125 ccm
Aktualnie czytasz:
Prawo jazdy 2017: rewolucyjne zmiany w szkoleniach i egzaminach
6

Jak informuj膮 og贸lnopolskie media, w oparciu o publikacj臋 miesi臋cznika Szko艂a Jazdy, trwaj膮 prac臋 nad zmianami w sposobie egzaminowania na prawo jazdy.

W sumie bardziej ni偶 w sposobie egzaminowania zmiany maj膮 dotyczy膰 samych o艣rodk贸w egzaminacyjnych. Zesp贸艂 doradczy聽resortu infrastruktury i budownictwa planuje wprowadzenie obowi膮zku posiadania placu manewrowego oraz pomieszcze艅 biurowych dla ka偶dego OSK. Dodatkowo ka偶dy OSK mia艂by posiada膰 przynajmniej jeden pojazd danej kategorii na w艂asny u偶ytek. Ministerstwo mia艂oby ustala膰 tak偶e minimalne stawki godzinowe.

Kolejn膮, moim zdaniem do艣膰 kontrowersyjn膮, a przynajmniej dla mnie niezrozumia艂膮 zmian膮 mia艂aby by膰 konieczno艣膰 obecno艣ci instruktora jazdy podczas wszystkich praktycznych egzamin贸w swojego kursanta. Po co? Dlaczego? Nie wiem, ale na pewno odbije si臋 to na cenie kursu oraz jeszcze bardziej zwi臋kszy komplikacj臋 z ustaleniem termin贸w.

Pytania egzaminacyjne maj膮 sta膰 si臋 dokumentami urz臋dowymi, a co za tym idzie nie b臋d膮 podawane do publicznej wiadomo艣ci.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

A wszystko po to, 偶eby osoby po pozytywnym zdaniu egzaminu na prawo jazdy nie mia艂y najmniejszego poj臋cia o tym jak je藕dzi si臋 danym pojazdem i jak poradzi膰 sobie w realnych warunkach ruchu drogowego. Czyli dok艂adnie tak, jak miejsce to ma dzisiaj. To oczywi艣cie nie pierwszy i nie ostatni przypadek oderwania urz臋dnik贸w wszelakiej ma艣ci od rzeczywisto艣ci.

殴r贸d艂o: RP.pl, dziennikzachodni.pl

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Jaka jest Twoja reakcja?
5%
6%
7%
  • Zdj臋cie profilowe jas13
    7 czerwca 2017 at 12:09

    1. S艂usznie, aktualnie zdarzaj膮 si臋 OSK, kt贸re nie posiadaj膮 biura, za biuro robi wynaj臋ta sala wyk艂adowa w godzinach zaj臋膰 teoretycznych lub samoch贸d w艂a艣ciciela OSK, podobnie z placami manewrowymi. Jest to dzia艂anie maj膮ce na celu wykopanie z rynku firm krzak, robi膮cych kurs na odwal.
    2. Obecno艣膰 instruktora w czasie egzaminu praktycznego to sugestia 艣rodowiska OSK, po pierwsze w obecno艣ci instruktora egzaminowany jest spokojniejszy, po drugie egzaminator przestaje pajacowa膰 i wymy艣la膰 b艂臋dy, aby nie psu膰 sobie statystyk zbyt du偶膮 liczb膮 pozytywnych egzamin贸w.
    3. Z pytaniami chodzi o to, 偶eby zmusi膰 ludzi do uczenia si臋 przepis贸w, a nie „wkuwania na blach臋” odpowiedzi na pytania. Z drugiej strony niekt贸re pytania s膮 tak oderwane od rzeczywisto艣ci, 偶e utajnienie bazy mo偶e owocowa膰 spadkiem zdawalno艣ci teorii.

  • das
    7 czerwca 2017 at 15:26

    1. bez sensu, nie ma znaczenia kto jest w艂a艣cicielem sali lub gruntu, wyeliminuje to cz臋艣膰 OSK a tym samym zmniejszy konkurencj臋 za co zap艂ac膮 kursanci.
    2. OK, ale gdyby by艂a taka mo偶liwo艣膰 a nie konieczno艣膰. Teraz by zapisa膰 si臋 na egzamin trzeba b臋dzie umawia膰 si臋 r贸wnie偶 z instruktorem. Instruktor za darmo te偶 nie pojedzie…

    Same kurcze dobre zmiany 馃檨 Kursantom i bran偶y si臋 nie poprawi. Niechaj zmieni膮 prawo tak by ludzie chcieli si臋 edukowa膰 a OSK mia艂o by wi臋cej klient贸w. Mo偶na np. podwy偶sza膰 pewne kategorie po samym kursie w OSK np:
    – dla posiadaczy B -> B+E lub A1
    – dla doros艂ych (kt贸rzy maj膮 prawo je藕dzi膰 motorowerem) po kursie na czteroko艂owcu -> AM
    – dla posiadaczy B1 po 4 latach sta偶u + kurs -> B
    oraz uatrakcyjni膰 pewne 鈥歯iszowe鈥 kategorie:
    – dla posiadaczy A1 mo偶liwo艣膰 zdawania na A po 4 latach
    – dla posiadaczy T po zdaniu na B -> B+E

    • Zdj臋cie profilowe jas13
      9 czerwca 2017 at 09:59

      1. Jest podejrzewam pomys艂em kt贸rego艣 stowarzyszenia OSK, jest ich par臋 i o dziwo pomys艂y jednych przecz膮 pomys艂om drugich
      2. Z do艣wiadczenia powiem Ci, 偶e to dzia艂a. Kursant ma dodatkow膮 motywacj臋, 偶eby si臋 nie zb艂a藕ni膰 przed swoim nauczycielem. Co do koszt贸w, je艣li dzi臋ki obecno艣ci instruktora osoba egzaminowana oszcz臋dzi pieni膮dze wydawane aktualnie na egzaminy poprawkowe i na dodatkowe jazdy doszkalaj膮ce, to wydaje mi si臋, 偶e pomys艂 z instruktorem na egzaminie nie jest z艂y.

  • das
    7 czerwca 2017 at 15:30

    1. bez sensu, nie ma znaczenia kto jest w艂a艣cicielem sali lub gruntu, wyeliminuje to cz臋艣膰 OSK a tym samym zmniejszy konkurencj臋 za co zap艂ac膮 kursanci.
    2. OK, ale gdyby by艂a taka mo偶liwo艣膰 a nie konieczno艣膰. Teraz by zapisa膰 si臋 na egzamin trzeba b臋dzie umawia膰 si臋 r贸wnie偶 z instruktorem. Instruktor za darmo te偶 nie pojedzie…

    Same kurcze dobre zmiany 馃檨 Kursantom i bran偶y si臋 nie poprawi. Niechaj zmieni膮 prawo tak by ludzie chcieli si臋 edukowa膰 a OSK mia艂o by wi臋cej klient贸w. Mo偶na np. podwy偶sza膰 pewne kategorie po samym kursie w OSK np:
    – dla posiadaczy B -> B+E lub A1
    – dla doros艂ych (kt贸rzy maj膮 prawo je藕dzi膰 motorowerem) po kursie na czteroko艂owcu -> AM
    – dla posiadaczy B1 po 4 latach sta偶u + kurs -> B
    oraz uatrakcyjni膰 pewne 鈥歯iszowe鈥 kategorie:
    – dla posiadaczy A1 mo偶liwo艣膰 zdawania na A po 4 latach
    – dla posiadaczy T po zdaniu na B -> B+E

  • das
    7 czerwca 2017 at 16:01

    lub chocia偶 rezygnacja lub skr贸cenie teorii dla podwy偶szaj膮cych na jedno艣lady. Wyobra藕my sobie m艂odego, kt贸ry idzie 艣cie偶k膮:
    AM->A1->A2->A a po drodze jeszcze min. B wpada
    za ka偶dym razem teoria,praktyka, egzaminy wewn.teoria i praktyka, egzaminy w WORD teoria i praktyka, za ka偶dym razem badania lekarskie i PKK. A mo偶e o to chodzi by zniech臋ci膰 ???

  • Marcin
    29 czerwca 2017 at 13:06

    W艂adzy zawsze chodzi o kas臋 i o sto艂ki dla utrzymywania karno艣ci w szeregach partii…….przepisy o PJ nie s膮 tutaj jedynymi …..