Aktualnie czytasz:
Indian FTR 1200 S 2019. Pierwsze wrażenia
0

Wrażenia z jazdy FTR 1200? Urywają głowę! Na gorąco, z pierwszy jazd testowych jednym z najbardziej nietypowych motocykli na rynku.

Indian z modelem FTR 1200 zrobił coś bardzo ciekawego – postanowił na nowo zinterpretować miejskiego chuligana, ale w stylu retro, odwołując się do bogatej historii w amerykańskim motorsporcie. Efekt końcowy jest porażający i ciężko znaleźć konkurencyjny model na rynku. Większość motocykli w segmencie idzie bardziej w offroad, a Indian to jak najbardziej szosowy motocykl.

Indian FTR 1200 S w liczbach

Fakty? Jednostkę o pojemności 1203 ccm zbudowano do podstaw. To chłodzone cieczą V2. Moc maksymalna na poziomie 120 KM i ok. 115 Nm. Oczywiście 6-biegowa skrzynia biegów i przeniesienie napędu na tylne koło łańcuchem. Indian nie ukrywa, że to maszyna sportowa, unikając porównań z cruiserami ze swojej oferty. Pozycja za sterami jest wyprostowana, kolana ugięte w idącym w stronę sport stylu, kierownica szeroka.

Waga bez płynów to 222 kg, przy czym nie jest ona odczuwalna podczas jazdy. Za hamowanie dbają monobloki Brembo i dwie tarcze o średnicy 320 mm z przodu. Oczywiście FTR posiada ABS, a w wersji S może zostać wyłączony. Zresztą, to właśnie wersję „S” mieliśmy okazję testować.

 
Czytaj
REKLAMA

Wybierasz stylowe dwa koła czy mocarne trzy? Peugeot Django 125 i Metropolis 400 na prawo jazdy B!

Dzięki Peugeot możesz się wyróżnić. Wybierz Peugeot Django 125 lub trójkołowy skuter Metropolis 400. Do prowadzenia obu wystarcza jedynie prawo jazdy kategorii B.

Indian FTR 1200 S to maksymalnie wyposażona wersja tego sportowego motocykla. Od bazowej wersji różni się dużym, dotykowym wyświetlaczem TFT, trybami jazdy, ABS-em pozwalającym na hamowanie w zakrętach (tzw. cornering ABS) i zawieszeniem ZF posiadającym regulację.

FTR 1200 – wrażenia z jazdy

Podczas jazdy czuć dokładnie do czego FTR został stworzony. To chuligan, ale w dobrym znaczeniu tego słowa. Pozycja za sterami jest wygodna i zachęca do szybkiej jazdy. Silnik kulturalny, choć sugeruje ostre traktowanie. FTR to wilk w owczej skórze, zwłaszcza w wersji S którą jeździliśmy. Mimo, że wagowo FTR jest dość ciężki, to dzięki przemyślanej geometrii jazda nim bajecznie prosta. Fakt, FTR wymaga siły przy zmianie kierunku, ale pamiętajmy, że to motocykl o pojemności 1200 ccm.

Ogromne wrażenie robi kolorowy, dotykowy wyświetlacz. Kolejne poziomy menu są logicznie poukładane, a zakres możliwości zmiany wyświetlanych informacji jest ogromny. Z menu możemy także w bajecznie prosty sposób wyłączyć kontrolę trakcji czy ABS. Za TFT Indianowi należą się brawa!

Indian posiada także tempomat, choć nie ukrywajmy – to nie motocykl stworzony do turystyki. Także nieprzesadnie do jazdy w terenie, chociaż opony Dunlop sugerują, że sprawdziłby się na szutrowej drodze.

Indian w testach

Niedługo postaramy się więcej wycisnąć z nowego FTR 1200, a w międzyczasie możecie zerknąć na stronę polskiego importera motocykli Indian.

 

Szczegóły
Cena

od 64 900 PLN

Dane techniczne

Typ silnika Chłodzony cieczą V-Twin
Pojemność 1203 CM³
Elektroniczny układ wtrysku paliwa Zamknięta pętla / 60 mm
Maksymalny moment obrotowy 115 Nm/6000 rpm
Długość całkowita 2287 mm
Prześwit 183 mm
Szerokość całkowita 850 mm
Wysokość całkowita 1297 mm
Wysokość siedzenia 805-840 mm
Rozstaw osi 1524 mm
Kąt nachylenia główki ramy 36°
Wyprzedzenie 130 mm
Pojemność zbiornika paliwa 13 litrów
Ciężar (bez płynów/z płynami) 221 kg / 230 kg
Dopuszczalna masa całkowita pojazdu 430 kg
Hamulce przednie Podwójna tarcza / średnica 320 mm / zaciski 4-tłoczkowe
Hamulce tylne Pojedyncza tarcza / średnica 265 mm / zacisk 2-tłoczkowy
Opony przednie 1120/70R19 60V
Opony tylne 1150/80R18 70V
Felgi 19″ x 3″ z przodu i 18″ x 4,25″ z tyłu
Wydech Podwójny wydech
Zestaw kontrolek: 4-calowy wyświetlacz z gniazdem szybkiego ładowania USB, cyfrowym prędkościomierzem, dziennym i całkowitym licznikiem przebiegu, wskaźnikiem temperatury oleju, lampką ostrzegawczą niskiego poziomu paliwa
Światła Przednie: tylne, światło stop, kierunkowskazy, oświetlenie tablicy rejestracyjnej

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
100%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%