Nowy Triumph Street Triple RS 2020. Jeszcze ostrzejszy

W końcu jest. Triumph prezentuje odświeżonego Street Triple w najbogatszej wersji RS. Jednostka napędowa inspirowana wyścigami, agresywniejszy wygląd i świetne wyposażenie. Street Triple RS to nadal najmocniejszy gracz w klasie średniej. 

“Średniaki” to ciekawa kategoria. Znajdziemy tam uniwersalne i niedrogie sprzęty do miasta, ale także mocne, agresywne i świetnie wyposażone motocykle o sportowym charakterze. Triumph Street Triple RS bez dwóch zdań reprezentuję drugą grupę, w której konkurencja jest niemała. Czy tegoroczne zmiany zdeklasują rywali?

Street Triple RS 2020: Silnik

Na papierze jednostka napędowa wygląda wręcz identycznie do poprzedniej, ale to tylko pozory. Triumph sugeruje, że wykorzystując swoje doświadczenie z Mistrzostw Świata Moto2 zrewidował jednostkę napędową w taki sposób, żeby konieczność spełniania norm emisji spalin Euro5 nie wpłynęła na moc. Stąd bez konieczności podnoszenia pojemności (nadal 765 ccm) trzycylindrówka nadal generuje 123 KM. Moment obrotowy wzrósł o 10% do 79 Nm przy 9,350 obr./min.

Zmiany w układzie wydechowym sprawiły, że przyszli właściciele nadal będą mogli cieszyć się typowym dla Triumpha pomrukiem przy niskich obrotach. Reakcja na gaz jest bardziej bezpośrednia i współgra z ogólnym kierunkiem w którym idzie Street Triple.

Bogate wyposażenie wersji RS

Triumph Street Triple RS to oczywiście najbogatsza wersja. Obok niej pojawi się R-ka oraz bazowa S-ka. RS 2020 posiada w pełni regulowane zawieszenie Showa z przodu oraz amortyzator Ohlins STX40 z tyłu. Do tego opony Pirelli, hamulce Brembo M50 i wiele topowych detali.

W standardzie znajdziemy także nowe LED-owe oświetlenie ze światłami do jazdy dziennej i odświeżony wyświetlacz TFT. Ten ostatni jest centrum dowodzenia motocykla – może pokazywać nawigację (po połączeniu z aplikacją MyTriumph), obsługiwać interkom w kasku ale także… GoPro. Triumph oferuje jedne z najlepszych rozwiązań tego typu na rynku – łatwe do obsługi, wyraźne w jasnym słońcu.

Street Triple RS to także zmienne tryby jazdy z trybem pozwalającym na pełną konfigurację przez motocyklistę. Nie zabrakło także quickshiftera góra / dół.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Nowy Triple RS

Triumph Street Triple RS 2020 będzie konkurował o palmę pierwszeństwa w klasie średniej. Z takim wyposażeniem i z rewelacyjną trzycylindrową jednostką jest murowanym kandydatem do zwycięstwa. Czekamy na mniej “dopasiowe” wersje R i S. A międzyczasie zerknijcie na zdjęcia poniżej.

Triumph Street Triple RS 2020 – zdjęcia

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button