Aktualnie czytasz:
Elektryczna motorynka Romet E-Pony trafia do dealer贸w

Szukanie niedu偶ego, ciekawego pojazdu elektrycznego do walki z miejskimi korkami? Romet ma rozwi膮zanie! Elektryczna "motorynka" E-Pony trafia do sklep贸w. Cena? 6 499 z艂.

D艂ugo wyczekiwana, elektryczna motorynka Romet E-Pony trafia do sieci dealerskiej. Wyposa偶ony w 1500 W, bezszczotkowy silnik motocykl to idealne rozwi膮zanie do miasta. Ma艂y pojazd bez problemu poradzi sobie w korkach i podczas szukania miejsca parkingowego, a elektryczny, bezobs艂ugowy silnik to gwarancja oszcz臋dno艣ci.

Zasi臋g E-Pony to ok. 60 km, wi臋c wystarczaj膮co by dojecha膰 do miasta z podmiejskich rogatek. Dodatkowo ciekawostk膮 jest fakt, 偶e Romet E-Pony homologowany jest na prawo jazdy AM.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Na to wszystko Romet E-Pony kosztuje tyle co dobry elektryczny rower - 6 499 z艂.

 

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Jaka jest Twoja reakcja?
43%
0%
4%
10 Komentarze
  • Wacek93
    1 lipca 2018 at 22:28

    Troch臋 za ma艂a moc jak na taki motorower, mogli da膰 2000 albo nawet te 3kW

    • Eugen
      10 sierpnia 2018 at 21:38

      Zasi臋g nie zale偶y od mocy silnika. Oczywi艣cie jak kto艣 chce bi膰 rekordy pr臋dko艣ci i do zetki w kilka sekund to tak,
      ale nie do tego s艂u偶膮 elektryki. Chcesz „pali膰 gum臋” to kup sobie spalinowego.

  • W
    29 lipca 2018 at 13:06

    Kiedy b臋dzie jaki艣 test tej maszyny ?

  • jac
    30 lipca 2018 at 22:38

    Szkoda 偶e nie ma czego艣 mocniejszego o mocy podobnej do 125cm3.

  • Tomasz
    4 sierpnia 2018 at 10:00

    Jestem ciekaw testu praktycznego. Z danych kt贸re zdoby艂em to przy 45 km/h mo偶e ten e-konik docz艂apa膰 si臋 do przejechania 100 km. A po zdj臋ciu blokady rozp臋dzi膰 do 80 km/h. Przy zasi臋gu 60 km i pr臋dko艣ci 80 km/h by艂oby to ju偶 ciekawe do nabycia aby do pracy doje偶d偶a膰. Moment obrotowy 24 Nm to odpowiednik Rometa ADV 250. Lecz moc 2 KM, czy to wystarczy aby rozp臋dzi膰 t膮 122 Kg maszynk臋 do 80 km/h ? Zazwyczaj do takiej pr臋dko艣ci wymagane jest 4 KM i mniejszy Nm ni偶 tutaj. Co prawda moment obrotowy imponuj膮cy ma E-Pony, ale czy to wystarczy aby w trasie d艂u偶szej utrzyma膰 na d艂u偶ej 80 km/h. Stara motorynka 2T mia艂a 1,7 KM przy 2,85 Nm i da艂a rad臋 rozp臋dzi膰 si臋 do 50 km/h, ale wa偶y艂a 40 kg i spala艂a mieszanki 2 – 2,2 L/100 km. Je藕dzi艂em to sprawdza艂em osobi艣cie, za moich czas贸w marzenie nasze taka motorynka. Ciekawe jak by wypad艂a ze spalaniem wersja Pony 125 ccm ? Bo cena jednak nawet atrakcyjna si臋 robi, tylko nieco lepszy akumulatorek do tych 艣rednich 100 km zasi臋gu i by艂oby super w tej cenie.

    OBLICZENIA MOTORYNEK PONY:
    – „Motorynka Pony 125”
    – 7,9 KM przy 8,8 Nm = 69,5 wsp贸艂czynnik mocy
    – „Motorynka E-Pony”
    – 2 KM przy 24 Nm = 48 wsp贸艂czynnik mocy
    WNIOSKI:
    – Motorynka E-Pony na pewno wydyma „E-Pony 50 ccm” bez por贸wnania. Jednak ju偶 na przy艣pieszenie przy wersji „Pony 125” b臋dzie mia艂a problem. Bior膮c pod uwag臋 mas臋 obydwu motorynek 81 Kg dla 125 ccm, oraz 122 Kg dla E-pony. Oraz charakterystyk臋 silnik贸w i偶 elektryk ma przy艣pieszenie wr臋cz liniowe w por贸wnaniu do spalinowej wersji. Ci臋偶ko jest jednoznacznie stwierdzi膰. Ale przy艣pieszenie do tych 80 km/h mo偶e by膰 przybli偶one. Gdyby E-pony posiada艂a silnik 2.000 W zamiast 1.500 W, w tedy mog艂aby wygra膰 przy艣pieszenie jak i nawet zr贸wna膰 pr臋dko艣膰 90 km/h dla spalin贸wki. Nale偶y pami臋ta膰, i偶 sprawno艣膰 silnik贸w spalinowych jest znacznie ni偶sza ni偶 deklarowana. Wynosi oko艂o 35 % deklarowanej mocy, czyli moc u偶yteczna to tak 1/3 deklarowanej mocy, co dla 125 ccm da艂oby oko艂o 2,7 KM energii kinetycznej przek艂adanej na ko艂a. Elektrycznych silnik贸w sprawno艣膰 si臋ga 90%. Pytanie czy te 1.500 W to moc sta艂a ? Bo je艣li tak, to moc chwilowa mo偶e si臋ga膰 nawet 2.000 W. A w tedy przy艣pieszenie E-pony mog艂oby by膰 lepsze, b膮d藕 takie samo. Nie mniej jednak E-pony powinna by膰 偶wawym elektrykiem przy takim momencie obrotowym. Ciekaw jestem praktycznego testu. Zasi臋gu ca艂kowitego, oraz por贸wnania z wersj膮 spalinow膮. Gdyby jeszcze pakiet baterii wystarcza艂 na zasi臋g oko艂o 100 Km by艂by to ciekawy produkt. Bior膮c pod uwag臋 zu偶ycie akumulatora i to i偶 jego pojemno艣膰 z czasem maleje mo偶na by szacowa膰 spadek zasi臋gu nawet o 40%. po kilku latach. A by艂by to akumulator intensywnie u偶ytkowany. Licz膮c zasi臋g nominalny 60 – 100 Km. Wi臋c po kilku latach mo偶na by liczy膰 35 – 60 Km zasi臋gu rzeczywistego. Pytanie jaki jest koszt nowego akumulatora, cho膰 tu trzeba uwzgl臋dni膰 i偶 akumulatory systematycznie taniej膮. W tedy mo偶na by wyliczy膰 amortyzacj臋 dla wersji Pony 125 oraz E-pony. Czy E-pony posiada akumulator bez pami臋ci, oraz czy ma opcje 艂adowania podczas zjazdu z g贸rki ?

  • Tombou
    14 sierpnia 2018 at 09:22

    moc 2 KM wystarczy z trudem do utrzymania ok 45 kmh,ale przyspieszenie moze byc znacznie lepsze,,gdyz elektryka mozna znacznie przeciazyc na kilka,kilkanascie sekund.Silnik ten moze chwilowo miec nawet 5 czy nawet 6KM,moze wiecej,i w czasie przyspieszania wyrywac do przodu.Stara Motorynka 2T 1.7KM mia艂a Vmax ok 40kmh,fabrycznie. 50 osiaga艂a to chyba z g贸rki i to stromej.Mam tak膮 50M2 do dzisiaj, z 83 roku. W kazdym razie jest mozliwe zeny e-pony chwilowo przyspiesza艂a jak 125ka,gdyz chwilowo silnik moze byc bardzo przeciazana.No chyba ze silnik elektryczny jest znacznie mocniejszy i tutaj bardzo zblokowany

  • wacek
    31 grudnia 2018 at 06:57

    Nie tak liczy si臋 sprawno艣膰 silnik贸w. Sprawno艣膰 silnika czy to spalinowy czy elektryczny definiuje to ile % energii silnik marnuje na wytworzenie danej mocy/pracy. Silniki spalinowe maj膮 艣rednio sprawno艣膰 na poziomie 30% co oznacza 偶e tyle procent energii uzyskanej ze spalania paliwa – benzyny jest przekszta艂cone na energi臋 mechaniczn膮. Podobnie dla silnik贸w elektrycznych BLDC kt贸re maj膮 sprawno艣膰 rz臋du 80% doda膰 do tego sterownik o typowej sprawno艣ci 95% w rezultacie sprawno艣膰 rzeczywista dla takiego silnika to >75% czyli pojazd elektryczny marnuje 50% mniej energii ni偶 spalinowy z skrzyniami bieg贸w.

  • Przem
    19 kwietnia 2019 at 12:34

    Czy kto艣 wie jaka jest 偶ywotno艣膰 bateri, i ile kosztuje nowa bateria? Jaka jest mo偶liwo艣膰 jej wyci膮gania np. Na zim臋?

    • Wojo
      25 czerwca 2019 at 09:05

      nowa bateria kosztuje w romecie ok 4600z艂. 偶ywotno艣膰 baterii to do 1000 艂adowa艅.

  • Wojo
    24 czerwca 2019 at 06:57

    WItam. Czy kto艣 ma jakie艣 info jak mo偶na odblokowa膰 ten skuter??

Podziel si臋 opini膮

lub