Triumph Motorcycles w Polsce: 41% na plusie. Skąd takie wzrosty?

Międzynarodowy triumf Triumpha

W skrócie
  • Triumph Motorcycles notuje ogromne wzrosty sprzedaży na globalnych rynkach motocyklowych
  • W Polsce to aż 41% wzrostu sprzedaży
  • Duże przyrosty zanotowano również na rozwiniętych rynkach motocyklowych jak Włochy, Portugalia czy Grecja

Globalna sprzedaż firmy Triumph Motorcycles w 2021 r. ustanowiła nowy rekord wszechczasów imponującym skokiem w stosunku do poprzedniego. Brytyjczycy mają co świętować!

Globalna sprzedaż motocykli Triumph w 2021 r. wyniosła 78,365, co oznacza wzrost o 30,8% dzięki niesamowitym wynikom w dowolnym regionie na całym świecie.

Globalne wyniki sprzedaży motocykli w 2021 r.

Triumph Motorcycles to jedna z tych marek motocyklowych, która zanotowała w 2021 przyrosty sprzedaży. W przypadku Triumpha jest to jednak wynik prawdziwie spektakularny, bo wynoszący ponad 30% i to już po trzech kwartałach 2021 roku.

Kiedy w 2020 roku Triumph ogłosił restrukturyzację wymuszoną przez pandemię, która miała zredukować około 10% personelu w fabrykach w Wielkiej Brytanii, nikt nie spodziewał się takiego obrotu spraw już w następnym roku.

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Triumph niedawno wprowadził swoją ofertę na rynek chiński. Tam sprzedaż wybiła jak gejzer osiągając przyrost o niebotyczne 204% r/r i podobno wszystko wskazuje na to, że dalszy przyrost jest jak najbardziej przewidywany.

Bądź zawsze na bieżąco dzięki Jednoślad.pl News

Przeczytaj też:

Triumph Tiger Sport 660 2022: Najwięcej mocy w stawce i bogate wyposażenie to nie wszystkie jego atuty

Kolejnym z rynków dających wysokie wzrosty jest Ameryka Północna. Tu także sprzedaż gwałtownie wzrosła, z USA (+54,4%), Kanadą (+60%) i Meksykiem (+95%), które poszybowały w górę. W Ameryce Łacińskiej sprzedaż wzrosła w Ekwadorze (+126%) i Gwatemali (+96%). Te wyniki musza robić wrażenie.

Europa także na fali

Dla nas najbardziej istotnym jest oczywiście rynek europejski. Tutaj trendy są podobne, choć ze względu na specyfikę nie są to aż tak astronomiczne liczby. Średnio na kontynencie udało się zanotować przyrost o prawie 19% co nadal przecież jest świetnym wynikiem. Zwłaszcza, że w niektórych krajach dynamice wzrostu popularności marki jest niezwykle dynamiczna. Należą do nich np. Włochy, które zaliczają aż 39,8% wzrostu. Dołącza do nich także Grecja (+46%), a także Portugalia z wynikiem aż 50% wzrostu. Pamiętajmy, że są to duże rynki, gdzie każdy procent przekłada się na spore wartości liczbowe względem sprzedanych egzemplarzy motocykli.

Przeczytaj także:

Triumph świętuje: milionowy motocykl wyprodukowany w fabryce w Hinckley. Kawał motocyklowej historii!

To co dla nas szczególnie istotne, także na naszym rynku motocyklowych pojawiły się niemałe wzrosty. Polska zanotowała 41% przyrostu sprzedaży, a Litwa będąca świeżym rynkiem dla marki wywindowała wynik na poziom +1300%.

Sprzedaż wzrosła także na kolejnych rynkach azjatyckich. Będące krajem o ogromnym potencjale Indie mogą pochwalić się wzrostem aż o 79%, na Filipinach (+482%), a w Indonezji (+317%).

Asy w brytyjskim rękawie

Co stoi za takim globalnym sukcesem marki Triumph? Ciężko nie zwrócić uwagi na nowość jaką Brytyjczycy zaskoczyli swoich fanów w ostatnim czasie. Mowa oczywiście o nowym Tridencie 660, który szturme wziął salony motocyklowe marki i  jest już najlepiej sprzedającym się modelem, wyprzedzając Bonneville T120 i Bonneville T100. To właśnie Trident 660 otworzył marce drogę do zupełnie nowych odbiorców niż oferowane do tej pory motocykle. Oczywiście nie można nie zauważyć innych nowości, które mają wpływ na dobrze skrojone i przemyślane portfolio pojazdów – także wśród motocykli z segmentu premium, jak chociażby nowe Rockety 3R oraz 3GT.

Przeczytaj również:

Triumph Trident 660 2021: Najważniejszy motocykl w ofercie Triumpha. Dlaczego?

W tym sezonie w utrzymaniu więcej niż dobrych wyników może pomóc przede wszystkim dołączający właśnie do oferty marki Triumph Motorcycles  model Tiger Sport 660 – bliźniacza konstrukcja dla Tridenta 660, która oferuje zwiększoną funkcjonalność. NIebawem w salonach ma pojawić się także zupełnie nowy flagowiec wśród motocykli klasy adventure, czyli oczywiście Triumph Tiger 1200 w kilku wersjach. Z tym motocyklem marka również wiąże duże oczekiwania a my już niebawem sprawdzimy dla Was jak jeździ nowy tygrys podróżny klasy premium.

Triumph Motorcycles: dziedzictwo Triumfu

Triumph Motorcycles Ltd jest największym brytyjskim producentem motocykli, założonym w 1983 roku przez Johna Bloora po tym, jak pierwotna firma Triumph Engineering zbankrutowała. Nowa firma (początkowo Bonneville Coventry Ltd) kontynuuje rekordową produkcję motocykli Triumph od 1902 roku.

Bloor zabrał się do montażu nowego Triumpha, zatrudniając kilku byłych projektantów grupy do rozpoczęcia prac nad nowymi modelami.

Przeczytaj też:

Triumph Tiger 1200 2022: dużo więcej mocy i dużo mniej kilogramów!

W 1988 roku Bloor sfinansował budowę nowej fabryki na działce o powierzchni 10 akrów (40 000 m2) w Hinckley, Leicestershire. Pierwsze Hinckley Triumph zostały wyprodukowane dla roku modelowego 1991. Bloor zainwestował od 70 do 100 milionów funtów w firmę między zakupem marki a wyjściem na zero w 2000 roku.

Równolegle do wzrostu mocy produkcyjnych Bloor stworzył nową sieć dystrybutorów eksportowych. Wcześniej stworzył dwie spółki zależne, Triumph Deutschland GmbH i Triumph France SA. W 1994 roku Bloor stworzył Triumph Motorcycles America Ltd.

15 marca 2002 roku, gdy firma przygotowywała się do obchodów 100-lecia produkcji motocykli, jej główna fabryka została zniszczona przez pożar, który wybuchł na tyłach zakładu. W szczytowym momencie pożaru walczyło ponad 100 strażaków, który zniszczył większość mocy produkcyjnych. Mimo to firma, która zatrudniała wówczas ponad 650 osób, szybko odbudowała zakład i wróciła do produkcji we wrześniu tego roku.

Przeczytaj również:

Motocykl Triumph Speed Triple: Historia prawdziwa

W maju 2002 roku firma Triumph rozpoczęła budowę nowego zakładu produkcyjnego podzespołów w Chonburi w Tajlandii, aby produkować różne komponenty. Druga fabryka w Tajlandii została otwarta w 2006 roku. W 2007 roku otwarto trzecią fabrykę obejmującą odlewanie ciśnieniowe i obróbkę mechaniczną, a Triumph ogłosił, że rozszerza możliwości produkcyjne do ponad 130 000 motocykli. Triumph Motorcycles (Thailand) Limited jest spółką w 100% należącą do Wielkiej Brytanii i zatrudnia obecnie około 1000 pracowników.

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button