Romet Ogar Legend 125 2017: modnie i klasycznie

Nowy Ogar Legend wygląda jakby powstał w garażu popularnego tunera. Niska kierownica, mięsiste opony, krótki zadupek. Wszystko to, co modne w nurcie neo-klasyków, ze szczyptą ekstrawagancji. I wszystko to dostępne z silnikiem 125 ccm.

Romet w tym roku uzupełnia ofertę motocykli “modnych”. Obok SCMB 250 i SCMB 125 pojawia się także Ogar Legend. Nietypowy, stawiający na wygląd i szeroko pojęty lans. Ale także niedrogi i dostępny na prawo jazdy kat. B.

W Romecie Ogar Legend przede wszystkim w oczy rzucają się bufiaste opony. 110/90 z przodu (!) i 130/80 z tyłu, do tego bardzo klasyczny bieżnik. Wygląda to świetnie, chociaż trzeba pamiętać, że tak szerokie ogumienie z przodu ma swoje konsekwencje. Romet Ogar Legend niechętnie zmienia kierunek i posiada ewidentny punkt “walenia się w zakręt”. To oczywiście kwestia przyzwyczajenia.

Niska kierownica i lusterka na jej końcach oraz ascetyczny zestaw przyrządów.

Co jeszcze? Widelec USD z przodu, 276 mm tarcza hamulcowa, układ C-ABS, oświetlenie LED i oczywiście jednostka napędowa spełniająca normy emisji spalin Euro4. Moc maksymalna na poziomie 8 KM. Prędkość jaką osiąga Ogar Legend to ok. 80 km/h, przy czym w tego typu motocyklu prędkość maksymalna nie jest najważniejsza.

Można za to przewieźć pasażera. Krótkie siedzenie może nie będzie najwygodniejsze, ale pasażerka doceni fakt, że wszyscy się za nami oglądają! Pozycja za sterami jest zaskakująco wygodna, mimo nisko zamontowanych końcówek kierownicy. Za to lusterka na ich końcach dają mało informacji nt. tego, co dzieje się za nami – koszt dobrego wyglądu.

Romet Ogar Legend 125 2017 8699 zł i to chyba najtańszy sposób na wejście w świat customów i cafe racerów z nowym pojazdem.

 

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

  1. Cafe Racer jak sama nazwa wskazuje jest formą wyścigówki, przeznaczonej zazwyczaj do ścigania po prostej, od kawiarni do kawiarni.
    Dlatego opony nie muszą pozwalać na kręcenie kółek, a prędkość max. ma znaczenie
    Ten konkretny motocykl fajniej jakby był do wzięcia z silnikiem 200cc jak w Azji, a nie jakąś dychawiczną 125

  2. A kiedy będzie jakiś filmik na Youtube z rometem legend przetestowanym przez waszą redakcję? Nie mogę się doczekać. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button