125 ccm
Aktualnie czytasz:
Barton Cafe Racer 125: Sprawdzamy kandydata na pierwszy motocykl na prawo jazdy B
1

Dziękuję niebiosom, że motocyklowe trendy stale się zmieniają. Że nie każdy motocykl musi wyglądać jak parodia sportowej maszyny, napinać muskuły i pogłębiać stereotypy. Coraz częściej wraca się do klasyki, czego przykładem może być ten oto Barton Cafe Racer 125.

Cafe Racer to mega ciekawa rasa motocykla. Minimalizm, szprychy, prosty zadupek, nieskomplikowane zegary i lekko pochylona pozycja. Jest styl i elegancja, która pozytywnie zaskakuje w moim odczuciu ludzi na ulicy oraz nie prowokuje do pytań czy na tej maszynie też zaleca się posiadanie linki przytwierdzonej do szyi. Tak naprawdę brzydzę się tymi głupimi pytaniami, które zadają mi ludzie spoza motocyklowego świadka kiedy testuje cokolwiek, co przypomina swoim wyglądem sportową maszynę. Kurcze, to straszne, ale i tak jest już dużo lepiej w Polsce z postrzeganiem motocyklistów.

Dużo zmieniła też ustawa o motocyklach 125 na prawo jazdy B. Maszyn jest dużo więcej, a co roku wybór jest coraz większy. Barton Cafe Racer 125 jest jedną z nowości na sezon 2019. Przy tym też spełnia nowe normy, stąd znajdziecie tutaj 10 konny piec zasilany wtryskiem paliwa. Sam układ nie sprawia problemów, zwłaszcza na zimno. Elektronika też poprawia reakcję na gaz i wypłaszacza moment obrotowy. Wtrysk zazwyczaj poprawia też kulturę samej jednostki, choć ten motocykl nie gustuje w wysokich prędkościach obrotowych, co sygnalizuje zwiększonymi wibracjami. Jednak nie są na tyle duże, żeby odbierać przyjemność z jazdy.

Kończąc temat związany z sercem Bartona, trzeba powiedzieć o kosztach eksploatacji – motocykl spala mniej, niż 3 litry na setkę, tak wynika z mojej jazdy po Warszawie mając na wadze 79 kilogramów i nie przejmując się ekologią. To standard w tej klasie. Wszystkie tego typu jednostki konsumują około 2.5 w mieście.

 
Czytaj
REKLAMA

Odkryj Stylowe Jeansy Motocyklowe City Nomad

Polska marka, polska produkcja! Zero kompromisów. Najwyższa jakość i zaawansowane technologie. Wykonane z użyciem włókien 100% DuPont™ Kevlar®. Komplet certyfikowanych protektorów SAS-TEC® z regulacją położenia. Dopasowany krój i nowoczesny design. Poczuj styl, bezpieczeństwo i komfort!

Druga najważniejsza kwestia to prowadzenie, ale z perspektywy kogoś początkującego. Sprzęgło pracuje lekko, skrzynia daje dość precyzyjne wyczucie przełożeń. Kanapa nie jest osadzona zbyt wysoko, co zwiększa pewność. Lusterka nie sięgają daleko poza obrys Cafe Racera, co ułatwi przeciskanie się w korkach. Niestety to nieco kosztem widoczności. Ich lokalizacja w tym miejscu zawęża pole widzenia do tyłu. No niestety coś za coś.

W każdym razie pod względem gabarytów jest to typowy średniak o niewielkiej masie, bo tylko 120 kilogramów, co ucieszy osoby stawiające swoje pierwsze kroki w motocykliźmie. Pewność poprawiają też duże koła – 17 cali, które razem z miękkim zawieszeniem nawet nieźle pochłaniają dziury i studzienki, ale bez efektu pływania po asfalcie.

Z dodatków na które zwracam uwagę to fajne, minimalistyczne zegary i ogólnie ciekawa, oryginalna sylwetka. Do tego jest to sprzęt, który mimo wtrysku i CBSu kosztuje mniej, niż 6500 zł. Znam też z niejednego motocykla ten niewysilony silnik i co prawda nie generuje on oszałamiającej mocy i momentu, ale za to jest w stanie przetrwać nie jedno. Trzeba też wiedzieć, że nie jest to pocisk, bo Barton powyżej setki zaczyna łapać już zadyszkę. Jednak na początek to wystarczy. Kup, pojeździj dwa – trzy sezony, zrób prawko A i przesiądź się na coś większego.

Szczegóły
Cena

6499 PLN

Dane techniczne

POJEMNOŚĆ 124 cm3
TAKTOWANIE I CYLINDRY czterosuwowy, jednocylindrowy
CHŁODZENIE powietrzem
MOC MAKSYMALNA 9,8 KM
ROZRUCH elektryczny, nożny
SKRZYNIA BIEGÓW manualna, 5-biegowa
WYMIARY I WAGA
DŁUGOŚĆ 1940 mm
WYSOKOŚĆ 1050 mm
SZEROKOŚĆ 780 mm
ROZSTAW OSI 1270 mm
WAGA 120 kg
DOPUSZCZALNA ŁADOWNOŚĆ 150 kg
KOŁA
FELGA PRZEDNIA Szprychowa 17"
OPONA PRZEDNIA 90/90-17
HAMULEC PRZEDNI tarczowy
FELGA TYLNA Szprychowa 17"
OPONA TYLNIA 110/80-17
HAMULEC TYLNY tarczowy
PARAMETRY
ZBIORNIK PALIWA 14 l
ZUŻYCIE PALIWA 2,4 l / 100 km
GWARANCJA 2 lata / 12 000 km

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
50%
Interesujące
20%
heh...
20%
Że co?
10%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
  • Belus
    12 kwietnia 2019 at 08:19

    L. Sledzinski, autor tego artykulu , to ten czlowiek ktory z uporem maniaka obstaje przy tym ze dzwignie biegow sterowana noga nazywa manualna..