4 bolesne motocyklowe błędy, których musisz unikać na moto: #51 Social Jednoślad.pl

Motocykl to nie samochód. Auto wybacza więcej błędów. Jadąc jednośladem musimy mieć świadomość, że obowiązują nas zupełnie inne prawa fizyki. Stąd kilka bolesnych przykładów, które dobitnie udowadniają jak łatwo o wypadek.

Zasada numer jeden: Naucz się hamować w zakrętach, zwłaszcza przodem.
Jedno paniczne naciśnięcie na klamkę, koło się uślizguje i gleba murowana. To nie samochód z ABSem. Dlatego każdy, bez względu na doświadczenie powinien regularnie trenować hamowanie awaryjne.

Dwa: Zachowuj odpowiednią odległość, zwłaszcza podczas stuntowania na drodze publicznej. Lecąc na kole tak naprawdę nie masz hamulców.

Trzy: Uważaj jak i czym się składasz w zakrętach. Praw fizyki nie oszukasz. Kontakt setem, wydechem, albo kuframi zawsze kończy się źle. Na widok tak pokiereszowanego Harleya naprawdę robi się smutno. Szkoda, bo gościu miał czas na uniknięcie tego błędu

Cztery: Ręka z gazu w deszczu. Motocykle też są narażone na aquaplaning. Ten motocyklista tego nie przewidział. Chwila moment, uślizguje się tylne koło, zarzuca moto i leżysz.
Swoją drogą popatrzcie jaki z tego motocyklista gentelmen. Podczas szlifu przytula swojego plecaczka. Na szczęście nikomu nic się nie stało, ale następnym razem pani mogłaby lepiej wyregulować zapięcie kasku. Ogólnie spoko randka.

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

3 opinii

  1. Ćwiczyć hamowanie w zakrętach??? Litości! Nie udzielaj takich porad, bo ktoś to może obejrzeć.

  2. A kiedy taka “konieczność” zachodzi? Kiedy popełnisz inny błąd albo sytuacja cię zaskoczy, w obu przypadkach hamowanie to kiepski pomysł, pomijam predkosci “parkingowe”. Jezeli komentarz do wideo ma byc wartosciowy to powinien byc rzetelny. Mowisz o hamowaniu awaryjnym “zwłaszcza w winklach”. Takie hamowanie musi sie skończyć wywrotką. Ale rozumiem że to przejęzyczenie, zwóciłem Ci uwagę, bo szanuję twoją robotę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button