Aktualnie czytasz:
Lakierowanie zbiornika paliwa w motorowerze/motocyklu: Jak to zrobić?
0

Inspiracją do poradnika jest twórca kanału „MojGaraz” na YouTube. Poniższy film pokazuje jak krok po kroku we własnym zakresie profesjonalnie malować takie elementy motoroweru czy też motocykla. Za przykład posłużył Romet Zetka 50.

Najważniejsza jest cierpliwość. Proces malowania elementów to wieloetapowa praca wymagająca dokładności i nie lubiąca pośpiechu. Na efekt końcowy trzeba pracować z niemal aptekarską dokładnością.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

W pierwszej kolejności należy przygotować lakierowaną nawierzchnię. Jeśli tak jak w tym przypadku mamy do czynienia z elementem wcześniej eksploatowanym konieczne jest zeszlifowanie starego lakieru. Ten proces obnaża wszelkie uszkodzenia, wgniecenia i głębokie rysy. Często to oznacza „przebicie się” do gołego metalu. Sam szlif również należy podzielić na kilka etapów zmieniając gradację papieru ściernego.

Dalej należy ocenić stan malowanej powierzchni. Wszelkie wgniecenia należy umyć, odtłuścić i zaszpachlować. Później ponownie zaprzyjaźniamy się z papierem ściernym i progresywnie zmieniać gradację na coraz większą. Powinniśmy uzyskać matową i względnie gładką powierzchnię.

 
Czytaj
REKLAMA

UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.

Bardzo ważna jest czystość otoczenia. Podejdź do tego bardzo starannie. Nie lakieruj w miejscu zakurzonym, ani w przeciągu. Z chirurgiczną precyzją zamaskuj elementy, które nie powinny być lakierowane. Następnie obszar roboczy odtłuść, a na koniec przetrzyj ściereczką antystatyczną.

Dalej bierzemy się za podkładowanie. W garażowych warunkach nie jest konieczne do tego celu posiadanie pistoletu wraz z kompresorem. Z powodzeniem możemy użyć tutaj gruntu akrylowego w sprayu. Musisz koniecznie zapoznać się ze specyfikacją takiego produktu. Wówczas dowiesz się ile i jakie warstwy optymalnie nałożyć oraz po jakim czasie ma miejsce odparowanie rozpuszczalników.

Kiedy to się stanie można przejść do kładzenia warstwy. Niezwykle ważne jest odpowiednie dobranie koloru. Można to zrobić posiadając numer odcienia, albo – co mniej precyzyjne, dosztukować bazę na podstawie próbnika. Tutaj również od wskazań producenta zależy czas schnięcia, ilość warstw i ich rodzaj.

Teraz w dłoń znów rusza ściereczka antystatyczna. Finalnym wykończeniem będzie lakier bezbarwny. Fajnym pomysłem jest dodanie do niego np. czystego srebra co daje ekstra efekt w słońcu. Powodzenia.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
50%
Interesujące
21%
heh...
7%
Że co?
14%
Grrrr!
0%
Smutne
0%