Aktualnie czytasz:
Nowy KTM 890 Adventure R (Rally) 2021: B艂yskawiczna zmiana warty
0

Cz臋艣膰 z nas jeszcze nie zd膮偶y艂a si臋 nawzdycha膰 do nowego austriackiego Adventure`a klasy 艣redniej, a tu ni st膮d ni z ow膮d KTM og艂asza premier臋 nowego modelu 890 Adventure R oraz jego limitowanej edycji 890 Adventure R Rally. Dzieje si臋 na przygodowym polu bitwy!

KTM og艂osi艂 wprowadzenie w miejsce 790 Adventure nowego modelu 890 Adventure R i limitowanej edycji 890 Adventure R Rally. Podobno powstanie nowego modelu taks zybko po premierze 790-ki wymusi艂a zgodno艣膰 z norm膮 Euro 5. 890 Adventure ma by膰 oczywi艣cie rozwini臋ciem linii modelowej 艣rednich motocykli dual-sport z Mattighofen. Zmieni si臋 jednak pozycjonowanie sprz臋t贸w, bo 890 Adventure R b臋dzie teraz modelem standardowym, podczas gdy wersja Rally ma otrzyma膰 szereg komponent贸w "ready to race" i b臋dzie produkowana w ograniczonej liczbie 700 sztuk na ca艂y 艣wiat. Tym samym KTM niejako uderzy艂 si臋 w pier艣, bo propozycja wygl膮daj膮cego troch臋 jak bezpa艅ski kundel podstawowego 790 Adventure nijak nie chcia艂a si臋 przyj膮膰 na rynku i znale藕膰 odbiorc贸w. KTM nie zaj膮艂 jeszcze oficjalnego stanowiska w sprawie, czy 790 b臋dzie nadal oferowana obok nowej 890 (jak np. ma to miejsce w przypadku BMW F 750 oraz 850 GS), ale raczej jest to ma艂o prawdopodobny scenariusz.

KTM 890 Adventure R 2021 jest nap臋dzany ch艂odzonym ciecz膮 rz臋dowym twinem z rozrz膮dem聽DOHC o pojemno艣ci 889 cm3, podobnym do tego, kt贸ry nap臋dza 890 Duke R. Poza zwi臋kszeniem pojemno艣ci skokowej, zwi臋kszono mas臋 wa艂u korbowego o 20%, zapewniaj膮c popraw臋 charakterystyki, zw艂aszcza przy niskim obrotach. W por贸wnaniu z silnikiem 799 cm3, nowy piec ma generowa膰 dodatkowe 10 KM,聽 uzyskuj膮c maksymalne 105 KM przy 8000 obr./min oraz a偶 100 Nm przy 6500 obr./min. Jak na motocykl typu dual-sport bardzo nie ma艂o!

Kratownicowa rama ze stali chromowo-molibdenowej - znak rozpoznawczy pomara艅czowych sprz臋t贸w, wygl膮da bardzo podobnie do ramy poprzednika, ale 890 otrzyma now膮, l偶ejsz膮 ram臋 pomocnicz膮.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Wersja Adventure R b臋dzie wyje偶d偶a膰 z fabryki standardowo na bezd臋tkowych obr臋czach z systemem monitorowania ci艣nienia w ko艂ach. Natomiast wersja Rally otrzyma wzmacniane ko艂a DID DirtStar, kt贸re wymagaj膮 zastosowania klasycznej d臋tki - tu nie b臋dzie mowy o systemie TPMS. Obydwie wersje k贸艂 b臋d膮 posiada艂y mo偶liwo艣膰 zastosowania wy艣cigowych mouss贸w zamiast powietrza.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

890 Adventure R b臋dzie wyposa偶ony w widelec WP XPLOR-USD 48 mm oraz tylny amortyzator XPLOR PDS z regulacj膮 napi臋cia wst臋pnego. Model Rally natomiast zyska rajdowe zawieszenie oparte o widelec WP XPLOR PRO 7548, kt贸ry oferuje wi臋kszy zakres regulacji oraz w pe艂ni regulowany tylny amortyzator WP XPLOR PRO 6746. WP dostarcza r贸wnie偶 amortyzator skr臋tu dla modelu R.

Uk艂ad Cornering聽ABS - z rozpoznawaniem pochylenia motocykla w zakr臋cie, b臋dzie dost臋pny teraz w obydw贸ch wersjach w standardzie. Dotyczy to tak偶e ustawieniem dla trybu enduro, kt贸re wy艂膮cza ABS tylnego ko艂a, jednocze艣nie zmniejszaj膮c interwencj臋 przedniego ko艂a. Kontrola trakcji jest r贸wnie偶 standardem, ale 890 wykorzystuje dwa oddzielne kontrolery do pomiaru po艣lizgu tylnego ko艂a i k膮ta pochylenia w celu obliczenia wymaganej przyczepno艣ci. KTM twierdzi, 偶e zaktualizowany system jest p艂ynniejszy i mniej gwa艂towny. Kontrol臋 trakcji mo偶na r贸wnie偶 ca艂kowicie wy艂膮czy膰, by poczu膰 jazd臋 w oldschoolowym stylu.

Tryb jazdy terenowej zmniejsza tak偶e moc i 艂agodzi reakcj臋 przepustnicy. Tryb ten pozwala r贸wnie偶 na wi臋kszy po艣lizg k贸艂 i wy艂膮cza kontrol臋 wheelie.聽Wersja聽Rally otrzyma dodatkowy tryb Rally (opcjonalny dla zwyk艂ego modelu R), kt贸ry oferuje szybsz膮 reakcj臋 przepustnicy i dziewi臋膰 poziom贸w kontroli po艣lizgu k贸艂 do wyboru. Na 2021 r. tryb Rally jest zoptymalizowany pod k膮tem szerszego zakresu rodzaj贸w nawierzchni.聽KTM 890 Adventure R Rally otrzyma r贸wnie偶聽 uk艂ad wydechowy Akrapovi膷 (podobno o 35% l偶ejszy), wy偶sz膮 i bardziej p艂ask膮 kanap臋, dolne os艂ony zbiornika z w艂贸kna w臋glowego, wi臋ksze, bardziej agresywne podn贸偶ki i kr贸tsz膮 rajdow膮 szybk臋.

Z bajer贸w w obu modelach nie zabrak艂o r贸wnie偶 regulowanej kierownicy, 艣wiate艂 Full-LED oraz pi臋ciocalowego kolorowego kokpitu w technologiii TFT.

Ceny i dost臋pno艣膰?聽 Cen jeszcze nie znamy, ale je艣li chcecie si臋 po艂asi膰 na limitowan膮 wersj臋 Rally, to radzimy si臋 spr臋偶a膰, bo z przewidzianych na Europ臋 500 sztuk zosta艂o ju偶 tylko 279 egzemplarzy (stan na 07.10.2020). Jak rezerwowa膰? Wystarczy wej艣膰 na stron臋聽www.ktm.com

Ju偶 niecierpliwie czekamy na premier臋, bo je艣li 890 Adventure maj膮 je藕dzi膰 jeszcze lepiej ni偶 790 to o... matulu!

 

Szczeg贸艂y
Dane techniczne

KTM 890 Adventure R 2021

SILNIK
MOMENT OBROTOWY 100 Nm
SKRZYNIA BIEG脫W 6-biegowa
CH艁ODZENIE Ch艂odzenie ciecz膮 z wodnym/olejowym wymiennikiem ciep艂a
ROZRUSZNIK Rozrusznik elektryczny
SUW 68.8 mm
艢REDNICA 90.7 mm
SPRZ臉G艁O Za艂膮czane mechaniczne sprz臋g艂o antyhoppingowe PASC鈩
CO2 EMISSIONS 105 g/km
POJEMNO艢膯 SKOKOWA 889 cm鲁
EMS Bosch EMS z RBW
DESIGN 2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rz臋dowy typu R2
FUEL CONSUMPTION 4.5 l/100 km
SMAROWANIE Uk艂ad smarowania z wymuszonym przep艂ywem oleju z 2 pompami oleju
PODWOZIE
POJEMNO艢膯 ZBIORNIKA (OK.) 20 l
ABS Bosch 9.1 MP (z zakr臋towym uk艂adem ABS i trybem offroad, mo偶liwo艣膰 wy艂膮czenia)
艢REDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ 320 mm
艢REDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ 260 mm
PRZEDNI HAMULEC Tarcza hamulcowa z 4-t艂okowym, montowanym osiowo sta艂ym zaciskiem
TYLNY HAMULEC P艂ywaj膮ca tarcza hamulcowa Brembo z 2-t艂okowym zaciskiem
艁A艃CUCH 520 Pier艣cie艅 X
KONSTRUKCJA RAMY Rama ze stali chromowo-molibdenowej wykorzystuj膮ca silnik jako element no艣ny, malowana proszkowo
PRZEDNIE ZAWIESZENIE WP XPLOR-USD, 脴 48 mm
PRZE艢WIT 263 mm
TYLNE ZAWIESZENIE XACT WP PDS mono shock
WYSOKO艢膯 SIEDZENIA 880 mm
K膭T G艁脫WKI RAMY 63.7 掳
SKOK ZAWIESZENIA (PRZ脫D) 240 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TY艁) 240 mm

KTM 890 Adventure R Rally

SILNIK
MOMENT OBROTOWY 100 Nm
SKRZYNIA BIEG脫W 6-biegowa
CH艁ODZENIE Ch艂odzenie ciecz膮 z wodnym/olejowym wymiennikiem ciep艂a
ROZRUSZNIK Rozrusznik elektryczny
SUW 68.8 mm
艢REDNICA 90.7 mm
SPRZ臉G艁O Za艂膮czane mechaniczne sprz臋g艂o antyhoppingowe PASC鈩
CO2 EMISSIONS 105 g/km
POJEMNO艢膯 SKOKOWA 889 cm鲁
EMS Bosch EMS z RBW
DESIGN 2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rz臋dowy typu R2
FUEL CONSUMPTION 4.5 l/100 km
SMAROWANIE Uk艂ad smarowania z wymuszonym przep艂ywem oleju z 2 pompami oleju
PODWOZIE
POJEMNO艢膯 ZBIORNIKA (OK.) 20 l
ABS Bosch 9.1 MP (z zakr臋towym uk艂adem ABS i trybem offroad, mo偶liwo艣膰 wy艂膮czenia)
艢REDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ 320 mm
艢REDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ 260 mm
PRZEDNI HAMULEC Tarcza hamulcowa z 4-t艂okowym, montowanym osiowo sta艂ym zaciskiem
TYLNY HAMULEC 2-t艂okowy zacisk hamulca, p艂ywaj膮cy
艁A艃CUCH 520 Pier艣cie艅 X
KONSTRUKCJA RAMY Rama ze stali chromowo-molibdenowej wykorzystuj膮ca silnik jako element no艣ny, malowana proszkowo
PRZEDNIE ZAWIESZENIE WP XPLOR PRO 7548
PRZE艢WIT 303 mm
TYLNE ZAWIESZENIE XPLOR PRO 6746
WYSOKO艢膯 SIEDZENIA 910 mm
K膭T G艁脫WKI RAMY 63.8 掳
SKOK ZAWIESZENIA (PRZ脫D) 270 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TY艁) 270 mm

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%