Aktualnie czytasz:
Test Piaggio Fly: Miejska mucha
8

Dzi┼Ť w Skuterowo.com Piaggio Fly (ang. ÔÇ×flyÔÇŁ - ÔÇ×muchaÔÇŁ) wyposa┼╝ony w czterosuwowy silnik Hi-Per4 o pojemno┼Ťci 50cm, wyprodukowany w 2009r.

Pierwsze wra┼╝enie. Pojazd stylistycznie ma ┼é─ůczy─ç design oldschoolowej Vespy ze sportowymi skuterami.┬á Trzeba przyzna─ç, ┼╝e optycznie ÔÇ×muchaÔÇŁ mo┼╝e si─Ö podoba─ç, cho─ç wydaje si─Ö jest raczej adresowana do os├│b, kt├│re nie musz─ů ju┼╝ szpanowa─ç przed nastoletnimi kole┼╝ankami. Ale wygl─ůd to przecie┼╝ kwestia gustu.

Wygoda i ergonomia. Fly jest skuterem ┼Ťredniej wielko┼Ťci, jednak w zupe┼éno┼Ťci wystarczy nawet wysokim osobom do komfortowego podr├│┼╝owania, tak┼╝e na nieco d┼éu┼╝szej trasie. Nie ma mowy o stukaniu kolanami o kierownic─Ö. Kanapa jest wygodna i szeroka. Pasa┼╝er dysponuje w┼éasnymi podn├│┼╝kami. Jazda we dwoje nie sprawia problemu.

Du┼╝y plus dla Piaggio Fly za niewielki, ale jednak schowek pod kierownic─ů

Du┼╝y plus dla Piaggio Fly za niewielki, ale jednak schowek pod kierownic─ů

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B─ůd┼║ oryginalny i wyr├│┼╝nij si─Ö na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du┼╝e ko┼éa. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot─Ö┼╝na doza komfortu zar├│wno podczas jazdy po mie┼Ťcie, jak r├│wnie┼╝ wsz─Ödzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe┼énij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju┼╝ za 9 199 PLN.

Pomi─Ödzy kolumn─ů kierownicy, a kanap─ů pod┼éoga jest p┼éaska, umo┼╝liwia przew├│z np. torby z zakupami. Poni┼╝ej kufra jest do dyspozycji odchylany haczyk znany z innych modeli Piaggio.

W kolumnie kierownicy umieszczono niewielki schowek ÔÇ×na r─ÖkawiczkiÔÇŁ i faktycznie nic wi─Öcej si─Ö w nim nie mie┼Ťci. Wi─Öksz─ů przestrze┼ä oferuje kufer pod kanap─ů - spokojnie wejdzie do niego kask rozmiaru XL i jeszcze kilka drobiazg├│w. Niestety fabrycznie w ┼╝adnym z tych miejsc nie umieszczono o┼Ťwietlenia ani gniazda zapalniczki. Plastiki s─ů dobrej jako┼Ťci, dobrze spasowane.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara┼╝ BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b─ůd┼║ u┼╝ywany motocykl w doskona┼éym stanie. Wejd┼║ i sprawd┼║ jak blisko jest Tw├│j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Deska rozdzielcza i w┼é─ůczniki. Mamy tu nast─Öpuj─ůce wska┼║niki: pr─Ödko┼Ťciomierz, licznik przebiegu ca┼ékowitego, kontrolk─Ö ┼Ťwiat┼éa mijania, ┼Ťwiat┼éa drogowego, niskiego poziomu oleju, wska┼║nik poziomu paliwa i jego rezerwy oraz kierunkowskaz├│w. Brak niestety licznika przebiegu dziennego. Zabrak┼éo r├│wnie┼╝ obrotomierza. Wszystkie wska┼║niki s─ů analogowe. Cyfrowy jest jedynie niewielki, s┼éabo pod┼Ťwietlony zegarek swoim wygl─ůdem przywo┼éuj─ůcy wspomnienie prezentu komunijnego z wczesnych lat 90-tych.

Pod lewym kciukiem mamy prze┼é─ůcznik ┼Ťwiat┼éa drogowego, kierunki oraz klakson. Pod prawym przycisk rozrusznika elektrycznego. Brak w┼é─ůcznika ┼Ťwiat┼éa mijania. W┼é─ůcza si─Ö ono automatycznie po uruchomieniu silnika i nie ma sposobu aby je wy┼é─ůczy─ç... mo┼╝e i poprawia to bezpiecze┼ästwo, ale jest nieco denerwuj─ůce.

Piaggio Fly posiada dwunastocalowe koła. Do miasta wystarczy.

Piaggio Fly posiada dwunastocalowe koła. Do miasta wystarczy.

W┼éa┼Ťciwo┼Ťci jezdne. Dwunastocalowe ko┼éa wydaj─ů si─Ö dobrym kompromisem pomi─Ödzy komfortem jazdy na du┼╝ych ko┼éach, a zwrotno┼Ťci─ů zapewnion─ů mniejszymi rozmiarami k├│┼é. Na suchym asfalcie przyczepno┼Ť─ç jest zadowalaj─ůca. Po deszczu sytuacja pogarsza si─Ö ale tylko nieznacznie. Pod tym wzgl─Ödem Fly wydaje si─Ö nie odstawa─ç od innych skuter├│w wyposa┼╝onych w klasyczne ÔÇ×dwunastkiÔÇŁ. Amortyzatory poprawnie ÔÇ×wybieraj─ůÔÇŁ nier├│wno┼Ťci, cho─ç czasem ich zestrojenie wydaje si─Ö nieco zbyt twarde.

Lampa przednia w Piaggio wyl─ůdowa┼éa na kierownicy. Zapewnia to wydaj─ů prac─Ö o┼Ťwietlenia.

Lampa przednia w Piaggio wyl─ůdowa┼éa na kierownicy. Zapewnia to wydaj─ů prac─Ö o┼Ťwietlenia.

O┼Ťwietlenie. Klosz zespolonej lampy przedniej umieszczono wysoko na kierownicy, snop ┼Ťwiat┼éa przesuwa si─Ö zatem zgodnie ze zmian─ů jej ustawienia. Lampa dobrze o┼Ťwietla drog─Ö daj─ůc jednolit─ů plam─Ö ┼Ťwiat┼éa, ale tylko wtedy gdy u┼╝ywamy ┼Ťwiat┼éa mijania. Nieco gorzej spisuje si─Ö ┼Ťwiat┼éo drogowe - ┼Ťwieci daleko pozostawiaj─ůc tu┼╝ przed skuterem spor─ů pustk─Ö. Nie spos├│b zatem jecha─ç np. po lesie z w┼é─ůczonym ┼Ťwiat┼éem d┼éugim. Sportowo wyci─ůgni─Öta przednia ÔÇ×czachaÔÇŁ zawiera stylistycznie pasuj─ůce kierunkowskazy. Tylne ┼Ťwiat┼éo oraz stop a tak┼╝e kierunkowskazy s─ů dobrze widoczne.

Czterosuwowy silnik zapewnia dobre przyspieszenie. Skuter, pomimo braku odblokowania, spod ┼Ťwiate┼é zbiera si─Ö ca┼ékiem nie┼║le. Pr─Ödko┼Ť─ç maksymalna... c├│┼╝, wiadomo jaka.

Spalanie rzeczywiste po prawidłowym wyregulowaniu gaźnika i przy spokojnej jeździe utrzymuje się na poziomie ok. 2,6 - 3,2 L/100km. Masa skutera robi swoje... Piaggio Zip z takim samym silnikiem jest w stanie zadowolić się 1,6-1,8 L/100km.

Hamulce spisuj─ů si─Ö znakomicie. Na suchej, zwartej i g┼éadkiej nawierzchni skuter praktycznie staje w miejscu.

Obs┼éuga. Standardowa obs┼éuga nie nastr─Öcza wi─Ökszych trudno┼Ťci. Samodzielna wymiana oleju silnikowego i przek┼éadniowego jest ┼éatwa je┼Ťli tylko posiada si─Ö podstawowe zdolno┼Ťci manualne. Pewne problemy sprawia regulacja ga┼║nika - o ile ┼Ťruba obrot├│w jest ┼éatwo dost─Öpna to regulacj─Ö sk┼éadu mieszanki schowano tak g┼é─Öboko, ┼╝e ci─Ö┼╝ko jest ni─ů manewrowa─ç. Trzeba si─Ö troch─Ö nagimnastykowa─ç. Prawdziwe trudno┼Ťci sprawia dotarcie do ┼Ťwiecy zap┼éonowej - trzeba zdj─ů─ç praktycznie ca┼éy plastik z jednej strony skutera aby m├│c j─ů wykr─Öci─ç.

Kilka uwag... Du┼╝ym minusem tego skutera jest stosunkowo ┼Ťwie┼╝a i jeszcze niepopularna konstrukcja. Praktycznie niemo┼╝liwe jest znalezienie w Polsce u┼╝ywanych cz─Ö┼Ťci zamiennych, dodatk├│w. Za to orygina┼éy odstraszaj─ů cenami. Ci─Ö┼╝ko jest te┼╝ znale┼║─ç u┼╝ywany egzemplarz krajowy. Wi─Ökszo┼Ť─ç ÔÇ×u┼╝ywekÔÇŁ jest sprowadzana zza granicy. W takim wypadku przesz┼éo┼Ť─ç skutera jest trudniejsza do zweryfikowania. Warto wspomnie─ç, ┼╝e skuter jest produkowany w Chinach, oczywi┼Ťcie na licencji Piaggio.

C├│┼╝, Fly ma wiele zalet, kilka niedoci─ůgni─Ö─ç. Og├│lnie warty uwagi. Jednak p┼éac─ůc prawie 8000z┼é za nowy skuter chcia┼éoby si─Ö otrzyma─ç wi─Öcej ni┼╝ jest on w stanie zaoferowa─ç. Szczeg├│lnie pod wzgl─Ödem wyposa┼╝enia ÔÇ×muchaÔÇŁ wypada do┼Ť─ç blado wzgl─Ödem wschodniej konkurencji.

Dane techniczne producenta

  • pojemno┼Ť─ç skokowa silnika 49,9 cm3
  • ┼Ťrednica cylindra / skok t┼éoka┬á┬á┬á 39 mm / 41,8 mm
  • silnik jednocylindrowy Piaggio Hi-PER4,┬á┬á┬á czterosuwowy z zap┼éonem iskrowym
  • maksymalna moc silnika ┬á┬á┬á 3,5 KM przy 8500 obr/min
  • maksymalny moment ┬á┬á┬á 3,3 Nm przy 6500 obr/min
  • stopie┼ä spr─Ö┼╝ania┬á┬á┬á 11,7 :1
  • rozrz─ůd┬á┬á┬á pojedynczy wa┼éek rozrz─ůdu w g┼éowicy (S.O.H.C), 2 zawory
  • smarowanie┬á┬á┬á mokra miska olejowa
  • zap┼éon┬á┬á┬á elektroniczny
  • rozrusznik ┬á┬á┬á elektryczny i no┼╝ny
  • zasilanie┬á┬á┬á grawitacyjne, ga┼║nikowe
  • ch┼éodzenie silnika┬á┬á┬á powietrzem (wentylator)
  • sprz─Ög┼éo┬á┬á┬á od┼Ťrodkowe bezw┼éadno┼Ťciowe
  • skrzynia bieg├│w┬á┬á┬á automatyczna przek┼éadnia pasowa CVT
  • paliwo┬á┬á┬á benzyna bezo┼éowiowa LO95+
  • zawieszenie prz├│d┬á┬á┬á mechaniczny widelec teleskopowy, ┼Ťrednica goleni 32 mm, (skok - 76mm)
  • zawieszenie ty┼é┬á┬á┬á wahacz wleczony / amortyzator hydrauliczny (skok - 80mm)
  • hamulec prz├│d┬á┬á┬á hydrauliczny tarczowy 200 mm, z p┼éywaj─ůcym zaciskiem
  • hamulce ty┼é┬á┬á┬á mechaniczny b─Öbnowy 140 mm
  • obr─Öcze k├│┼é prz├│d/ty┼é┬á┬á┬á stop aluminium 3,5x12"" / 3,00x12""
  • opona prz├│d┬á┬á┬á bezd─Ötkowa 120/70-12""
  • opona ty┼é┬á┬á┬á bezd─Ötkowa 120/70-12""
  • d┼éugo┼Ť─ç [mm]┬á┬á┬á 1880
  • szeroko┼Ť─ç [mm]┬á┬á┬á 735
  • wysoko┼Ť─ç siedzenia [mm]┬á┬á┬á 785
  • rozstaw osi [mm]┬á┬á┬á 1340
  • pojemno┼Ť─ç zbiornika paliwa [l]┬á┬á┬á 7,5 l┬á w tym 1,5 l rezerwy
  • max pr─Ödko┼Ť─ç┬á┬á┬á 45 km/h
  • masa┬á┬á┬á 97 kg
  • homologacja ┬á┬á┬á Euro2

Zobacz wi─Öcej zdj─Ö─ç:

[nggallery id=30]

Wi─Öcej test├│w skuter├│w.

Fot.: Piaggio Press
Jaka jest Twoja reakcja?
11%
0%
11%
  • Zdj─Öcie profilowe Vin
    21 lutego 2011 at 14:53

    ”Produkowany w Chinach na licencji Piaggio”

    Nie┼║le, jeszcze du┼╝o rzeczy si─Ö dowiemy kto i co i gdzie produkuje najlepsze skutery ┼Ťwiata.

  • Zdj─Öcie profilowe MarianMj
    21 lutego 2011 at 16:37

    Nie ma si─Ö co spina─ç,jako┼Ť─ç na pewno nie spad┼éa.

  • Zdj─Öcie profilowe Pietro
    21 lutego 2011 at 17:49

    Skoro w Chinach mog─ů produkowa─ç Volkswageny, to skutery tym bardziej..nikt i nic na tym nie traci, same zyski ­čśë poza tym w niedalekiej przysz┼éo┼Ťci wszystko b─Ödzie „made in china” i „made in india” to s─ů dwie najwi─Öksze pot─Ögi gospodarcze z tani─ů si┼é─ů robocz─ů i obozami pracy.

  • Zdj─Öcie profilowe MichalWujak
    21 lutego 2011 at 18:19

    Do najta┼äszych to ten skuter nie nale┼╝y, sza┼éu wygl─ůdem te┼╝ nie robi. Mo┼╝na lepiej zainwestowa─ç 8 kafli…

  • Zdj─Öcie profilowe Bartolomeo
    21 lutego 2011 at 18:51

    w ko┼äcu test europejskiej firmy. czekam na testy skuter├│w francuskich ,japo┼äskich, w┼éoskich…a nie kolejnej INCI

  • Zdj─Öcie profilowe Pietro
    22 lutego 2011 at 15:59

    Faktycznie! za 8 kafli w Kafe Racer mo┼╝na kupi─ç Malaguti Passwort 250, wprawdzie rocznikowo starszy, bo z wyprzeda┼╝y rocznika 2008, ale nowy nie ┼Ťmigany i jaki skuter..250, z silnikiem Yamahy, takim jak w X-max’ie!!bajka ­čśë

  • Zdj─Öcie profilowe nanook
    24 kwietnia 2011 at 21:59

    Doda┼ébym, ┼╝e mimo wysokiej ceny, jednak warty jest uwagi. Czasami chce sie mie─ç jaki┼Ť bajer, lepsze osi─ůgi, jakie┼Ť tam inne rzeczy r├│┼╝ni─ůce go od konkurencji, ale tu najwa┼╝niejsza jest prostota i niezawodno┼Ť─ç. Czego chcie─ç wi─Öcej? Porz─ůdnie zrobiony, s─ů schowki, praktyczny, bez bajer├│w. Je┼Ťli cena zale┼╝y od detali, to jest za drogi. Je┼Ťli cena zale┼╝y od og├│lnych mo┼╝liwo┼Ťci, charakteru i jako┼Ťci, to mo┼╝e te 8 tysi─Öcy wcale nie jest za du┼╝o.

  • Zdj─Öcie profilowe nanook
    24 wrze┼Ťnia 2014 at 17:19

    Dzie┼ä dobry po kilku latach. Moja powy┼╝sza opinia uleg┼éa dramatycznej zmianie. Po przejechaniu 14000km podsumowa─ç mog─Ö go jednym zdaniem: szajs. Problemy zacz─Ö┼éy si─Ö po 10 tys.km. Zacz─Ö┼éo si─Ö od uszkodzonego ssania, potem przew├│d paliwowy ca┼éy sp─Öka┼é (z jakiego materia┼éu oni go robi─ů?), zacz─Ö┼éy si─Ö problemy z zaworami – co 2000km konieczna jest ich regulacja a ostatnio nawet jeden z nich jest podparty. S─ů ci─ůg┼ée problemy z odpalaniem, zepsuty w┼é─ůcznik kierunkowskaz├│w (zbudowany jest z plastiku, a podobny w Vespie ET4 jest du┼╝o solidniejszy) i przerywaj─ůcy w┼é─ůcznik ┼Ťwiate┼é. Mam te┼╝ Vesp─Ö ET4 z tym samym silnikiem. Mimo ┼╝e ma ponad 10 lat i nie by┼éa oszcz─Ödzana, nic si─Ö w niej nie psuje. Przewody s─ů w perfekcyjnym stanie, prze┼é─ůczniki czy inne detale, a odpala od pierwszego dotkni─Öcia po 3-miesi─Öcznym postoju. Straci┼éem ca┼ékowicie zaufanie do firmy Piaggio i ju┼╝ nigdy nie kupi─Ö ┼╝adnego nowego modelu tej firmy. Zdecydowanie wol─Ö naby─ç u┼╝ywan─ů star─ů W┼üOSK─ä Vesp─Ö, a nie nowe modele produkowane w Chinach.

Podziel si─Ö opini─ů

lub