Aktualnie czytasz:
Lakierowanie zbiornika paliwa w motorowerze/motocyklu: Jak to zrobić?
0

Inspiracją do poradnika jest twórca kanału „MojGaraz” na YouTube. Poniższy film pokazuje jak krok po kroku we własnym zakresie profesjonalnie malować takie elementy motoroweru czy też motocykla. Za przykład posłużył Romet Zetka 50.

Najważniejsza jest cierpliwość. Proces malowania elementów to wieloetapowa praca wymagająca dokładności i nie lubiąca pośpiechu. Na efekt końcowy trzeba pracować z niemal aptekarską dokładnością.

 
Czytaj
REKLAMA

Zimowy przegląd w ASO Honda do 25% taniej

Nie czekaj w kolejce na serwis wiosną. Skorzystaj z zimowego przeglądu w ASO Honda i zyskaj do 25% na olej, części i serwis.W akcji biorą udział wszystkie autoryzowane stacje obsługi Honda. Umów się na wizytę u lokalnego dealera pomiędzy 14 października, a 21 grudnia 2019.

W pierwszej kolejności należy przygotować lakierowaną nawierzchnię. Jeśli tak jak w tym przypadku mamy do czynienia z elementem wcześniej eksploatowanym konieczne jest zeszlifowanie starego lakieru. Ten proces obnaża wszelkie uszkodzenia, wgniecenia i głębokie rysy. Często to oznacza „przebicie się” do gołego metalu. Sam szlif również należy podzielić na kilka etapów zmieniając gradację papieru ściernego.

Dalej należy ocenić stan malowanej powierzchni. Wszelkie wgniecenia należy umyć, odtłuścić i zaszpachlować. Później ponownie zaprzyjaźniamy się z papierem ściernym i progresywnie zmieniać gradację na coraz większą. Powinniśmy uzyskać matową i względnie gładką powierzchnię.

 
Czytaj
REKLAMA

Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.

Bardzo ważna jest czystość otoczenia. Podejdź do tego bardzo starannie. Nie lakieruj w miejscu zakurzonym, ani w przeciągu. Z chirurgiczną precyzją zamaskuj elementy, które nie powinny być lakierowane. Następnie obszar roboczy odtłuść, a na koniec przetrzyj ściereczką antystatyczną.

Dalej bierzemy się za podkładowanie. W garażowych warunkach nie jest konieczne do tego celu posiadanie pistoletu wraz z kompresorem. Z powodzeniem możemy użyć tutaj gruntu akrylowego w sprayu. Musisz koniecznie zapoznać się ze specyfikacją takiego produktu. Wówczas dowiesz się ile i jakie warstwy optymalnie nałożyć oraz po jakim czasie ma miejsce odparowanie rozpuszczalników.

Kiedy to się stanie można przejść do kładzenia warstwy. Niezwykle ważne jest odpowiednie dobranie koloru. Można to zrobić posiadając numer odcienia, albo – co mniej precyzyjne, dosztukować bazę na podstawie próbnika. Tutaj również od wskazań producenta zależy czas schnięcia, ilość warstw i ich rodzaj.

Teraz w dłoń znów rusza ściereczka antystatyczna. Finalnym wykończeniem będzie lakier bezbarwny. Fajnym pomysłem jest dodanie do niego np. czystego srebra co daje ekstra efekt w słońcu. Powodzenia.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
50%
Interesujące
21%
heh...
7%
Że co?
14%
Grrrr!
0%
Smutne
0%