Aktualnie czytasz:
Kymco Downtown 300i: 1000 km
6

Za nami już 1000 kilometrów jazdy najlepiej sprzedającym się maxi skuterem w swojej klasie. To już kolejna odsłona długodystansowego testu tego skutera w Skuterowo.com. Sprawdzamy jego mocne i słabe strony.

Jazda Downem to za każdym razem porcja wielu emocji. Zarówno w mieście, jak i podczas pokonywania nieco dłuższych tripów. Wciąż nie udało się nam dotrzeć do miejsca w którym zgodnie z przepisami moglibyśmy w pełni sprawdzić prędkość maksymalną. Może dlatego, bo Warszawa jest jedynym państwem europejskim bez autostrady prowadzącej do stolicy? Jedną z nielicznych tras szybkiego ruchu w okolicy jest S8 – droga o kwalifikacji „ekspresowa”. Na niej bez problemu rozpędziliśmy się do licznikowych 130 km/h, co wedle pomiarów GPS dawało 119 na godzinę. Taka prędkość to nie problem dla Downtowna. Miał ochotę na więcej, a manetka posiadała jeszcze sporo zapasu. Według użytkowników tego modelu spokojnie można jeszcze wycisnąć z tego Kymco co najmniej 20 kilometrów na godzinę więcej. Wkrótce udamy się naprawdę daleko. W poszukiwaniu najbliższej Warszawie autostrady.

Przyśpieszenie sprawdzone. Seryjna konfiguracja przekładni daje około 7 sekund do pierwszej setki. Obroty silnika podczas przyśpieszania są niemal przez cały czas na tym samym poziomie – 6 – 6.5 00. Downtown 300i przyśpiesza równomiernie i zdecydowanie podczas przekręcenia manetki do oporu. W brzuchu mniej wytrawni kierowcy poczują motyle, a pasażerka będzie krzyczała. Tak, osiągi jednoznacznie robią wrażenie. W końcu ponad 30 koni pod siedzeniem to już nie przelewki. Denerwuje nas charakterystyka przekładni podczas delikatniejszego rozpędzania się. Wówczas w okolicach 5 000 obrotów można odczuwać szarpanie. Być może to kwestia przeczyszczenia elementów przekładni. Będzie to musiał sprawdzić serwis podczas przeglądu.

Inną rzeczą wymagającą weryfikacji są stuki wydobywające się z okolic przedniego błotnika podczas jazdy po dziurach. Głuchy, denerwujący dźwięk może wskazywać na niedokręcony element plastikowy albo niedomagania zawieszenia w tym akurat egzemplarzu. A może po prostu ten typ tak ma? O tym przekonamy się za kilka dni w Skuterowo.com. Jedziemy dalej.

 
Czytaj
REKLAMA

Barton daje 400 zł do wykorzystania na akcesoria

Kup motocykl Barton Cafe Racer lub Barton Travel, zarejestruj zakup i skonfiguruj dla siebie pakiet dodatków o wartości 400 zł gratis.

[nggallery id=85]

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
100%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%