Indian FTR Black Swan: czarny łabędź w motocyklowym wydaniu

motocyklowy custom w tajemniczym wydaniu

W skrócie
  • Indian FTR Black Swan - nietypowa wariacja na temat motocykla customowego
  • Carbonowe nadwozia, wydruk 3D i glinka modelarska - tak się tworzy niepowtarzalne motocykle!

Indian FTR Black Swan to drugi z dwóch specjalnie przygotowanych customowych motocykli na bazie Indiana FTR 1200 autorstwa Brice’a Henneberta – twórcy motocykla Appaloosa.

Indian Motorcycle i customowy warsztat Workhorse Speed ​​Shop przedstawiają drugi z dwóch bardzo wyjątkowych modeli Indian FTR. Po prezentacji motocykla Workhorse FTR AMA pojawia się Black Swan, zupełnie inne, ale nie mniej radykalne podejście do tego, co można zbudować na bazie modelu FTR.

Wódz indiański Czarny Łabędź

Black Swan to koncepcja, którą założyciel Workhorse, Brice Hennebert, wymyślił kilka lat temu, ścigając się w Wheels & Waves przeciwko Indianowi Scout z The Young Guns. Podobnie jak w przypadku konstrukcji Workhorse FTR AMA, inspiracje stylistyczne pochodzą z wielu kierunków i epok, supermotocykli lat 90., nowoczesnych zawodników Grand Prix, a nawet tuningowanych przez Rauh-Welt Porsche.

„W tym czasie miałem wizję zbudowania roweru sportowego do użytku szosowego, naprawdę sportowego, zbudowanego jak rower GP. Jest głęboko inspirowany motocyklami sportowymi lat 90., wszystkie wykonane z włókna węglowego. Właściciel roweru dał mi całkowitą swobodę wokół projektu. Więc zepchnąłem wszystkie poziomy do maksimum. Tak się dzieje, gdy mam całkowitą wolność od komisarzy projektu. To dość wyjątkowa i najbardziej skomplikowana konstrukcja, jaką do tej pory zrobiłem”. — powiedział Brice.

Po wstępnych szkicach Brice wybrał się do centrali Akrapovič w Słovenii, aby pomóc w przygotowaniu pięknego układu wydechowego 2-1, z podwieszonym tłumikiem, który zachował smukły profil, zgodny z wyobrażeniem Brice`a .

Po powrocie do swojego warsztatu, Brice skonstruował drucianą siatkę wokół FTR jako podstawę, na której można było wymodelować karoserię w glinie.

„Ten krok był w rzeczywistości łatwiejszy, niż się spodziewałem, ponieważ nie musiałem tworzyć w pełni symetrycznego nadwozia z gliny, tylko połowę motocykla jako formę. Gdy byłem zadowolony z kształtu, użyłem skanera 3D, aby przekazać projekt firmie Formae Design, która współpracowała ze mną nad dopracowaniem wirtualnego modelu, stworzeniem symetrii całego nadwozia i zintegrowaniem wszystkich akcesoriów i osprzętu. Christophe z Formae bardzo mi pomógł z dopracowaniem wszystkich elementów.

Podczas gdy Formae udoskonalił projekt nadwozia, Brice zajął się modyfikacjami podwozia, takimi jak produkcja zbiornika paliwa wokół oryginalnego układu dolotowego powietrza. Tim z Vinco Racing Engineering pomógł przy wielu obrabianych CNC komponentach z projektów Brice’a, takich jak mocowanie wahacza, półki przedniego widelca, czy komponenty zbiornika i wiele innych.

Kiedy model CAD jednoczęściowego nadwozia został sfinalizowany, został wydrukowany w 3D i przekazany Robertowi Colynsowi z 13.8 Composites, mistrz w produkcji włókien węglowych stworzył idealną powierzchnię, z której można wykonać formę na jednoczęściowy korpus.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

„Ponieważ postanowiłem pochwalić się włóknem węglowym i nie malować go, dałem Robertowi swobodę wyboru splotu węglowego, który będzie wyglądał najlepiej i nadal będzie działał z projektem, który mu dałem. Po kilku tygodniach oczekiwania wrócił z tym piekielnym kawałkiem. Całe ciało waży tylko około 1,8 kg. Stworzenie karoserii było główną częścią budowy, wszystko poza praktycznością, ale byłem zdeterminowany, aby mieć jednoczęściowe nadwozie”.

Po zrealizowaniu nadwozia, Brice musiał wdrożyć jeden ze swoich głównych pomysłów, system, który miałby chować przedni reflektor.

Przeczytaj też:

Hardkorowy motocykl custom z drukarki 3D: Indian FTR AMA

„To była dla mnie piekielna walka. Dla niektórych może wydawać się to proste i łatwe, ale dla mnie było to nie lada wyzwanie. „Powieki” są napędzane przez dwa silniki krokowe sterowane przez Arduino w celu przesłonowego otwierania i zamykania.”

Wysiłek zdecydowanie był tego wart. Dzięki karbonowemu korpusowi, zamkniętym „powiekom” i drukowanym elementom 3D na korpusie, Black Swan naprawdę zasługuje na swoją nazwę. Wykorzystanie druku 3D – funkcji, którą Black Swan dzieli z konstrukcją FTR AMA.

Zawsze starając się dodać do konstrukcji jak najwięcej detali, które wyróżniają konstrukcję Workhorse, Brice wykonał nowy wahacz z aluminium 7020. Zachowując oryginalny punkt mocowania zawieszenia, Öhlins Racing zapewnia specjalny amortyzator w kolorze czarnym, pasujący do ogólnego motywu, uzupełniony specjalnie wykończonymi w czerni widelcami przednimi.

Hamulce lekkie jak łabędzie piórko

„Układ hamulcowy pochodzi od mojego drogiego partnera Beringera. Zaproponowali zastosowanie prototypowego systemu, jednego z najlżejszych systemów hamulcowych, jakie mają. To około 1 kg na cały przedni układ, wszystkie połączone z karbonowymi kołami Rotobox z dostarczonymi przez Dunlop oponami GP Racer, które zapewniają doskonałe połączenie z podłożem. Ten motocykl jest naprawdę dynamiczny na ulicach.”

Wykończenie wykonał Jeroen z Silver Machine Seats, który pokrył siedzenie i deskę rozdzielczą Alcantarą, inspirowaną deskami rozdzielczymi Hypercar.

„Nie ma sensu w tej decyzji, ale jest super.”

“Budowa tego motocykla dała mi naprawdę wiele radości. Jestem spełniony.”

A Wam jak podoba się ta hybryda łabędzia z motocyklem? Naszym zdaniem motocykl ten jest… na pewno oryginalny.

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button