Finansowanie motocykla: Gotówka? Kredyt? a może leasing?

Oferty finansowania to często bardzo atrakcyjny sposób na zakup nowego motocykla lub skutera. Co może dać zakup pojazdu „na krechę”?

Producenci, importerzy, a także firmy zewnętrzne prześcigają się w przedkładaniu ofert finansowania zakupu jednośladu. To bardzo dobra informacja z punktu widzenia nas, czyli motocyklistów. Dzięki temu obecnie nie trzeba mieć wielkich oszczędności, by postawić w swoim garażu zupełnie nowy motocykl, czy skuter. Jak tego dokonać i ile to tak naprawdę kosztuje? Przyjrzyjmy się tematowi na przykładzie oferty marki BMW.

Pojazdy BMW z roku na rok stają się coraz bardziej popularne na polskich drogach i ulicach. Jest to zasługą nie tylko coraz bogatszej oferty motocykli i skuterów, ale także elastycznych form finansowania zakupu jakie oferowane są bezpośrednio w salonach dealerskich. BMW Financial Services oferuje kilka wariantów finansowania zawartych w autorskim programie 3asy Ride.
W tej usłudze, oprócz finansowania nowych oraz używanych motocykli, BMW oferuje również możliwość finansowania wyposażenia do jazdy oraz akcesoriów.

Spełnienie marzenia o posiadaniu własnego motocykla może stać się znacznie łatwiejsze niż żmudne odkładanie oszczędności w oczekiwaniu na uzbieranie odpowiedniej kwoty. Oczywiście nie dostaniemy motocykla za darmo, ale czas stracony na oszczędzanie można spożytkować na jazdę upragnionym sprzętem. Co więcej, jeszcze w trakcie spłacania wartości maszyny możemy ją zmienić na inną, np. nowszą i zmodyfikować tylko warunki finansowania. Idąc tym tropem, można co roku wsiadać na nowy motocykl, płacić miesięczne raty i cieszyć się jazdą. Wszystko dzięki programom finansowania. Można też cieszyć się zupełnie nową maszyną, mając w portfelu pieniądze mniejsze niż te, które są potrzebne do zakupu nawet kilkunastoletniego motocykla.

Program finansowania 3asy Ride składa się z trzech elementów:

  1. Wpłata wstępna
  2. Stałe miesięczne raty
  3. Warianty finansowania

Za przykład weźmy tegoroczną nowość, czyli Roadstera BMW F 900 R w referencyjnej ofercie leasingowej.

Cena motocykla w wersji podstawowej to 39000 zł.

Wpłata wstępna 33%  wynosi w tym wypadku 12870 zł brutto

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Czas kredytowania to 36 miesięcy, a miesięczna rata to 400 zł netto (492 zł brutto)

Rata końcowa 33%, czyli 12870 zł brutto płatne po trzech latach leasingu.
Jakby było mało tych trójek, to po zakończeniu umowy mamy do wyboru 3 możliwości:

1. Zwrot motocykla
2. Dalsze finansowanie
3. Wpłata raty końcowej

Oznacza to, że w momencie zakończenia okresu leasingu nie musimy wpłacać całości raty końcowej. Mamy jeszcze możliwość zwrotu motocykla, lub podpisania kolejnej umowy o finansowanie na pozostałą do zapłacenia kwotę. Co ważne, decyzji o tym czy chcesz w tym momencie kontynuować finansowanie, kupić motocykl spłacając jednorazowo końcową ratę, lub zwrócić pojazd, nie musisz podejmować na starcie, lecz dopiero po okresie umowy. Do podanych sum należy doliczyć 3,3% rocznej stopy oprocentowania.

Obecnie możesz także skorzystać ze specjalnie przygotowanych przez BMW kalkulatorów online, dzięki którym już przy przeglądaniu oferty pojazdów możesz dobrać dowolną sumę opłaty wstępnej, okres umowy oraz wartość końcową i dzięki temu sprawdzić wysokość miesięcznej raty za interesujące cię motocykle bez wychodzenia z domu, a nawet wykonywania telefonów.
System finansowe BMW dostępne są zarówno dla klientów prywatnych, jak i dla komercyjnych.
Fajną opcją jest także możliwość wykupu leasingowanego komercyjnie motocykla, po zakończeniu spłacania rat. Możesz wtedy jako osoba prywatna zakupić leasingowany pojazd – w tym wypadku pozostałą wartość pojazdu ustala się umownie na początku leasingowania.


Jedną z  form finansowania motocykla jest tzw. podstawowe finansowanie, w którym uzyskujemy stałe miesięczne raty oraz stałą wysokość odsetek. Wielkość miesięcznych rat możemy łatwo kontrolować, dostosowując okres spłaty do swoich potrzeb. Jeśli chcemy dodatkowo obniżyć wysokość miesięcznych rat, to możemy wpłacić zaliczkę, która pozwala na uzyskanie bardziej komfortowych warunków spłaty. Plusem tego rozwiązania jest elastyczność – dobierasz indywidualnie warunki poprzez ustalenie wysokości zaliczki oraz okresu spłaty. Dzięki stałym odsetkom dokładnie wiesz ile realnie zapłacisz za całość finansowania, a po wpłacie ostatniej miesięcznej raty motocykl staje się twoją własnością. Trzeba przyznać, że brzmi to całkiem wygodnie.
Drugą z możliwości jest finansowanie celowe. W tym przypadku określasz czas, po którym motocykl powinien ostatecznie przejść na twoją własność, zachowując przy tym elastyczność. Co to znaczy? Wybierasz wysokość zaliczki, okres spłaty i wysokość ostatecznej raty. Po zakończeniu tego okresu możesz kupić motocykl, wpłacając pozostałą kwotę, lub zawrzeć nową umowę o dalsze finansowanie dla pozostałej kwoty pożyczki. Dzięki temu rozwiązaniu możesz maksymalnie obniżyć wysokość miesięcznych rat, a po zakończeniu okresu spłaty, pozostałą kwotę oprzeć o kolejne finansowanie. Wszystkie z parametrów, czyli okres spłaty, wysokość zaliczki oraz ostateczna rata dobierane są indywidualnie, zgodnie z twoim preferencjami.

Oczywiście najtańszym rozwiązaniem jest zakup motocykla za gotówkę, ale niekoniecznie najwygodniejszym. Korzystając z systemu finansowania za cenę rocznej stopy oprocentowania (3,3%) pozwalasz sobie na komfort rozłożenia płatności według elastycznych i dobieranych indywidualnie warunków spłaty. Warto więc wziąć pod uwagę to rozwiązanie i nie tracąc płynności finansowej cieszyć się jazdą wymarzonym jednośladem, a w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej generować dodatkowo jej koszty.

[trending]

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button