125 ccm
Aktualnie czytasz:
Test Kymco CK-1 125: Ma艂y motocykl o wielkiej kulturze

Szukaj膮c na rynku motocykla na prawo jazdy B, nie spos贸b nie zauwa偶y膰 tajwa艅skiej propozycji oznaczonej jako CK-1 125. To 艣wie偶a konstrukcja聽ze stajni Kymco, kt贸ra ambitnie chce konkurowa膰 z Japo艅czykami.

Moto poznajemy podczas malowniczego zachodu jesiennego s艂o艅ca. Znajdujemy si臋 daleko od miasta, aby w spokoju skupi膰 si臋 na designie tego 偶elaza. I tu trzeba przyzna膰, 偶e Kymco zrobi艂o post臋py w dziedzinie聽projektowania skuter贸w i motocykli, zw艂aszcza tych聽ze 艣redniej p贸艂ki kwotowej. Agresywne i sp贸jne聽linie przednie dodaj膮 maszynerii nieco sportowego polotu. Ca艂o艣膰 jest sp贸jna i optycznie wywa偶ona. Mo偶na to podsumowa膰 og贸lnym stwierdzeniem, 偶e Kymco CK-1 125 nie udaje niczego czym nie jest. Nie ma tu przesady i taniego pozerstwa.

Jednak ile mo偶na gada膰 o sprz臋cie na postoju? Pora obudzi膰 te nieco ponad 10 koni. Mo偶e b臋dziecie zaskoczeni tak ugrzecznionym brzmieniem, jednak w przypadku tego motocykla to wystarczy, to pasuje do jego charakteru.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Na asfalcie CK-1 125 zaskakuje komfortem i g艂adko艣ci膮 z jak膮 pracuje silnik. Jest 艣wietnie wywa偶ony i nawet na maksymalnych obrotach nie oddaje wibracji na ram臋 pojazdu. Zawieszenie z kolei jest w pe艂ni zachowawcze.

To nie znaczy, 偶e na Kymco nie da si臋 uprawia膰 nieco bardziej agresywnego stylu jazdy. 10 koni i 10 Nm te偶 potrafi da膰 sporo frajdy, zw艂aszcza pocz膮tkuj膮cym. Sprz臋t dobrze przy艣piesza i potrafi z wiatrem utrzyma膰 maksymaln膮 pr臋dko艣膰 na poziomie 120 km/h nie daj膮c oznak zawahania. Na asfalcie to jedna z najbardziej kulturalnych聽125tek w tej klasie. Du偶y wp艂yw na takie wra偶enia z jazdy ma z pewno艣ci膮 wa艂ek wyr贸wnowa偶aj膮cy oraz do艣膰 du偶e ko艂a o rozmiarze 17 cali. Ty艂 oczywi艣cie jest nieco szerszy, co nie tylko poprawia trakcj臋, ale tak偶e poprawia wygl膮d.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

A jak聽Kymco CK-1 125 czuje si臋 na bezdro偶ach? To te偶 sprawdzili艣my w typowy dla nas spos贸b... Jednak mimo z艂ego traktowania sprz臋t zdaje si臋 by膰 niewzruszony. To 艣wietne miejsce testowe dla zawieszenia, pi臋ciobiegowej skrzyni bieg贸w i uk艂adu hamulcowego. Nawet tylny hamulec聽dzia艂a tutaj z wyczuciem i podobnie jak na asfalcie nie zdradza, 偶e jest tylko b臋bnem. Stylistycznie on tutaj nie pasuje, to prawda. Tak samo zgodzimy si臋 z twierdzeniem, 偶e za te pieni膮dze powinni艣my mie膰 tarcz臋, albo przynajmniej tarczk臋. Mimo to uwa偶amy, 偶e wytracanie pr臋dko艣ci w聽Kymco CK-1 125 jest bardzo efektywne.

Z wad tak偶e nale偶y wspomnie膰 o braku wtrysku i ch艂odzenia ciecz膮. Jednak wtedy z pewno艣ci膮 Kymco by艂oby dro偶sze o jakie艣 3 tysi膮ce z艂otych. I skoro zagl膮damy ju偶 do portfela to musicie wiedzie膰, 偶e cennikowo CK-1 125 kosztuje niemal 10 000 z艂. Jednak mo偶na nieco urwa膰 z tej sumy np. na wyprzeda偶y rocznika. Ok, to i tak du偶o, jednak naszym zdaniem b臋dziecie zadowoleni z ka偶dej wydanej z艂ot贸wki na ten sprz臋t. Przekonani Pa艅stwo?

 

Jaka jest Twoja reakcja?
38%
0%
0%
27 Komentarze
1 2 3

Podziel si臋 opini膮

lub