Aktualnie czytasz:
Yamaha Aerox 50: Fenomen?

Ta niewielka Yamaha w salonach motocyklowych bryluje od 1997 roku i nadal jest popularna, klienci j膮 kupuj膮, a ona tylko zmienia kolor kiecki i dodatki.
Projektantom Aeroxa nale偶y si臋 wielka nagroda, gdy偶 zazwyczaj pojazdy o stylistyce sportowej starzej膮 si臋 najszybciej. W przypadku Aeroxa jego wygl膮d jest ponadczasowy.

Mody si臋 zmieniaj膮, a mimo to nadal si臋 podoba. W wersjach limitowanych mamy kolorystyk臋 upodabniaj膮c膮 skuter do motocykli wy艣cigowych mistrz贸w 艣wiata. Ponadto wersje limitowane s膮 lepiej wyposa偶one. Maj膮 zazwyczaj zmieniony tylny amortyzator na gazowy z mo偶liwo艣ci膮 regulacji twardo艣ci spr臋偶yny, obrotomierz, za艣 obudow臋 zegar贸w wykonan膮 z materia艂u przypominaj膮cego karbon.

Od pocz膮tku produkcji Aeroxy by艂y wyposa偶one w markowe, 艣wietnie dzia艂aj膮ce zawieszenie Paioli, oraz doskona艂e hamulce Brembo. Wielu u偶ytkownik贸w podkre艣la艂o, 偶e po odblokowaniu osi膮g贸w silnika, a nawet po zrobieniu tzw tuningu silnika podwozie i hamulce nadal przewy偶sza艂y osi膮gi skutera. Nic w tym dziwnego, by艂a r贸wnie偶 wersja 101 ccm montowana w tym samym podwoziu, o sporo聽wi臋kszej聽mocy i pr臋dko艣ci maksymalnej 120 km/h. Z tym silnikiem dopiero w贸wczas mo偶na by艂o pozna膰 na co sta膰 Aeroxa, jak bardzo jest to udana pod wzgl臋dem technicznym konstrukcja. Prowadzenie Aeroxa jest na poziomie przyzwoitego motocykla o aspiracjach sportowych. Nie odczuwa si臋 w nim typowego dla skuter贸w niedoci膮偶enia ko艂a przedniego, lub du偶ej masy nieresorowanej ty艂u. Pokonywanie zakr臋t贸w w g艂臋bokich pochyleniach nie stanowi problemu, wr臋cz sam skuter do takiej jazdy prowokuje swoimi mo偶liwo艣ciami. Jedynie stosunkowo du偶a masa Yamahy Aerox powoduje, 偶e na torach wy艣cigowych widuje si臋 go rzadko.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

[nggallery id=127]

Wersja motorowerowa jest bardziej popularna od motocyklowej ( 101ccm ), wi臋c kilka s艂贸w o jednostce nap臋dowej. Jest to silnik Minarelli stosowany w wielu skuterach r贸偶nych marek. Cykl jego pracy dwusuwowy, jest ch艂odzony ciecz膮, zasilany paliwem z ga藕nika opadowego. Wiele lat produkcji doprowadzi艂o t臋 jednostk臋 nap臋dow膮 do perfekcji. Jest w zasadzie bezawaryjna i bardzo trwa艂a. Przebiegi ponad 50 tys.km. nikogo nie dziwi膮. Z fabrycznym cylindrem jest bardzo dynamiczny zadowalaj膮c si臋 nisk膮 ilo艣ci膮 paliwa. 艁atwo go pozbawi膰 kodeksowych blokad pr臋dko艣ci, lub te偶 podda膰 tuningowi zwi臋kszaj膮cemu jego osi膮gi.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Trzeba przyzna膰, 偶e Yamaha Aerox ma co艣 w sobie, co przyci膮ga m艂odych i starszych skuterzyst贸w do niego. W zasadzie, jak kto艣 zakosztuje Aeroxa, to przy nim pozostaje. Powoli ta bardzo starannie, wr臋cz perfekcyjnie wykonana pi臋膰dziesi膮tka zacznie by膰 okre艣lana skuterem kultowym. Bior膮c pod uwag臋 popularno艣膰 jak膮 si臋 cieszy, w zupe艂no艣ci zas艂uguje na takie miano.

(jagra)
Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%
1 Komentarze
  • Zdj臋cie profilowe degename
    10 maja 2013 at 23:16

    Artyku艂 fajny, polecam stan膮膰 po drugiej stronie barykady i opisa膰 Piaggio NRG.

    PS. Aerox nie ma ga藕nika opadowego (g贸rnoss膮cego) tylko bocznoss膮cy. Nawet do silnik贸w z poziomymi cylindrami stosuje si臋 ga藕niki bocznoss膮ce i chyba nie ma na t膮 chwil臋 udanego g贸rnoss膮cego ga藕nika do tak ma艂ej pojemno艣ci.

Podziel si臋 opini膮

lub