Top 5 motocykli używanych do 10 tysięcy złotych na rok 2020

Używany motocykl do 10 tysięcy złotych? Sprawdzamy jak obecnie wygląda rynek maszyn używanych. Czy w tej cenie można znaleźć zdrową i zaszanowaną sztukę? 

Kawasaki ER-6

Ten motocykl już w wersji z pierwszej generacji wyglądał bardzo nowocześnie, ciekawe i dynamicznie, a pózniej było jeszcze lepiej. Dwucylindrowy, rzędowy silnik posiadał nienaganne maniery i bardzo równo oddawał moc. Dzięki temu jest to świetna propozycja dla osób, które rozpoczynają przygodę z motocyklami, ale także dla bardziej zaawansowanych motocyklistów, bo nie ma tu miejsca na nudę. ER-6 to także świetna alternatywa dla używanej Yamahy MT-07, która została wypuszczona na rynek znacznie później, więc jej ceny oscylują na wyższych pułapach. W cenie do 10 tys. złotych jesteśmy w stanie znaleźć zaszanowany egzemplarz z drugiej generacji – zarówno w wersji N, jak i obudowanej F. Warto zerknąć na stan spawów przy łączeniach rur ramy o niecodziennej konstrukcji. We wcześniejszych rocznikach lubiła pojawiać się w tych miejsciach korozja.

Suzuki Bandit 650

Sprawdzona konstrukcja, kuloodporny bapęd i dająca się lubić stylistyka to jego główne atuty. Suzuki Bandit to motocykl bardzo przyjazny użytkownikowi, choć nazwa mogłaby sugerować coś zupełnie innego. Bandit 650 to klasyczny naked o nieco sportowej linii, z czterocylindrowym silnikiem, który nie marudzi w żadnym zakresie obrotów. Niezlaeżnie czy w wersji chłodzonej powietrzem i olejem, czy w nowszej odmianie, motocykle te są uznawane za wzór nakeda klasy średniej. Właściwie każda generacja mniejszego Bandita pozwala cieszyć się jazdą, a czynności eksploatacyjne ograniczyć do niezbędnego minimum. W cenie do 10 tys. zł obecnie mozna znaleźć sporo propozycji motocykli z ostatniej generacji z zasilanym wtryskiem silnikiem z chłodzeniem cieczą. Jest w czym wybeirać i na pierwszy rzut oka nie brakuje naprawdę zdrowych egzemplarzy.

BMW F 650 GS

Jeśli szukasz uniwerslanego motocykla, który pozwoli na codzienne dojazdy do pracy, ale bez problemu zabierze cię na daleką wyprawę, niekoniecznie po asfaltowych drogach, to warto skierować swe poszukiwania w stronę tego modelu. Sprawdzony długowieczny singiel Rotaxa, z czterozwarową głowica i chłodzeniem cieczą daje radę podczas spokojniejszej jazdy w trasie, a w mieście daje do dyspozycji więcej niż trzeba do dynamicznej jazdy. Ciekawa konstrukcja i ponadczasowy design sprawiają, że F 650 GS nadal wygląda świeżo. Nie brak także zaszanowanych egzemplarzy, których ceny oscylują w okolicach 10 tys. zł. Ten sprżet pokazuje, że powiedzenie “jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”, nie zawsze się sprawdza.

Honda Shadow 600

Shadowka to jedna ze zdecydowanych ikon wśród japońskich chopperów. Prosta konstrukcja, niewysilony napęd, nisko osadzone siedzenie i umiarkowana masa własna pwoodują, że sięgają po niego fani klasycznych motocykli z każdym stażem za kierownicą. Shadow 600, oprócz tego, że jest motocyklem bezawaryjnym i prostym w obsłudze, potrafi się także podobać. Prosta, wręcz spartańska i klasyczna linia nadaje mu ponadczasowy charkater. Tu, poza częściami eksploatacyjnymi nie ma się co zestarzeć. Dlatego też ceny tych motocykli od dłuższego czasu zdają się utrzymywać na stałym poziomie. Przeglądając oferty, można znaleźć sporo ładnych egzemplarzy, któryc ceny oscyluja w okolicach 10 tysięcy złotych. Jest w czym wybierać, a dużo sztuk wygląda naprawdę zaszanowane.

Kawasaki Z 750

Sportowy naked o nowoczesnych i dynamicznych liniach za 10 tysięcy złotych? Pierwsze co wpada w oko w tej sytuacji to Kawasaki Z 750 – mniejszy brat dużego Z 1000. Z 750, pomimo mniejszej pojemności oferuje wystarczający potencjał by poczuć iście sprotowe emocje. Jest także zancznie bardziej przewidywalny, a jego bardziej uniwersalny charakter sprawia, że nie jest rzadkością wśród nakedów używanych do motocyklowej turystyki. Ostre linie nadwozia współgrają z żywotnym napędem i dobrymi właściwościami jezdnymi. W cenie do 10 tys. złotych możemy poszukać egzamplarzy z pierwszej generacji. Wyglądają bardziej klasycznie niż kolejne wcielenie “zeta”, ale nadal wystarczająco świeżo. Warto przyjrzeć się, czy maszyna nie posiada większych śladów świadczących o motocyklu powypadkowym. Ofert jest całkiem sporo, więc niepowinno być problemem trafienie na łądny i zdrowy egzemplarz.

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

    1. Tak, model Shado750 spowodował że Shadow 600 jest praktycznie niesprzedawalna i zainteresowanie jest bardzo słabe, egzemplarze w świetnej kondycji i bardzo zadbane nie przekraczają 10 tys. zł. Jak ktos ma A2 to szuka Shadow 750, 600 omija szerokim łukiem. Niestety (?) cruisery stały się ostatnio motocyklami bardzo mało popularnymi, a jeżeli już ktoś jest zainteresowany to nikt z kat. A nie kupuje takiego motocykla poniżej poj. 800cm. Teraz prym wiodą turystyki, power nakedy i sporty lub sporty turystyczne..

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button