Triumph świętuje: milionowy motocykl wyprodukowany w fabryce w Hinckley. Kawał motocyklowej historii!

W skrócie
  • Brytyjski Triumph wyprodukował milion motocykli w swej nowożytnej historii
  • Milionowy motocykl to Tiger 900 Rally Pro w specjalnej, limitowanej do jednego egzemplarza wersji upamiętniającej to wydarzenie
  • Marka w nadchodzącym 2022 roku świętować będzie także swoje 120-lecie

Brytyjski Triumph ma co świętować. Z fabrycznej linii montażowej właśnie zjechał Tiger 900 Rally Pro, będący milionowym motocyklem wyprodukowanym przez Triumpha w jego nowożytnej historii, czyli po 1990 roku, kiedy to marka powróciła na arenę międzynarodową. Brytyjczycy z przytupem rozpoczynają przygotowania do przyszłorocznej, okrągłej, bo 120. już rocznicy założenia marki. Gratulujemy!

Triumph osiągnął historyczny kamień milowy we współczesnej epoce brytyjskich motocykli. Milionowy motocykl zbudowany od czasu powrotu marki w 1990 roku – to brzmi bardzo dumnie! Odsłonięty w globalnej siedzibie firmy Triumph w Hinckley przez Nicka Bloora, dyrektora generalnego, przed całą ekipą pracowników fabryki, milionowy Triumph został specjalnie udekorowany w specjalne malowanie, a jest nim model Tiger 900 w wersji Rally Pro.

Triumph Tiger 900 Rally Pro 2021: milionowy egzemplarz w specjalnej wersji

Wprowadzony na rynek w 2019 roku Tiger 900 Rally Pro stanowi doskonałą demonstrację możliwości projektowych, inżynieryjnych i produkcyjnych firmy Triumph, prezentując atrybuty wspólne dla całej nowoczesnej gamy motocykli Triumph. Ten sprzęt po prostu już na postoju prosi by wprawić go w ruch.

Dzięki wyrafinowanemu, niestandardowemu lakierowi w kolorze srebrnym i specjalnej grafice, ten wyjątkowy motocykl, stał się podkreślającą sukces marki, dwukołową wizytówką. Motocykl zostanie zaprezentowany na stoisku firmy Triumph podczas tegorocznego pokazu Motorcycle Live w NEC, a następnie zostanie zaprezentowany w Triumph Factory Visitor Experience, czyli muzeum marki mającym swe miejsce na terenie fabryki. Tam tez powstanie specjalna ekspozycja związana ze świętowaniem 120-lecia marki.

„Wszyscy w Triumph są niesamowicie dumni, że przyczynili się do osiągnięcia tak doniosłego momentu we współczesnej historii tej kultowej marki. Przez 31 lat, odkąd w 1990 roku ponownie uruchomiliśmy firmę Triumph z nową linią motocykli zaprojektowanych w Wielkiej Brytanii, a produkowanych na początku w Kolonii, dzieliliśmy tak wiele wspaniałych chwil z naszymi fanami na całym świecie. Od powrotu na arenę mistrzów TT, przez wejście na padok MotoGP dzięki naszemu partnerstwu z serią Moto2, po wspieranie największej światowej imprezy motocyklowej i przynoszonego przez nią pożytku dla zdrowia i dobrego samopoczucia promowanego podczas Distinguished Gentleman’s Ride, by wymienić tylko kilka. Sukces firmy Triumph zawsze wynikał z pasji i zaangażowania, którymi dzielimy się z motocyklistkami i motocyklistami na całym świecie”.

„Podczas gdy ubiegły rok był dla nas wszystkich wyzwaniem, ta pasja i zaangażowanie sprawiły, że firma Triumph osiągnęła jeszcze wyższy poziom, w tym udane wejście do nowych kategorii dzięki Trident 660 i Tiger Sport 660”.

„W ciągu ostatnich trzech dekad firma Triumph utrzymywała stałe i znaczące inwestycje w naszych ludzi, naszych partnerów oraz nasze wewnętrzne możliwości projektowe, inżynieryjne i produkcyjne, aby zwiększyć zasięg i reputację tej kultowej brytyjskiej marki. Ta inwestycja w rodzime talenty, zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i na całym świecie, połączona z pasją, którą dzielimy z naszymi odbiorcami w zakresie dostarczania kompletnego i doskonałego motocykla, sprawiła, że ​​marka rośnie w siłę, osiągając najbardziej udany rok w całeł 120-letniej historii marki.”

„Ponadto jesteśmy zobowiązani do wzniesienia marki na jeszcze wyższy poziom, a wraz z nadchodzącą premierą naszego zupełnie nowego Tigera 1200, nowych motocykli wyczynowych MX i Enduro, a także naszego strategicznego partnerstwa z Bajaj w celu stworzenia motocykli o mniejszej pojemności, jestem zachwycony mogąc powiedzieć, że przyszłość firmy Triumph i jej fanów na całym świecie będzie tak samo ekscytująca i bogata, jak przez ostatnie 30 lat.”
Nick Bloor Triumph CEO.

Przeczytaj też:

Triumph Tiger Sport 660 2022: Najwięcej mocy w stawce i bogate wyposażenie to nie wszystkie jego atuty

Triumph Motorcycles: 120 lat pięknej tradycji

Pierwszy motocykl produkcyjny Triumph trafił do publicznej sprzedaży w kwietniu 1902 roku, rozpoczynając jedną z najbogatszych i najbardziej ekscytujących historii marki motocyklowej na świecie. Historia marki Triumph to historia, która obejmuje niezliczone legendarne motocykle i historia marki, która odegrała i wciąż odgrywa znaczącą rolę w kształtowaniu motocyklowego świata.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Nowoczesna era firmy Triumph rozpoczęła się w 1990 roku od całkowicie oryginalnej gamy motocykli zaprojektowanych i zbudowanych w zupełnie nowej, i ciągle unowocześnianej fabryce w angielskim Hinckley.

Przeczytaj też:

Motocykl Triumph Speed Triple: Historia prawdziwa

W ciągu trzech dekad firma Triumph zbudowała i sprzedała więcej motocykli niż kiedykolwiek w swojej historii dzięki międzynarodowej sieci ponad 700 dealerów w 57 krajach.

Pasja związana z ta brytyjską marką jest podzielana na całym świecie przez właścicieli, motocyklistów, fanów i dealerów i sprawiła, że ​​ostatnie 12 miesięcy, pomimo światowych zawirowań, było najbardziej udane w historii. Triumph w ciągu ostatniego roku może pochwalić się ponad 75 000 zarejestrowanych motocykli na całym świecie i obrotem w wysokości 650 milionów funtów.

Obecnie Triumph Motorcycles działa w pięciu zakładach produkcyjnych, z których wszystkie są zarządzane i prowadzone przez centralę globalną w Hinckley w Leicestershire, gdzie każdy Triumph jest opracowywany i testowany w centrum doskonałości projektowej firmy. Najnowszym dodatkiem do imponującej infrastruktury Hinckley jest całkowicie nowy zakład montażowy w Wielkiej Brytanii, zbudowany w celu zwiększenia elastyczności produkcji.

Od stycznia 2022, kiedy to rozpoczną się obchody 120. rocznicy powstania marki, Triumph zaprosi fanów z całego świata do wzięcia udziału w celebrowaniu ducha tych wspaniałych motocykli, w serii spotkań i specjalnych wydarzeń, które będą odbywać się przez cały rok. 

O szczegółach na pewno będzie informować, bo zdecydowanie jest co świętować!

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button