Junak M12 Vintage 125 najchętniej kupowanym motocyklem w Polsce w 1. połowie 2020 roku

Przełom czerwca i lipca, to zawsze moment prezentacji związanych z półroczem wyników i statystyk. Te związane ze sprzedażą motocykli pokazały dobitnie, który motocykl jest najczęściej wybieranym przez Polaków jednośladem. Okazał się nim Junak M12 Vintage 125, który już wcześniej cieszył się bardzo dużo popularnością. Skąd ten sukces?

Polacy kochają choppery. Co prawda do popularności tego typu motocykli na poziomie jaki uzyskują w USA zawsze będzie nam daleko, ale klasyczne motocykle o niskiej i długiej linii przypadają nam często do gustu. Chopper w stylu retro to jednak nie tylko piękna klasyczna linia, to także nisko położona kanapa i odprężona pozycja za kierownicą. Zwłaszcza to pierwsze skłania osoby o niższym wzroście do wyboru właśnie takiej maszyny. Na takim motocyklu po prostu znacznie łatwiej o poczucie pewności. Szczególnie podczas jazdy z niewielką prędkością, manewrowania, czy częstego zatrzymywania i ruszania spod świateł – słowem w typowym ruchu miejskim. Niska linia motocykla to także niski środek ciężkości. To z kolei wpływa dodatnio na poręczność i zwinność jednośladu, a przy połączeniu z umiarkowaną masą motocykla klasy 125, daje dużą łatwość prowadzenia. Ta z kolei bardzo szybko przekłada się na czerpaną z jazdy przyjemność.

Junak M12 posiada jeden z największych rozstawów osi w swojej klasie – 1435 mm, który sprawia, że motocykl prowadzi się pewnie.  Do tego mamy duże koła, mięsistą kanapę i rasową, chopperową kierownicę z grubymi manetkami. Dzięki tym zabiegom motocykl wygląda na znacznie większą pojemnościowo maszynę. Do tego stopnia, że gdy postawimy obok niego klasyczną 125-kę, to kojarzy się ona wtedy bardziej z motorowerem.

Nie ma co ukrywać, że dla polskich motocyklistów cena nowego motocykla jest ciągle jednym z głównych kryteriów przy wyborze. Jednak sama cena to nie wszystko, bo chodzi tu przede wszystkim o jej stosunek do tego co za nią otrzymujemy – tzw. price/value.  Junak M12 Vintage wydaje się być w tym wypadku bezkonkurencyjny, bo za cenę nieco ponad 9 tysięcy złotych otrzymujemy nowoczesny, dobrze wyposażony i świetnie wyglądający motocykl, który dostępny jest na prawo jazdy kategorii B, a w dodatku wygląda na maszynę o znacznie większej pojemności.

Nie dziwi więc fakt, że nie tylko fanów motocykli w klasycznym stylu, ale także codziennych pragmatyków ten motocykl przekonał do siebie. Według Centralnej Ewidencji Pojazdów, w pierwszym półroczu swoich właścicieli znalazło ponad 300 sztuk tego modelu, windując tym samym Junaka M12 Vintage 125 na pierwsze miejsce wśród naj

bardziej popularnych nowych motocykli w tym okresie 2020 roku.

  • POJEMNOŚĆ
  • 125 CM³
  • RODZAJ SILNIKA
  • CZTEROSUWOWY, JEDNOCYLINDROWY, OHC
  • ZASILANIE SILNIKA
  • WTRYSK PALIWA
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
  • 90 KM/H
  • MOC
  • 7,8 KW / 10,6 KM (PRZY 8500 RPM)
  • WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY
  • TAK
  • ROZRUCH
  • ELEKTRYCZNY
  • HAMULEC PRZÓD
  • TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • HAMULEC TYŁ
  • TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • ROZMIAR OPONY PRZÓD
  • 90 / 90 - 18
  • ROZMIAR OPONY TYŁ
  • 130 / 90 - 15
  • WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( MM )
  • 2090 / 870 / 1130
  • MASA WŁASNA
  • 140 KG
  • DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE
  • 150 KG
  • WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( MM )
  • 730
  • POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
  • 13,5 L
  • ILOŚĆ MIEJSC
  • 2
  • DOSTĘPNE KOLORY
  • BRĄZOWY, CZARNY

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button