Aktualnie czytasz:
Dlaczego w sezonie 2015 skutery, motorowery i motocykle będą droższe?
0

Mamy nowy rok, nowe przepisy (motocykle 125 na prawo jazdy B) i nowe cenniki motocykli, skuterów i motorowerów. 2015 rok obfituje w wyższe ceny pojazdów nowych i używanych. Jaka jest przyczyna tego trendu?

Każdy powie w pierwszym, bezwarunkowym odruchu myślowym – jest popyt, zatem i ceny rosną. Okazuje się jednak, że nie do końca. To jedna z pobocznych przyczyn, na główną polscy importerzy nie mają wpływu.

Drożejące waluty powodują bezsenne noce.

 
Czytaj
REKLAMA

Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

  • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
  • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
    • jazdy testowe Triumph
    • grill
    • 20% rabatu na odzież

Wcale jednak nie chodzi tutaj o głośne ostatnio wzrosty szwajcarskiej waluty. W cieniu CHF dynamicznie drożeje Dolar Amerykański. Licząc rok do roku USD wzrosło względem Złotego o ponad 20%. W styczniu płaciliśmy za niego 3.07 PLN, dziś to już 3.76 PLN! Co gorsza największą dynamikę wzrostu obserwowaliśmy w grudniu kiedy to większość polskich importerów dokonywała pierwszych zamówień.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Pocieszać może Euro. Tutaj wzrosty nie są już tak gwałtowne, rok do roku europejska waluta zyskuje nieco ponad 3% i kosztuje 4.2 PLN.

Dlaczego kurs dolara jest tak istotny dla polskiej branży jednośladów?

Wszystko za sprawą braku rodzimej produkcji motocykli i motorowerów. Większość firm kooperuje ze wschodnimi fabrykami, które jako walutę rozliczeniową przyjmuję USD. Podobnie jest w wielu przypadkach firm frachtowych, które muszą fizycznie dostarczyć towar do europejskiego portu. Oczywistym jest fakt, że za sprawą 25% wzrostu Dolara Amerykańskiego ceny detalicznie muszą ulec zmianie celem kompensacji dodatkowych kosztów produkcji.

Rodzimych importerów w wielu przypadkach może być nie stać na rezygnację z tak dużej części dochodu. Wówczas po prostu całość motoryzacyjnego biznesu stałaby się nieopłacalna. Stąd konieczne jest podjęcie korekty dotychczasowego cennika, który obowiązywał w ubiegłym sezonie.

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%