Aktualnie czytasz:
Buspasy we Wrocławiu dla motocyklistów? Jest wniosek
0

Radny Dominik Kłosowski (SLD) złożył wniosek na ręce Prezydenta Wrocławia dotyczący udostępnienia buspasów. 

Pomysł oczywiście nie jest nowy, a krzty pikanterii dodaje fakt, że buspasów we Wrocławiu nie jest specjalnie dużo. Mimo wszystko pewnikiem wrocławscy motocykliści zgodzą się z p. Dominikiem Kłosowskim:

Motocykl jest bardziej mobilnym pojazdem, przyspiesza dużo szybciej niż samochód i nie powoduje w żaden sposób spowolnienia komunikacji miejskiej – przekonuje urzędników miejskich Dominik Kłosowski.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

Czy chęć udostępnienia buspasów to realna próba ułatwienia życia motocyklistów, czy polityczna gierka? Sami oceńcie. Poniżej pełen wniosek radnego Kłosowskiego:

Złożyłem dziś wniosek do Prezydenta Wrocławia w sprawie umożliwienia motocyklistom korzystania z bus pasów. Wrocław w swoich priorytetach komunikacyjnych stawia na transport zbiorowy, który jest uprzywilejowany poprzez odpowiednio ustawioną sygnalizację i system bus pasów, lecz nie wyklucza to umożliwienia korzystania z tych pasów przez jednoślady. Motocykl jest bardziej mobilnym pojazdem, przyspiesza dużo szybciej niż samochód i nie powoduje w żaden sposób spowolnienia komunikacji miejskiej a również musi poruszać się w sposób wynikający z przepisów z których są wyłączone autobusy i taksówki. Uprzywilejowanie motocyklistów zmniejszy korki na terenie miasta jak i spowoduje poprawienie bezpieczeństwa dla kierujących jednośladami ponieważ nie będą oi przeciskać się pomiędzy stojącymi w korkach samochodami. Uprzywilejowanie jednośladów spowoduje również w pewnej mierze trend przesiadania się z samochodów na motocykle co przyczyni się do poprawy przepustowości wrocławskich ulic. Wynika to ze zmienionych przepisów, które od połowy 2014 r. pozwalają kierowcom z kat. B i trzyletnim stażem za kółkiem prowadzić motocykle o pojemności do 125 cm3.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Będą też pewnie głosy przeciwne, pewnie część środowiska stwierdzi, że nie jest to potrzebne, bo kierowcy jednośladów i tak sobie świetnie radzą, klucząc między autami lub naginając przepisy.

Będę wnioskował do urzędników o przeprowadzenie ekspertyz w tej sprawie, choć uważam że już na pierwszy rzut oka usprawni to ruch na ulicach. Tego rodzaju rozwiązania z powodzeniem są zastosowane w kilku miastach w Polsce min. W Krakowie, Łodzi i Gdańsku i sprawdzają się dobrze.

Źródło: RadioWrocław.pl

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
90%
Interesujące
10%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%