Derbi GPR 125: Bezkompromisowy ścigacz na prawo jazdy B

Derbi to hiszpańska firma, obecnie należąca do koncernu Piaggio. Najbardziej znanym modelem tej marki na naszym rynku są Senda oraz właśnie GPR. Motocykl wyposażany był w silniki 50 i 125 ccm, zapożyczone od Yamahy TZR. Z biegiem lat pojawiła się tu czterosuwowa jednostka, również wytwór japońskiego producenta.

Motocykl wygląda na prawdziwą wyścigówkę i tak rzeczywiście było – do momentu kiedy sercem Derbi był dwusuw. W wersji czterosuwowej moc wynosi 15 KM co jest wynikiem bardzo dobrym, ale nie ma porównania do dwutaktu, który potrafił osiągnąć prędkości rzędu 150-160 km/h. Zmiany wymusiła oczywiście norma Euro3.

Motocykl wyposażony jest w zawieszenie przednie typu upside-down i centralny amortyzator tylny. Tworzy to niepowtarzalny klimat sportowego superbike’a, a ciekłokrystaliczny wyświetlacz, tłumik umieszczony pod siedzeniem i agresywny design owiewek dopełniają całości. Motocykl prowadzi się nad zwyczaj dobrze i pozwala zasmakować sportowych emocji, oczywiście w nieco uładzonej formie. Także hamulce przywodzą na myśl maszyny znane z torów wyścigowych – ogromna tarcza przy przednim kole i mniejsza na tylnym skutecznie wytracają prędkość – same hamulce są bardzo dobrze dozowalne. Derbi GPR ze względu na wysoką cenę i konkurencję nie jest popularny na polskim rynku jednośladów.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button