PROGCDI i Skuter 4T: Test

Jak wszyscy wiemy są dostępne różnego rodzaju elektroniczne układy zapłonowe do naszych skuterów. Możemy kupić zwykły odblokowany lub sportowy ze zmienna charakterystyka z góry ustalona przez producenta.

Nowością tego roku jest moduł programowalny PROGCDI. Daje nam on możliwość ustalenia wyprzedzenia konta zapłonu przy danych ustalonych przez siebie obrotów. Nagrałem specjalnie do tego film by wytłumaczyć proste działanie tego urządzenia. Zapraszam do obejrzenia:

REKLAMA

RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

Schemat podłączenia jest bardzo prosty. Postępujemy według zamieszczonego schematu. Względem naszego standardowego CDI podpinamy dodatkowo + do naszego akumulatora oraz - .

Nie radze podłączać minus do wtyczki modułu bo po włączeniu świateł będzie nam się skuter dusił z braku dobrego umasowania.(iskra nie będzie zbyt mocna).

Inne publikacje na ten temat:

Wszyscy czekają na opinie tego programowalnego urządzenia, pytają na forum jak się spisuje i co daje.

Sprawdziłem dokładnie u siebie w zwykłym chińskim skuterze o pojemności 72cc i efekt jest odczuwalny.Lepsza dynamika i reakcja na dodanie gazu.

Prędkość maksymalna troszkę nam wzrośnie ale nie ma co liczyć na cuda w granicach 90km/h czy 100km/h do tego potrzebne będzie sportowe przełożenie TOP RACING +18%.

Progcdi polepsza przede wszystkim dynamikę oraz reakcje na gaz dzięki precyzyjnemu procesorowym układzie sterującym.Pozwoli na również podnieść obroty silnika dzięki zmianie kata zapłonu przy wyższych obrotach.

Dobrym rozwiązaniem jest też funkcja blokady obrotów.Przyda nam się ona podczas docierania naszych dwóch kółek. Spokojnie możemy zablokować obroty np. na 6000 obr.

Oczywiście ten komputerek sprawdza sie bardzo dobrze jako obrotomierz. Pokazuje nam precyzyjnie obroty silnika co jest bardzo potrzebne gdy chcemy zestroić nasz układ napędowy.

Nie tylko można go wykorzystywać do jednostek 4T. Będzie pasował nawet do 2T dzięki zmianie w menu jednej opcji.

Według mnie każdy kto zwiększa osiągi swojego skutera powinien się zaopatrzyć w taki właśnie programowalny Progcdi.

Inne publikacje na ten temat:

10 opinii

  1. witam
    zgadzam sie ze to poprawi moc w 4t ale nie szukajcie szybkosci przez obroty w 4t to dobre dla bzykow 2t w 4t moc =przelozenie szybkie = max spid 80-90 bez dojezdzania i katowania silnika
    doswiadczenia jeszcze z lat 80 gdy bawilemn sie czterosuwami

  2. Witam ma ktoś możliwość skontaktowania się z producentem PROGCDI ? Osobiście próbuję od paru tygodni bezskuteczne PROGCDI.com , Allegro ( nick Z8ysh3K ) olx , Ebay ( nick Z8ysh3K )

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button