Triumph
Aktualnie czytasz:
Zupe艂nie nowy Triumph Trident 660. Legendarny motocykl powraca w niespotykanym wydaniu

W sierpniu Triumph zapowiedzia艂 premier臋 nowego motocykla klasy 艣redniej. Teraz ju偶 znamy szczeg贸艂y zupe艂nie nowej maszyny w ofercie Brytyjczyk贸w. Oto Triumph Trident 660 2021.

Rozwodz膮c si臋 nad przypuszczalnymi parametrami zapowiadanego Triumpha Trident, stawiali艣my na to, 偶e Triumph skorzysta z gotowego rozwi膮zania jakim jest silnik z Daytony i Street Tripla. Wystarczy艂o d艂ubn膮膰 w elektronice, mo偶e zmieni膰 wa艂ki rozrz膮du i kilka detali i przepis gotowy. Tak jednak si臋 nie sta艂o, bo Brytyjczycy postanowili, 偶e nie p贸jd膮 na skr贸ty. Z pewno艣ci膮 decyzja ta nie by艂a przypadkowa, bo klasa 艣rednia motocykli szosowych 艣wi臋ci w ostatnich latach rekordy popularno艣ci.

Co zatem wyr贸偶nia nowego Tridenta na tle konkurencji? Z pewno艣ci膮 jest to silnik. Obecnie motocykle z segmentu 500-750 cm鲁 najcz臋艣ciej nap臋dzane s膮 dwucylindrowymi rz臋d贸wkami. Przyk艂ad贸w mamy tu wiele. Triumph jednak dwucylindr贸wki ma zarezerwowane dla swoich klasycznych propozycji. Poza tym sama nazwa Trident, czyli "tr贸jz膮b" wzi臋艂a si臋 od pierwszego trzycylindrowego modelu tej marki. Nie mog艂o by膰 wi臋c inaczej w tym wypadku. Wyspiarze zaprojektowali nowy trzycylindrowy piec o wydaje si臋 ca艂kowicie nieprzypadkowej聽 pojemno艣ci 660 cm鲁. 81 KM mocy przy 10250 obr./min oraz 64 Nm przy 6250 obr./min zapowiada nie tylko ca艂kiem energiczn膮 zabaw臋, ale tak偶e bardziej ambitne parametry ni偶 wi臋kszo艣膰 dwucylindrowej konkurencji w klasie. Wszystkich posiadaczy prawa jazdy kategorii A2 ju偶 uspokajam: B臋dzie dost臋pna wersja dostosowana do wymaga艅 prawnych dla tej wersji prawka. W pakiecie mi艂y akcent w postaci sprz臋g艂a antyhoppingowego i niepowtarzalny charakter rz臋dowej tr贸jki.聽

Nie zabraknie r贸wnie偶 obligatoryjnego ABS-u, tryb贸w jazdy i zintegrowanej z nimi kontroli trakcji, a przepustnice wyposa偶ono w system ride by wire. W艣r贸d bajer贸w pojawi si臋 mutlifunkcyjny kolorowy wy艣wietlacz TFT z systemem My Triumph Connectivity, a za o艣wietlenie Tridenta w pe艂ni odpowiada膰 b臋d膮 diody LED.

Podwozie to widelec USD Showa oraz centralny amortyzator z serii RSU. Hamulce Nissin wsp贸艂pracuj膮 z tarczami o 艣rednicy 310 mm, a ko艂a wyposa偶ono w opony Michelin Road 5.聽

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Zupe艂nie nowa rama ma zapewnia膰 wysok膮 ergonomi臋 z siedzeniem umieszczonym na wysoko艣ci 805 mm. Trident 660 nie b臋dzie cierpie膰 na nadwag臋. Zbiornik mie艣ci 14 litr贸w paliwa, a masa pojazdu w stanie "mokrym", to 189 kg. 艁adny wynik!

Nie zabraknie katalogu fabrycznych akcesori贸w, kt贸ry ma obejmowa膰 45 pozycji dodatk贸w, a sama maszyna dost臋pna bedzie w czterech wersjach kolorystycznych. B臋dzie w czym wybiera膰.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Ekipa z Triumpha twierdzi, 偶e motocykl b臋dzie bardzo konkurencyjny tak偶e pod wzgl臋dem cenowym. Na brytyjskim rynku jego cena ma wynie艣膰 nieca艂e 7200 funt贸w.

Triumph Trident 660 2021 w pigu艂ce:

  • zupe艂nie nowy trzycylindrowy silnik
  • 81 KM oraz 64 Nm
  • wersja na prawo jazdy A2
  • technologia full-LED oraz ride by wire
  • ABS, tryby jazdy i regulowana kontrola trakcji
  • kolorowy wy艣wietlacz TFT z 艂膮czno艣ci膮 bezprzewodow膮
  • 189 kg wagi w stanie gotowym do jazdy

Brytole twierdz膮 r贸wnie偶, 偶e przy projektowaniu Tridenta 660 chcieli skupi膰 si臋 na czysto艣ci linii nadwozia oraz przede wszystkim na dostarczaniu czystej przyjemno艣ci z jazdy. Czy si臋 to uda艂o? Mamy nadziej臋 przekona膰 si臋 o tym ju偶 niebawem.

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%

Podziel si臋 opini膮

lub