Barton Travel 125: Motocykl za mniej niż 6000 zł

Wielu z Was szuka pierwszego motocykla 125 na prawo jazdy B. Jednym z tropów jest zakup czegoś prostego, lekkiego i z manualną skrzynią. Dzisiaj w Jednoślad.pl motocykl za mniej niż 6000 zł – Barton Travel 125.

Ok, wiem – to urządzenie nie jest misterem piękności motocyklowej, ale jego przeznaczeniem nie jest pozowanie i palenie gumy pod remizą. No, dobra z frontu Barton wygląda nawet ciekawie. Jednak tutaj generalnie chodzi o pewien pragmatyzm. Travel 125 nie udaje niczego i to mi osobiście się podoba. Zero przerostu formy nad treścią. Plus za ten metalizowany niebieski kolor, gdzieniegdzie zlokalizowane LEDy i nienajgorszy zestaw wskaźników, które są tak naprawdę wizytówką każdego jednośladu.

Tak samo jak silnik Moretti, generujący 10 KM przy sporej kulturze pracy. W rzeczywistości jest to bardzo podobna jednostka do tej stosowanej w YBR od Yamahy. Jest też wtrysk i śladowy apetyt na paliwo. 11 litrów zbiornika wystarcza na przejechanie ponad 450 km. Jeżdżąc tym na codzień można zapomnieć jak wygląda stacja benzynowa. To daje do myślenia, bo okazuje się, że niewielkie 125 jest dużo tańsze w eksploatacji niż hybryda, diesel czy nawet bilet miesięczny z ulgą studencką.

Co do jazdy – Barton dzielnie walczy w mieście i nie absorbuje samym sobą. Waga 125 kg pozwala czuć się bardzo pewnie. Stosunek mocy do masy też jest nienajgorszy. Dlatego kiedy trzeba, da się dynamicznie ruszyć przed innymi. Poza terenem zabudowanym przyłapałem licznik na nieuzasadnionym optymizmie. Prędkość maksymalna wynosi nie 115 a 108 km/h. Można uznać, że setka przelotowo wystarczy nawet do uprawiania delikatnej turystyki, tym bardziej po dokupieniu kufra. Maszyna się nie męczy na długim dystansie, a jazda sama w sobie jest nawet komfortowa. Zawieszenie ma wysoki skok i nie dobija.

Nie mogę się też przyczepić do prowadzenia po zakrętach. Barton jest lekki i dobrze wyważony nawet po zalaniu pod korek. Mogę się przyczepić za to do wąskich opon, bo te nie wyglądają zbyt rasowo i aż prosi się o wsadzenie czegoś szerszego. Mówiąc o kołach nie sposób nie zauważyć dwóch tarcz hamulcowych spiętych układem CBS. Są ponadprzeciętne i precyzyjnie dozowalne. To samo powiem na temat skrzyni. Pracuje pewnie zarówno ze sprzęgłem jak i bez. Skok dźwigni jest niewielki co lubię i też bez większego problemu udaje się tutaj znaleźć luz.

Co z jakością i niezawodnością sprzętu? Ta maszyna jest tak prosta, że chyba nie za bardzo co ma się tutaj zepsuć. Sprawdzony i niewysilony silnik, mało bajerów, śmiesznie niskie koszty użytkowania i zakupu. Kurde, czego chcieć więcej na pierwszy motocykl?

  • SILNIK
  • POJEMNOŚĆ 125 cm3
  • TAKTOWANIE I CYLINDRY 4T, jednocylindrowy
  • CHŁODZENIE powietrzem
  • MOC MAKSYMALNA 9.92 KM / 8000 obr./min.
  • ROZRUCH manualny, elektryczny
  • SKRZYNIA BIEGÓW 5 biegowa, manualna
  • WYMIARY I WAGA
  • DŁUGOŚĆ 1975 mm
  • WYSOKOŚĆ 1040 mm
  • SZEROKOŚĆ 725 mm
  • ROZSTAW OSI 1295 mm
  • WAGA 125 kg
  • DOPUSZCZALNA ŁADOWNOŚĆ 150 kg
  • KOŁA
  • FELGA PRZEDNIA 1,60-18
  • OPONA PRZEDNIA 2,75-18 (42P)
  • HAMULEC PRZEDNI tarczowy
  • FELGA TYLNA 1,85-18
  • OPONA TYLNIA 90/90-18 (57P)
  • HAMULEC TYLNY tarczowy
  • PARAMETRY
  • ZBIORNIK PALIWA 11 l
  • ZUŻYCIE PALIWA <2,0 l / 100 km
  • GWARANCJA 2 lata / 12 000 km

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button