Elektryczna motorynka Romet E-Pony trafia do dealerów

Szukanie niedużego, ciekawego pojazdu elektrycznego do walki z miejskimi korkami? Romet ma rozwiązanie! Elektryczna “motorynka” E-Pony trafia do sklepów. Cena? 6 499 zł.

Długo wyczekiwana, elektryczna motorynka Romet E-Pony trafia do sieci dealerskiej. Wyposażony w 1500 W, bezszczotkowy silnik motocykl to idealne rozwiązanie do miasta. Mały pojazd bez problemu poradzi sobie w korkach i podczas szukania miejsca parkingowego, a elektryczny, bezobsługowy silnik to gwarancja oszczędności.

Zasięg E-Pony to ok. 60 km, więc wystarczająco by dojechać do miasta z podmiejskich rogatek. Dodatkowo ciekawostką jest fakt, że Romet E-Pony homologowany jest na prawo jazdy AM.

Na to wszystko Romet E-Pony kosztuje tyle co dobry elektryczny rower – 6 499 zł.

[trending]

 

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

10 opinii

    1. Zasięg nie zależy od mocy silnika. Oczywiście jak ktoś chce bić rekordy prędkości i do zetki w kilka sekund to tak,
      ale nie do tego służą elektryki. Chcesz “palić gumę” to kup sobie spalinowego.

  1. Jestem ciekaw testu praktycznego. Z danych które zdobyłem to przy 45 km/h może ten e-konik doczłapać się do przejechania 100 km. A po zdjęciu blokady rozpędzić do 80 km/h. Przy zasięgu 60 km i prędkości 80 km/h byłoby to już ciekawe do nabycia aby do pracy dojeżdżać. Moment obrotowy 24 Nm to odpowiednik Rometa ADV 250. Lecz moc 2 KM, czy to wystarczy aby rozpędzić tą 122 Kg maszynkę do 80 km/h ? Zazwyczaj do takiej prędkości wymagane jest 4 KM i mniejszy Nm niż tutaj. Co prawda moment obrotowy imponujący ma E-Pony, ale czy to wystarczy aby w trasie dłuższej utrzymać na dłużej 80 km/h. Stara motorynka 2T miała 1,7 KM przy 2,85 Nm i dała radę rozpędzić się do 50 km/h, ale ważyła 40 kg i spalała mieszanki 2 – 2,2 L/100 km. Jeździłem to sprawdzałem osobiście, za moich czasów marzenie nasze taka motorynka. Ciekawe jak by wypadła ze spalaniem wersja Pony 125 ccm ? Bo cena jednak nawet atrakcyjna się robi, tylko nieco lepszy akumulatorek do tych średnich 100 km zasięgu i byłoby super w tej cenie.

    OBLICZENIA MOTORYNEK PONY:
    – “Motorynka Pony 125”
    – 7,9 KM przy 8,8 Nm = 69,5 współczynnik mocy
    – “Motorynka E-Pony”
    – 2 KM przy 24 Nm = 48 współczynnik mocy
    WNIOSKI:
    – Motorynka E-Pony na pewno wydyma “E-Pony 50 ccm” bez porównania. Jednak już na przyśpieszenie przy wersji “Pony 125” będzie miała problem. Biorąc pod uwagę masę obydwu motorynek 81 Kg dla 125 ccm, oraz 122 Kg dla E-pony. Oraz charakterystykę silników iż elektryk ma przyśpieszenie wręcz liniowe w porównaniu do spalinowej wersji. Ciężko jest jednoznacznie stwierdzić. Ale przyśpieszenie do tych 80 km/h może być przybliżone. Gdyby E-pony posiadała silnik 2.000 W zamiast 1.500 W, w tedy mogłaby wygrać przyśpieszenie jak i nawet zrównać prędkość 90 km/h dla spalinówki. Należy pamiętać, iż sprawność silników spalinowych jest znacznie niższa niż deklarowana. Wynosi około 35 % deklarowanej mocy, czyli moc użyteczna to tak 1/3 deklarowanej mocy, co dla 125 ccm dałoby około 2,7 KM energii kinetycznej przekładanej na koła. Elektrycznych silników sprawność sięga 90%. Pytanie czy te 1.500 W to moc stała ? Bo jeśli tak, to moc chwilowa może sięgać nawet 2.000 W. A w tedy przyśpieszenie E-pony mogłoby być lepsze, bądź takie samo. Nie mniej jednak E-pony powinna być żwawym elektrykiem przy takim momencie obrotowym. Ciekaw jestem praktycznego testu. Zasięgu całkowitego, oraz porównania z wersją spalinową. Gdyby jeszcze pakiet baterii wystarczał na zasięg około 100 Km byłby to ciekawy produkt. Biorąc pod uwagę zużycie akumulatora i to iż jego pojemność z czasem maleje można by szacować spadek zasięgu nawet o 40%. po kilku latach. A byłby to akumulator intensywnie użytkowany. Licząc zasięg nominalny 60 – 100 Km. Więc po kilku latach można by liczyć 35 – 60 Km zasięgu rzeczywistego. Pytanie jaki jest koszt nowego akumulatora, choć tu trzeba uwzględnić iż akumulatory systematycznie tanieją. W tedy można by wyliczyć amortyzację dla wersji Pony 125 oraz E-pony. Czy E-pony posiada akumulator bez pamięci, oraz czy ma opcje ładowania podczas zjazdu z górki ?

  2. moc 2 KM wystarczy z trudem do utrzymania ok 45 kmh,ale przyspieszenie moze byc znacznie lepsze,,gdyz elektryka mozna znacznie przeciazyc na kilka,kilkanascie sekund.Silnik ten moze chwilowo miec nawet 5 czy nawet 6KM,moze wiecej,i w czasie przyspieszania wyrywac do przodu.Stara Motorynka 2T 1.7KM miała Vmax ok 40kmh,fabrycznie. 50 osiagała to chyba z górki i to stromej.Mam taką 50M2 do dzisiaj, z 83 roku. W kazdym razie jest mozliwe zeny e-pony chwilowo przyspieszała jak 125ka,gdyz chwilowo silnik moze byc bardzo przeciazana.No chyba ze silnik elektryczny jest znacznie mocniejszy i tutaj bardzo zblokowany

  3. Nie tak liczy się sprawność silników. Sprawność silnika czy to spalinowy czy elektryczny definiuje to ile % energii silnik marnuje na wytworzenie danej mocy/pracy. Silniki spalinowe mają średnio sprawność na poziomie 30% co oznacza że tyle procent energii uzyskanej ze spalania paliwa – benzyny jest przekształcone na energię mechaniczną. Podobnie dla silników elektrycznych BLDC które mają sprawność rzędu 80% dodać do tego sterownik o typowej sprawności 95% w rezultacie sprawność rzeczywista dla takiego silnika to >75% czyli pojazd elektryczny marnuje 50% mniej energii niż spalinowy z skrzyniami biegów.

  4. Czy ktoś wie jaka jest żywotność bateri, i ile kosztuje nowa bateria? Jaka jest możliwość jej wyciągania np. Na zimę?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button