125 ccm
Aktualnie czytasz:
Blokady w motocyklach i skuterach 125 ccm: Gdzie ich szukać?
6

Temat blokad w motorowerach i skuterach 50 ccm jest długi i szeroki jak Pacyfik. W przypadku większych motocykli, w tym o pojemności 125 ccm temat jest mniej popularny, przez co problematyczny. Mimo to często nasza poczta jest zalewana przez pytania odnośnie ściągania blokad z jednośladów 125 cc.

Stara, poczciwa Honda NSR 125 jest jednym z nielicznych wyjątków w tej klasie. Z prostej przyczyny – silnik dwusuwowy o pojemności 125 ccm nie spełniał wymagań homologacyjnych na prawo jazdy B w krajach europy zachodniej. Również w Polsce musi on wynosić nie więcej, niż 0,1 kW/kg masy własnej motocykla. (więcej o stosunku mocy do masy 125 ccm na prawo jazdy B). Przez to producent musiał założyć kaganiec na tego „szatana”, który potrafił się rozpędzić do 160 km/h.

Jednak era jednostek dwusuwowych o pojemności 125 ccm już się skończyła, a wszystkie współczesne konstrukcje to czterotakty osiągające do około 15 KM. Przez to montowanie blokad okazało się zbędne. Oczywiście inżynierowie z Japonii czy Włoch byliby w stanie wykrzesać z takiego silnika więcej mocy, jednak po co, skoro i tak przepisy na to nie pozwalają.

 
Czytaj
REKLAMA

Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!

To tylko uproszcza kwestię – oficjalnie motocykle 125 ccm 4T nie są w żaden sposób blokowane, zarówno jeśli chodzi o moc, jak i prędkość maksymalną. Ale… zastanawia nas jeden fakt. Czy oby to celowo konstruktorzy współczesnych motocykli 125 nie wykorzystują w pełni swojego potencjału? Z pewnością tak może być. Tak samo oczywistym pozostaje fakt, że gdzie kończy się inwencja inżynierów tam zaczyna się… tuning

 
Czytaj
REKLAMA

Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
6%
Interesujące
42%
heh...
6%
Że co?
8%
Grrrr!
3%
Smutne
13%
  • Zdjęcie profilowe kortomek
    6 kwietnia 2015 at 20:30

    Witam wszystkich.Potrzebuję porady na temat Kymco Downtown 125i. Skuter jest sprowadzony z Niemiec ma przejechane 4500 tyś.km.a jego max.prędkość to 90 km.h. przy 8900 tyś.obr.Czy jest możliwe aby posiadał blokady,bo według producenta powinien pojechać 112km.Pomoże ktoś.

  • Stefan
    27 sierpnia 2016 at 22:28

    silnik Mz 125 4 sów 4 zawory na cyl (niektóre wersje miały bodajze 16-17 Km mocy) -dla przypomnienia silnik piaggo

  • Motor125
    10 lutego 2017 at 11:34

    Witam, posiadam MZ 125 SX i ten motocykl ma blokadę prędkości do 80km/h gdzie ta blokada i jak ją obejść? Motocyk powinien osiągać prędkość do 130 km/h

  • DonPaco
    9 sierpnia 2017 at 11:45

    Od niedawna jestem posiadaczem nowego ZIPP QUANTUM 125 i jest zblokowany, jego max prędkosć to 75km/h.
    Podobnie jak inne chinskie skutery 125 4t. Jeżeli prędkosć maxymalna wynosi do 80km/h i kręci sie do max 7tyś obr. to nie ma takiej opcji , że nie ma blokaty i poprostu tak ma być przy takiej pojemności! Dla przykładu odblokowane 50 kręcą się do 90km/h. Wystarczy logicznie pomyśleć.

    • efdd
      14 marca 2019 at 20:17

      Po prostu chiński najtańszy skuter jakim jest zipp to gówno i jego silnik jest tak samo gówniany dlatego wyciąga 75km/h

  • Marceli
    22 października 2019 at 10:07

    Yamaha tw 125 gdzie jest blokada