125 ccm
Aktualnie czytasz:
Blokady w motocyklach i skuterach 125 ccm: Gdzie ich szukać?
5

Temat blokad w motorowerach i skuterach 50 ccm jest długi i szeroki jak Pacyfik. W przypadku większych motocykli, w tym o pojemności 125 ccm temat jest mniej popularny, przez co problematyczny. Mimo to często nasza poczta jest zalewana przez pytania odnośnie ściągania blokad z jednośladów 125 cc.

Stara, poczciwa Honda NSR 125 jest jednym z nielicznych wyjątków w tej klasie. Z prostej przyczyny – silnik dwusuwowy o pojemności 125 ccm nie spełniał wymagań homologacyjnych na prawo jazdy B w krajach europy zachodniej. Również w Polsce musi on wynosić nie więcej, niż 0,1 kW/kg masy własnej motocykla. (więcej o stosunku mocy do masy 125 ccm na prawo jazdy B). Przez to producent musiał założyć kaganiec na tego „szatana”, który potrafił się rozpędzić do 160 km/h.

Jednak era jednostek dwusuwowych o pojemności 125 ccm już się skończyła, a wszystkie współczesne konstrukcje to czterotakty osiągające do około 15 KM. Przez to montowanie blokad okazało się zbędne. Oczywiście inżynierowie z Japonii czy Włoch byliby w stanie wykrzesać z takiego silnika więcej mocy, jednak po co, skoro i tak przepisy na to nie pozwalają.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

To tylko uproszcza kwestię – oficjalnie motocykle 125 ccm 4T nie są w żaden sposób blokowane, zarówno jeśli chodzi o moc, jak i prędkość maksymalną. Ale… zastanawia nas jeden fakt. Czy oby to celowo konstruktorzy współczesnych motocykli 125 nie wykorzystują w pełni swojego potencjału? Z pewnością tak może być. Tak samo oczywistym pozostaje fakt, że gdzie kończy się inwencja inżynierów tam zaczyna się… tuning

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
7%
Interesujące
42%
heh...
7%
Że co?
8%
Grrrr!
1%
Smutne
12%
  • Zdjęcie profilowe kortomek
    6 kwietnia 2015 at 20:30

    Witam wszystkich.Potrzebuję porady na temat Kymco Downtown 125i. Skuter jest sprowadzony z Niemiec ma przejechane 4500 tyś.km.a jego max.prędkość to 90 km.h. przy 8900 tyś.obr.Czy jest możliwe aby posiadał blokady,bo według producenta powinien pojechać 112km.Pomoże ktoś.

  • Stefan
    27 sierpnia 2016 at 22:28

    silnik Mz 125 4 sów 4 zawory na cyl (niektóre wersje miały bodajze 16-17 Km mocy) -dla przypomnienia silnik piaggo

  • Motor125
    10 lutego 2017 at 11:34

    Witam, posiadam MZ 125 SX i ten motocykl ma blokadę prędkości do 80km/h gdzie ta blokada i jak ją obejść? Motocyk powinien osiągać prędkość do 130 km/h

  • DonPaco
    9 sierpnia 2017 at 11:45

    Od niedawna jestem posiadaczem nowego ZIPP QUANTUM 125 i jest zblokowany, jego max prędkosć to 75km/h.
    Podobnie jak inne chinskie skutery 125 4t. Jeżeli prędkosć maxymalna wynosi do 80km/h i kręci sie do max 7tyś obr. to nie ma takiej opcji , że nie ma blokaty i poprostu tak ma być przy takiej pojemności! Dla przykładu odblokowane 50 kręcą się do 90km/h. Wystarczy logicznie pomyśleć.

    • efdd
      14 marca 2019 at 20:17

      Po prostu chiński najtańszy skuter jakim jest zipp to gówno i jego silnik jest tak samo gówniany dlatego wyciąga 75km/h