125 ccm
Aktualnie czytasz:
Test Zipp VZ-1 125: Wr臋cz stworzony do miasta

Gor膮cy letni wiecz贸r. Zapracowani Polacy wyruszaj膮 w miejsca, kt贸re pozwalaj膮 cho膰 na chwil臋 zapomnie膰 o codziennych trudach. Jedni biegaj膮, zak艂adaj膮 rolki inni聽艣migaj膮 na desce... My z kolei tego wieczoru wybrali艣my si臋 tutaj na Zippie VZ-1 125 i mamy zamiar sp臋dzi膰 bardzo mi艂o ten czas.

Musicie przyzna膰, 偶e ten bia艂y motocykl nieco nawi膮zuj膮cy do soft choppera 艂adnie si臋 komponuje z industrialn膮 przestrzeni膮. Zipp VZ-1 125 zwraca na siebie uwag臋, nawet na postoju. To chyba zas艂uga do艣膰 klasycznych linii i tego raczej rzadko spotykanego, metalizowanego malowania. S膮 tutaj te偶 nowoczesne detale... a w艂a艣ciwie jeden detal - tylny klosz z diodami led. Fajnie si臋 komponuje z reszt膮 i przy okazji skutecznie sygnalizuje nasze po艂o偶enie na drodze.

Jaki艣 czas temu m贸wili艣my Wam, 偶e Zipp VZ-1 125 i podobne jemu konstrukcje to bardzo udane motocykle. Jednak偶e na przestrzeni lat nadal nie uporano si臋 z jednym, niezwykle irytuj膮cym mankamentem. Dlatego zanim powiemy o pozytywach tego jedno艣ladu, nieco si臋 Wam po偶alimy.
Przyjrzyjcie si臋 prze艂膮cznikowi kierunkowskaz贸w. Ok, wygl膮da nieciekawie, to prawda. Jednak nie o wygl膮d chodzi, a o jego precyzj臋, znaczy jej brak. Operowanie kierunkami w tym motocyklu to istna tragedia. Nie ma tutaj wy艂膮cznika migaczy. Trzeba za ka偶dym razem wyczu膰 po艂o偶enie zero, co jest bardzo trudne. W rezultacie co chwil臋 zamiast wy艂膮czy膰 kierunek w艂膮czamy drugi i tak w k贸艂ko.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Jak na ironi臋 lampki sygnalizuj膮ce ich w艂膮czenie na desce rozdzielczej s膮 praktycznie niewidoczne za dnia. W rezultacie jedziemy i robimy dyskotek臋 irytuj膮c wszystkich wok贸艂. Mega wtopa!

Dobra, ponarzekali艣my i mo偶emy razem z wami wyrusza膰 na objazd Stolicy. To naprawd臋 czysta frajda.聽Zipp VZ-1 125 wa偶y nieco ponad 100 kg i generuje prawie 12 koni mocy. Dla ka偶dego kto do tej pory je藕dzi艂 na pi臋膰dziesi膮tce to b臋dzie prawdziwy prze艂om. Motocykl jest niezwykle zrywny i fajnie przy艣piesza w ka偶dym zakresie. Jednak maksimum mocy osi膮gamy w przedziale od 6 do 8 000 obrot贸w. Przy tak wysokim kr臋ceniu jeste艣my w stanie naprawd臋 dynamicznie i wr臋cz sportowo 艣miga膰 po okolicy. Pomijamy rzecz jasna fakt, 偶e permanentne 偶y艂owanie Zippa nie wp艂ywa dobrze na jego 偶ywotno艣膰 - w ko艅cu to silnik ch艂odzony powietrzem i olejem. Zw艂aszcza na dotarciu unikajcie ostrej jazdy i to nie tylko na tym moto. My jednak musieli艣my mimo niskiego przebiegu maszyny sprawdzi膰 pr臋dko艣膰 maksymaln膮, kt贸ra wynosi 110 km/h. Nie pytajcie nas o czas jaki jest potrzebny do rozwini臋cia takiej pr臋dko艣ci, bo powy偶ej o艣miu dych na setk臋聽Zipp VZ-1 125 zaczyna ju偶 powa偶nie przymula膰.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Zipp VZ-1 125 jest bardzo komfortowy, nie tylko ze wzgl臋du na wa艂ek wyr贸wnowa偶aj膮cy. Rewelacyjnie wr臋cz pracuje zawieszenie. Na tyle mamy podw贸jne amortyzatory, a na nieco uniesionym przodzie d艂ugie lagi o sporym zakresie pracy. Dzi臋ki temu jazda po zapadni臋tych studzienkach jest wyj膮tkowo g艂adka. Oczywi艣cie tak mi臋kkie zestrojenie ma te偶 swoje wady - przy ostrym hamowaniu聽Zipp VZ-1 125 potrafi sporo zanurkowa膰 i trzeba mie膰 to na uwadze. Je艣li mowa o wytracaniu pr臋dko艣ci to pochwali膰 nale偶y hamulce, nawet tylny b臋bnowy daje rad臋 i blokuje ko艂o na zawo艂anie, bez wzgl臋du na to czy wa偶ysz 70 czy 100 kg.

Zipp VZ-1 125 naszym zdaniem jest wr臋cz stworzony do miasta. Nie tylko ze wzgl臋du na kompaktowe wymiary. Nisko osadzona kanapa sprawia, 偶e manewrowanie jest bardzo pewne i daje poczucie bezpiecze艅stwa podczas np. przeciskania si臋 w korku. Nie bez znaczenia jest tak偶e rozmiar k贸艂. Prz贸d to 18 cali, a ty艂 16. Ko艂o nap臋dzane dysponuje te偶 sporo szerszym ogumieniem co poprawia stabilno艣膰 i trakcj臋 motocykla.

To moto kosztuje niespe艂na 5 000 z艂. Nie oferuje sza艂owego designu i perfekcyjnego wyko艅czenia. Ma on swoje wady i niedomagania, jednak naszym zdaniem trzeba do聽Zippa VZ-1 125 podej艣膰 z lekkim dystansem. To jedno艣lad idealny na pierwszy motocykl 125 ccm, kt贸ry naprawd臋 艣wietnie si臋 prowadzi i jest nie do zajechania. Idealny kandydat na wiernego, miejskiego towarzysza.

Jaka jest Twoja reakcja?
67%
0%
0%
4 Komentarze
  • Zdj臋cie profilowe bethlehem
    24 lipca 2015 at 22:22

    Jest to to samo co Junak 121 czy Barton Volcano, a tak naprawd臋 jest to Zontes Tianhu klepany pod innymi, bardziej znanymi markami aby lepiej si臋 sprzedawa艂 w docelowym kraju.

  • 1 sierpnia 2015 at 09:51

    Zipp VZ-1, Junak 121, Barton Volcano czy TOROS ZT wygl膮daj膮 dok艂adnie tak samo.
    I teraz kilka pyta艅:
    – Zje偶d偶aj膮 one z tej samej fabryki, czy mo偶e z konkurencyjnych?
    – Silniki s膮 takie same czy podobne?
    – Gdyby je razem zestawi膰, kt贸ry z nich jest najbardziej dopracowany i warty swojej ceny?

  • 1 sierpnia 2015 at 09:54

    W po艣cie wy偶ej, oczywi艣cie chodzi艂o mi o Bartona Classic a nie Volcano 馃檪

  • RazKaze
    23 sierpnia 2015 at 11:02

    gdzie niby ten zip ma wa艂ek niewyr贸wnowa偶aj膮ca??

Podziel si臋 opini膮

lub