125 ccm
Aktualnie czytasz:
Blokady w motocyklach i skuterach 125 ccm: Gdzie ich szukać?
7

Temat blokad w motorowerach i skuterach 50 ccm jest długi i szeroki jak Pacyfik. W przypadku większych motocykli, w tym o pojemności 125 ccm temat jest mniej popularny, przez co problematyczny. Mimo to często nasza poczta jest zalewana przez pytania odnośnie ściągania blokad z jednośladów 125 cc.

Stara, poczciwa Honda NSR 125 jest jednym z nielicznych wyjątków w tej klasie. Z prostej przyczyny - silnik dwusuwowy o pojemności 125 ccm nie spełniał wymagań homologacyjnych na prawo jazdy B w krajach europy zachodniej. Również w Polsce musi on wynosić nie więcej, niż 0,1 kW/kg masy własnej motocykla. (więcej o stosunku mocy do masy 125 ccm na prawo jazdy B). Przez to producent musiał założyć kaganiec na tego "szatana", który potrafił się rozpędzić do 160 km/h.

Jednak era jednostek dwusuwowych o pojemności 125 ccm już się skończyła, a wszystkie współczesne konstrukcje to czterotakty osiągające do około 15 KM. Przez to montowanie blokad okazało się zbędne. Oczywiście inżynierowie z Japonii czy Włoch byliby w stanie wykrzesać z takiego silnika więcej mocy, jednak po co, skoro i tak przepisy na to nie pozwalają.

To tylko uproszcza kwestię - oficjalnie motocykle 125 ccm 4T nie są w żaden sposób blokowane, zarówno jeśli chodzi o moc, jak i prędkość maksymalną. Ale... zastanawia nas jeden fakt. Czy oby to celowo konstruktorzy współczesnych motocykli 125 nie wykorzystują w pełni swojego potencjału? Z pewnością tak może być. Tak samo oczywistym pozostaje fakt, że gdzie kończy się inwencja inżynierów tam zaczyna się... tuning...

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Jaka jest Twoja reakcja?
6%
8%
16%
  • Zdjęcie profilowe kortomek
    6 kwietnia 2015 at 20:30

    Witam wszystkich.Potrzebuję porady na temat Kymco Downtown 125i. Skuter jest sprowadzony z Niemiec ma przejechane 4500 tyś.km.a jego max.prędkość to 90 km.h. przy 8900 tyś.obr.Czy jest możliwe aby posiadał blokady,bo według producenta powinien pojechać 112km.Pomoże ktoś.

  • Stefan
    27 sierpnia 2016 at 22:28

    silnik Mz 125 4 sów 4 zawory na cyl (niektóre wersje miały bodajze 16-17 Km mocy) -dla przypomnienia silnik piaggo

  • Motor125
    10 lutego 2017 at 11:34

    Witam, posiadam MZ 125 SX i ten motocykl ma blokadę prędkości do 80km/h gdzie ta blokada i jak ją obejść? Motocyk powinien osiągać prędkość do 130 km/h

  • DonPaco
    9 sierpnia 2017 at 11:45

    Od niedawna jestem posiadaczem nowego ZIPP QUANTUM 125 i jest zblokowany, jego max prędkosć to 75km/h.
    Podobnie jak inne chinskie skutery 125 4t. Jeżeli prędkosć maxymalna wynosi do 80km/h i kręci sie do max 7tyś obr. to nie ma takiej opcji , że nie ma blokaty i poprostu tak ma być przy takiej pojemności! Dla przykładu odblokowane 50 kręcą się do 90km/h. Wystarczy logicznie pomyśleć.

    • efdd
      14 marca 2019 at 20:17

      Po prostu chiński najtańszy skuter jakim jest zipp to gówno i jego silnik jest tak samo gówniany dlatego wyciąga 75km/h

  • Marceli
    22 października 2019 at 10:07

    Yamaha tw 125 gdzie jest blokada

  • Jam
    29 lutego 2020 at 14:18
    Plusy

    Idiota

    Minusy

    P

    P