BMW G 310 R i G 310 GS 2020: Idealny start motocyklowej przygody?

Motocykle BMW od zawsze są kojarzone z wyróżniającymi się jednośladami. Bawarski producent nie stroni od obierania własnych ścieżek prezentując motocykle charakterystyczne i niejednokrotnie wyznaczające trendy. Ile z bawarskiego DNA jest w najmniejszej serii motocykli BMW?

Dwukołowa „trzysetka” jeszcze do niedawna mogła w Polsce kojarzyć się z motocyklowym przedszkolem. Czasy się jednak zmieniają, a wraz z nimi zmienia się podejście motocyklistów do samych jednośladów. Na całe szczęście coraz częściej ponad wysokie osiągi, stawiamy walory praktyczne, czyli codzienną funkcjonalność i walory ekonomiczne. Staje się tak dlatego, że motocykl coraz częściej staje się pojazdem nie tylko rekreacyjnym, towarzyszącym nam w czasie wolnym, w trakcie weekendowych i urlopowych wyjazdów, ale także w codziennym życiu. A tu pragmatyzm ma zdecydowanie więcej do powiedzenia. Z resztą, jak pokazują statystyki, polscy motocykliści podążają za trendami, które już od dłuższego czasu obecne są na motocyklowych rynkach Zachodniej Europy. Coraz więcej osób skłania się ku prostym i skutecznym rozwiązaniom, które z powodzeniom służą nie tylko na co dzień.

Dlatego właśnie oferta motocykli BMW została uzupełniona o modele serii G. Lekkie, zwinne i bardzo poręczne. Ich największe atuty znajdują odzwierciedlenie w łatwości poruszania się po mieście i czerpaniu przyjemności z jazdy zarówno po miejskich, jak i bardziej dzikich rejonach. W tym wypadku mniejsza pojemność silnika wcale nie oznacza nudy. Nowoczesna konstrukcja z głowicą odwróconą o 180 stopni względem konwencjonalnych konstrukcji sprawia, że należycie wykorzystano każdy centymetr sześcienny jaki mieści się w cylindrze, a niska i scentralizowana masa, to jeden z powodów, że motocykle serii G są nie tylko łatwe w prowadzeniu, ale też dynamiczne i bardzo poręczne. Widać tu doskonale geny większych modeli z oferty BMW. Seria G to także znacznie bardziej przyjazne koszty związane z zakupem czy finansowaniem, a spalanie utrzymujące się poniżej 3,5 litra na 100 km z pewnością dokłada w tej kwestii dodatkowe atuty.

To jak jeżdżą zarówno nacechowany sportem G 310 R oraz uniwersalny i wszędobylski G 310 GS, najlepiej sprawdzić osobiście podczas darmowych jazd testowych oferowanych przez sieć salonów dealerskich motocykli BMW.

To co równie ważne, zwłaszcza z punktu widzenia pragmatyka, to warunki i systemy finansowania, jakimi objęte został modele serii G. Zarówno G 310 R i G 310 GS dostępne są w systemie BMW 3asy Ride. Co to oznacza? W skrócie jest to program finansowania, który nie wymaga wpłaty własnej, a warunki spłaty wartości pojazdu dobierane są elastycznie, pod potrzeby oraz możliwości klienta. Przykładowo model G 310 R  dostępny jest z miesięczną ratą wynoszącą 310 zł netto, bez wpłaty własnej. Więcej na temat programu finansowania 3asy Ride dla motocykli BMW serii 310 przeczytasz TUTAJ. Szczegółów dowiesz się także w każdym punkcie dealerskim BMW Motorrad.

Jeśli szukasz dobrego sposobu na rozpoczęcie motocyklowej przygody, chcesz powrócić do jazdy motocyklem po latach, lub po prostu szukasz skutecznego, wygodnego sposobu na codzienną mobilność, to zdecydowanie sprawdź co mają do zaoferowania motocykle BMW serii G.

  • G 310 R
  • Silnik
  • Design Chłodzony wodą, jednocylindrowy 4-suwowy, dwa zawory na cylinder, z popychaczami, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, układ smarujący z mokrą miską olejową
  • Średnica cylindra x skok tłoka 80 mm x 62,1 mm
  • Pojemność skokowa 313 cm sześc.
  • Moc znamionowa 25 kW (34 KM) przy 9500 obr/min (model ECE)
  • Maks. moment obrotowy 28 Nm przy 7500 obr/min
  • Stopień sprężania 10.6 : 1
  • Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny wtrysk paliwa, elektroniczny sterownik silnika BMS-E2
  • Kontrola emisji spalin Regulowany katalizator trójdrożny, norma emisji spalin Euro EU4
  • Osiągi/zużycie paliwa
  • Prędkość maksymalna 143 km/h
  • Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 3,33 l
  • Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa premium, o minimalnej LO 95 (RON)
  • Instalacja elektryczna
  • Alternator Prądnica trójfazowa 330 W
  • Akumulator 12 V / 8 Ah, bezobsługowy
  • G 310 GS
  • Silnik
  • Rodzaj Chłodzony wodą, jednocylindrowy 4-suwowy, dwa zawory na cylinder, z popychaczami, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, układ smarujący z mokrą miską olejową
  • Średnica cylindra x skok tłoka 80 mm x 62,1 mm
  • Pojemność skokowa 313 cm sześc.
  • Moc znamionowa 25 kW (34 KM) przy 9500 obr/min (model ECE)
  • Maks. moment obrotowy 28 Nm przy 7500 obr/min
  • Stopień sprężania 10.6 : 1
  • Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny wtrysk paliwa, elektroniczny sterownik silnika BMS-E2
  • Kontrola emisji spalin Regulowany katalizator trójdrożny, norma emisji spalin Euro EU4
  • Osiągi/zużycie paliwa
  • Prędkość maksymalna 143 km/h
  • Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 3,33 l
  • Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa premium, o minimalnej LO 95 (RON)
  • Emisja CO2 wg WMTC na 100 km 81g/km
  • Instalacja elektryczna
  • Alternator prądnica trójfazowa 308 W
  • Akumulator 12 V / 8 Ah, bezobsługowy

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button