Aktualnie czytasz:
Dlaczego w sezonie 2015 skutery, motorowery i motocykle będą droższe?

Mamy nowy rok, nowe przepisy (motocykle 125 na prawo jazdy B) i nowe cenniki motocykli, skuterów i motorowerów. 2015 rok obfituje w wyższe ceny pojazdów nowych i używanych. Jaka jest przyczyna tego trendu?

Każdy powie w pierwszym, bezwarunkowym odruchu myślowym - jest popyt, zatem i ceny rosną. Okazuje się jednak, że nie do końca. To jedna z pobocznych przyczyn, na główną polscy importerzy nie mają wpływu.

Drożejące waluty powodują bezsenne noce.

Wcale jednak nie chodzi tutaj o głośne ostatnio wzrosty szwajcarskiej waluty. W cieniu CHF dynamicznie drożeje Dolar Amerykański. Licząc rok do roku USD wzrosło względem Złotego o ponad 20%. W styczniu płaciliśmy za niego 3.07 PLN, dziś to już 3.76 PLN! Co gorsza największą dynamikę wzrostu obserwowaliśmy w grudniu kiedy to większość polskich importerów dokonywała pierwszych zamówień.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 sięga do naszej historii oraz ikonicznych cech, które konsekwentnie rozwijaliśmy przez lata. Rezultat: pełen charakteru z cruiser z największym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. biała podwójna linia w R 18 First Edition.

Pocieszać może Euro. Tutaj wzrosty nie są już tak gwałtowne, rok do roku europejska waluta zyskuje nieco ponad 3% i kosztuje 4.2 PLN.

Dlaczego kurs dolara jest tak istotny dla polskiej branży jednośladów?

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysyłka.

Uniwersalny kufer motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstawą do łatwej instalacji.

Wszystko za sprawą braku rodzimej produkcji motocykli i motorowerów. Większość firm kooperuje ze wschodnimi fabrykami, które jako walutę rozliczeniową przyjmuję USD. Podobnie jest w wielu przypadkach firm frachtowych, które muszą fizycznie dostarczyć towar do europejskiego portu. Oczywistym jest fakt, że za sprawą 25% wzrostu Dolara Amerykańskiego ceny detalicznie muszą ulec zmianie celem kompensacji dodatkowych kosztów produkcji.

Rodzimych importerów w wielu przypadkach może być nie stać na rezygnację z tak dużej części dochodu. Wówczas po prostu całość motoryzacyjnego biznesu stałaby się nieopłacalna. Stąd konieczne jest podjęcie korekty dotychczasowego cennika, który obowiązywał w ubiegłym sezonie.

 

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%

Podziel się opinią

lub