Aktualnie czytasz:
Elektryczna motorynka Romet E-Pony trafia do dealerów
10

Szukanie niedużego, ciekawego pojazdu elektrycznego do walki z miejskimi korkami? Romet ma rozwiązanie! Elektryczna „motorynka” E-Pony trafia do sklepów. Cena? 6 499 zł.

Długo wyczekiwana, elektryczna motorynka Romet E-Pony trafia do sieci dealerskiej. Wyposażony w 1500 W, bezszczotkowy silnik motocykl to idealne rozwiązanie do miasta. Mały pojazd bez problemu poradzi sobie w korkach i podczas szukania miejsca parkingowego, a elektryczny, bezobsługowy silnik to gwarancja oszczędności.

Zasięg E-Pony to ok. 60 km, więc wystarczająco by dojechać do miasta z podmiejskich rogatek. Dodatkowo ciekawostką jest fakt, że Romet E-Pony homologowany jest na prawo jazdy AM.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

Na to wszystko Romet E-Pony kosztuje tyle co dobry elektryczny rower – 6 499 zł.

 
Czytaj
REKLAMA

UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
41%
Interesujące
52%
heh...
2%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
4%
10 Komentarze
  • Wacek93
    1 lipca 2018 at 22:28

    Trochę za mała moc jak na taki motorower, mogli dać 2000 albo nawet te 3kW

    • Eugen
      10 sierpnia 2018 at 21:38

      Zasięg nie zależy od mocy silnika. Oczywiście jak ktoś chce bić rekordy prędkości i do zetki w kilka sekund to tak,
      ale nie do tego służą elektryki. Chcesz „palić gumę” to kup sobie spalinowego.

  • W
    29 lipca 2018 at 13:06

    Kiedy będzie jakiś test tej maszyny ?

  • jac
    30 lipca 2018 at 22:38

    Szkoda że nie ma czegoś mocniejszego o mocy podobnej do 125cm3.

  • Tomasz
    4 sierpnia 2018 at 10:00

    Jestem ciekaw testu praktycznego. Z danych które zdobyłem to przy 45 km/h może ten e-konik doczłapać się do przejechania 100 km. A po zdjęciu blokady rozpędzić do 80 km/h. Przy zasięgu 60 km i prędkości 80 km/h byłoby to już ciekawe do nabycia aby do pracy dojeżdżać. Moment obrotowy 24 Nm to odpowiednik Rometa ADV 250. Lecz moc 2 KM, czy to wystarczy aby rozpędzić tą 122 Kg maszynkę do 80 km/h ? Zazwyczaj do takiej prędkości wymagane jest 4 KM i mniejszy Nm niż tutaj. Co prawda moment obrotowy imponujący ma E-Pony, ale czy to wystarczy aby w trasie dłuższej utrzymać na dłużej 80 km/h. Stara motorynka 2T miała 1,7 KM przy 2,85 Nm i dała radę rozpędzić się do 50 km/h, ale ważyła 40 kg i spalała mieszanki 2 – 2,2 L/100 km. Jeździłem to sprawdzałem osobiście, za moich czasów marzenie nasze taka motorynka. Ciekawe jak by wypadła ze spalaniem wersja Pony 125 ccm ? Bo cena jednak nawet atrakcyjna się robi, tylko nieco lepszy akumulatorek do tych średnich 100 km zasięgu i byłoby super w tej cenie.

    OBLICZENIA MOTORYNEK PONY:
    – „Motorynka Pony 125”
    – 7,9 KM przy 8,8 Nm = 69,5 współczynnik mocy
    – „Motorynka E-Pony”
    – 2 KM przy 24 Nm = 48 współczynnik mocy
    WNIOSKI:
    – Motorynka E-Pony na pewno wydyma „E-Pony 50 ccm” bez porównania. Jednak już na przyśpieszenie przy wersji „Pony 125” będzie miała problem. Biorąc pod uwagę masę obydwu motorynek 81 Kg dla 125 ccm, oraz 122 Kg dla E-pony. Oraz charakterystykę silników iż elektryk ma przyśpieszenie wręcz liniowe w porównaniu do spalinowej wersji. Ciężko jest jednoznacznie stwierdzić. Ale przyśpieszenie do tych 80 km/h może być przybliżone. Gdyby E-pony posiadała silnik 2.000 W zamiast 1.500 W, w tedy mogłaby wygrać przyśpieszenie jak i nawet zrównać prędkość 90 km/h dla spalinówki. Należy pamiętać, iż sprawność silników spalinowych jest znacznie niższa niż deklarowana. Wynosi około 35 % deklarowanej mocy, czyli moc użyteczna to tak 1/3 deklarowanej mocy, co dla 125 ccm dałoby około 2,7 KM energii kinetycznej przekładanej na koła. Elektrycznych silników sprawność sięga 90%. Pytanie czy te 1.500 W to moc stała ? Bo jeśli tak, to moc chwilowa może sięgać nawet 2.000 W. A w tedy przyśpieszenie E-pony mogłoby być lepsze, bądź takie samo. Nie mniej jednak E-pony powinna być żwawym elektrykiem przy takim momencie obrotowym. Ciekaw jestem praktycznego testu. Zasięgu całkowitego, oraz porównania z wersją spalinową. Gdyby jeszcze pakiet baterii wystarczał na zasięg około 100 Km byłby to ciekawy produkt. Biorąc pod uwagę zużycie akumulatora i to iż jego pojemność z czasem maleje można by szacować spadek zasięgu nawet o 40%. po kilku latach. A byłby to akumulator intensywnie użytkowany. Licząc zasięg nominalny 60 – 100 Km. Więc po kilku latach można by liczyć 35 – 60 Km zasięgu rzeczywistego. Pytanie jaki jest koszt nowego akumulatora, choć tu trzeba uwzględnić iż akumulatory systematycznie tanieją. W tedy można by wyliczyć amortyzację dla wersji Pony 125 oraz E-pony. Czy E-pony posiada akumulator bez pamięci, oraz czy ma opcje ładowania podczas zjazdu z górki ?

  • Tombou
    14 sierpnia 2018 at 09:22

    moc 2 KM wystarczy z trudem do utrzymania ok 45 kmh,ale przyspieszenie moze byc znacznie lepsze,,gdyz elektryka mozna znacznie przeciazyc na kilka,kilkanascie sekund.Silnik ten moze chwilowo miec nawet 5 czy nawet 6KM,moze wiecej,i w czasie przyspieszania wyrywac do przodu.Stara Motorynka 2T 1.7KM miała Vmax ok 40kmh,fabrycznie. 50 osiagała to chyba z górki i to stromej.Mam taką 50M2 do dzisiaj, z 83 roku. W kazdym razie jest mozliwe zeny e-pony chwilowo przyspieszała jak 125ka,gdyz chwilowo silnik moze byc bardzo przeciazana.No chyba ze silnik elektryczny jest znacznie mocniejszy i tutaj bardzo zblokowany

  • wacek
    31 grudnia 2018 at 06:57

    Nie tak liczy się sprawność silników. Sprawność silnika czy to spalinowy czy elektryczny definiuje to ile % energii silnik marnuje na wytworzenie danej mocy/pracy. Silniki spalinowe mają średnio sprawność na poziomie 30% co oznacza że tyle procent energii uzyskanej ze spalania paliwa – benzyny jest przekształcone na energię mechaniczną. Podobnie dla silników elektrycznych BLDC które mają sprawność rzędu 80% dodać do tego sterownik o typowej sprawności 95% w rezultacie sprawność rzeczywista dla takiego silnika to >75% czyli pojazd elektryczny marnuje 50% mniej energii niż spalinowy z skrzyniami biegów.

  • Przem
    19 kwietnia 2019 at 12:34

    Czy ktoś wie jaka jest żywotność bateri, i ile kosztuje nowa bateria? Jaka jest możliwość jej wyciągania np. Na zimę?

  • Wojo
    24 czerwca 2019 at 06:57

    WItam. Czy ktoś ma jakieś info jak można odblokować ten skuter??