Aktualnie czytasz:
Test NAXA: Lepszy kask, dobra cena
7

Dwie testowe g艂owy, dwa tygodnie, ponad 700 kilometr贸w i 3 kaski. Jak NAXA spisywa艂a si臋 w tym czasie?
Pierwszy z modeli to NAXA F10/C. W pe艂ni zamkni臋ty he艂m z bardzo ciekawym malowaniem.

Szyba w F10 o wiele mniej paruje. To za spraw膮 systemu AntiFog

F10 wyr贸偶nia si臋 te偶 wizjerem z systemem AntiFog. Ma on za zadanie w zdecydowanym stopniu redukowa膰 efekt parowania szyby. W przypadku NAXA mo偶na bez wyrzut贸w sumienia stwierdzi膰, 偶e faktycznie to dzia艂a. Podczas deszczowych dni mo偶na by艂o odczu膰 komfort dobrej widoczno艣ci i to bez wzgl臋du czy stoimy, czy jedziemy, czy wizjer jest zamkni臋ty, b膮d藕 otwarty. Ju偶 nigdy w ch艂odne/wilgotne dni nie b臋dziemy musieli podr贸偶owa膰 z uchylon膮 szyb膮.

Tylne otwory wentylacyjne poprawiaj膮 cyrkulacj臋

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Dodatkowy plus za system wentylacji. Kask zosta艂 wyposa偶ony w kilka wlot贸w powietrza, kt贸re w razie niepogody mo偶na zamkn膮膰. Z kolei w ciep艂e dni g艂owa si臋 nie poci, powietrze cyrkuluje od frontu, wylatuj膮c tylnymi kratkami. Takie rozwi膮zanie 艣wietnie wykorzystuje prawa fizyki, bowiem zawsze za kierowc膮 wytwarza si臋 ni偶sze ci艣nienie - tym sposobem powietrze jest wr臋cz wysysane z he艂mu. Nie tylko za spraw膮 dobrego przep艂ywu powietrza NAXA F10 jest wygodna. Testowy egzemplarz wy艣cielono mi臋kk膮 i przewiewnym materia艂em. G艂owa si臋 nie m臋czy, nawet po kilku godzinach ci膮g艂ej jazdy. W razie konieczno艣ci wk艂ad mo偶na zdemontowa膰, wypra膰 i za艂o偶y膰 ponownie. Dodatkowo prezentowany kask posiada ciekawe malowanie odporne na UV, os艂on臋 nosa i podbr贸dka. Jakie wady kryje F10? A mo偶e to cecha? Mowa o wyciszeniu. Przy pr臋dko艣ci przekraczaj膮cej 60 km/h wiatr jest a偶 za dobrze s艂yszalny. Cena 285 PLN (www.naxa.pl).

S8 艣wietnie pasuje do miasta. Design jest interesuj膮cy

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Kolejny model to S8. Propozycja dobra zar贸wno dla Pa艅, jak i Pan贸w. W tych kolorach prezentuje si臋 wy艣mienicie i 艣wietnie pasuje zar贸wno do stylowej Vespy, jak i do chi艅skiego "艣cigacza". Zdecydowan膮 jego zalet膮 jest blenda. To druga, dodatkowa szyba, kt贸ra za spraw膮 przyciemnienia dzia艂a jak okulary przeciws艂oneczne. Za spraw膮 jednego ruchu r臋k膮 mo偶na j膮 zsun膮膰 w d贸艂. To dobre rozwi膮zanie dla tych, kt贸rzy nie chc膮 inwestowa膰 w dodatkow膮 "par臋 oczu", albo musz膮 prowadzi膰 w okularach korekcyjnych.

Blenda to 艣wietny wynalazek. Doskonale chroni przed s艂o艅cem.

Blenda w s艂oneczne dni faktycznie chroni przed zbyt intensywnym s艂o艅cem. Z pewno艣ci膮 polepsza ona komfort jazdy, jak i r贸wnie偶 bezpiecze艅stwo. Warto spr贸bowa膰, aby si臋 przekona膰 i zobaczy膰 r贸偶nic臋.
Wy艣ci贸艂ka S8 jest bardzo komfortowa. Materia艂 jest bardzo mi臋kki, przypomina w dotyku pluszowego misia. Mimo to g艂owa nie poci si臋 nadmiernie, a powietrze swobodnie kr膮偶y wewn膮trz kasku. Zar贸wno wizjer g艂贸wny, jak i wk艂ad s膮 wymienne. Ka偶dy produkt, i ten musi posiada膰 jakie艣 wady. W przypadku NAXA S8 to odrobin臋 藕le spasowane wn臋trze ochronne. Przy mocniejszym poruszaniu g艂ow膮 s艂ycha膰 skrzypienie wewn臋trznej pow艂oki amortyzuj膮cej ew. uderzenia. Nie jest to jednak d藕wi臋k, kt贸ry zepsuje nam przyjemno艣膰 z jazdy. Cena 245 PLN (www.naxa.pl).

NAXA SB: Pozornie zwyk艂y kask

Na deser NAXA proponuje nam model S/B. Na pierwszy rzut oka zwyk艂y jet, jednak po dok艂adniejszym przyjrzeniu si臋 mo偶na dostrzec po lewej stronie przycisk z ikon膮 s艂uchawki telefonu. To oznacza, 偶e ten kask zosta艂 wyposa偶ony w system Bluetooth. S艂u偶y on do bezprzewodowego 艂膮czenia z urz膮dzeniami mobilnymi (telefon, odtwarzacz mp3, GPS), lub z innymi kaskami NAXA wyposa偶onymi w "niebieski z膮b". Po rozpocz臋ciu u偶ytkowania takiego kasku b臋dzie trzeba nieco zmieni膰 swoje przyzwyczajenia. Ju偶 nie b臋dzie trzeba nas艂uchiwa膰 d藕wi臋ku telefonu, albo na ka偶dych 艣wiat艂ach sprawdza膰 nieodebrane po艂膮czenia. Teraz podczas jazdy mo偶emy s艂ucha膰 muzyki, a w razie konieczno艣ci normalnie prowadzi膰 rozmow臋. W czasie testu dokonywano wiele po艂膮cze艅.

To proste! Jedziesz i gadasz...

Nikt nie by艂 jednak w stanie stwierdzi膰 czy aktualnie rozmowa jest prowadzona poprzez s艂uchawk臋 czy kask przy pr臋dko艣ci 80 km/h. Do rozm贸wcy nie dociera szum i inne zak艂贸cenia, doskonale! Jako艣膰 d藕wi臋ku s艂yszanego wewn膮trz skorupy te偶 jest dobra. Potencjometr wbudowany w przycisk sygnowany s艂uchawk膮 jest elastyczny i z pewno艣ci膮 bez problemu ka偶dy dopasuje poziom d藕wi臋ku do swoich potrzeb. Podczas podr贸偶y mo偶na s艂ucha膰 muzyki odtwarzanej przez dowolne urz膮dzenie Bluetooth (telefon, nawigacja, mp3 player). Ku zdziwieniu wbudowano dwa g艂o艣niki przez co otrzymujemy efekt stereo.

Dopiero tutaj NAXA pokazuje swoje prawdziwe oblicze

Modu艂 SB, wraz z bateri膮 i gniazdem 艂adowarki jest ukryty pod tyln膮 wy艣ci贸艂k膮. Patrz膮c do wn臋trza kasku nie ma wr臋cz mo偶liwo艣ci odkry膰, 偶e pr贸cz standardowych pow艂ok kryj膮 si臋 tam g艂o艣niki, centralka i mikrofon. Jedynym elementem zdradzaj膮cym zaawansowanie tego he艂mu jest wspomniany przycisk s艂uchawki i dwie diody LED. A propos wygl膮du to mamy do czynienia z przeci臋tnym czarnym designem. Wszystko jest na swoim miejscu i wykonane zosta艂o poprawnie. Jedynym mankamentem mo偶e by膰 niedostateczna wentylacja (tylko jeden wlot powietrza). Jednak "Niebieski Z膮b" umo偶liwiaj膮cy s艂uchania muzyki i prowadzenia rozm贸w podczas jazdy za膰miewa jakiekolwiek niedoci膮gni臋cia wizualne. Koszt 365 PN (www.naxa.pl).

Wszystkie kaski NAXA s膮 sygnowane numerem homologacji

Co 艂膮czy wszystkie kaski NAXA? Po pierwsze bezpiecze艅stwo. Polska marka zadba艂a o to, aby w niekontrolowanej sytuacji najwa偶niejsza cz臋艣膰 naszego cia艂a by艂a skuteczne chroniona. Potwierdza to europejska homologacja ECE R 22-05. Po drugie jako艣膰 wykonania i jej dobry stosunek do ceny. O tym przekonali艣my si臋 podczas wielu kilometr贸w test贸w, kt贸re by艂y po艂膮czeniem bezpiecze艅stwa i niesamowitej frajdy, czego i Wam 偶yczy Skuterowo.com podczas pokonywania codziennych dystans贸w.

Wkr贸tce kaski NAXA b臋d膮 r贸wnie偶 do zdobycia w zabawie organizowanej przez Skuterowo.com.

Zobacz jak testowali艣my kaski NAXA:
[nggallery id=11]

Fot.: Przemys艂aw Jaczewski/Skuterowo.com
Jaka jest Twoja reakcja?
63%
0%
0%
  • Zdj臋cie profilowe Vezyr
    9 sierpnia 2010 at 22:23

    No niez艂y te艣cik 馃檪 Mam Naxa F3A, przejecha艂em kilka tysi i mog臋 poleci膰, od F10 r贸偶ni si臋 g艂贸wnie malowaniem no i szybka niestety paruje troch臋 jak si臋 zamknie i stanie ;/ Ale i tak polecam, tanie a dobre kaski 馃榾 W sumie to nie wpad艂bym na pomys艂 przetestowania mojego kasku 馃榾 Ale i tak gratuluj臋 artyku艂u 馃檪

  • Zdj臋cie profilowe qazwsxedc
    9 sierpnia 2010 at 22:28

    Ja polecam Naxe F8- 艣wietny kask, tymbardziej dla tych kt贸rzy je藕dz膮 szybciej ni偶 mo偶na;p

  • Zdj臋cie profilowe grocik
    10 sierpnia 2010 at 09:43

    Kaski zacne, z t膮 zabaw2膮 to b臋dzie znowu jaki艣 konkurs, b臋d膮 kaski te testowane, czy jakie艣 inne?

  • Zdj臋cie profilowe Leszek 艢ledzi艅ski
  • Zdj臋cie profilowe grocik
    10 sierpnia 2010 at 13:26

    chodzi mi, czy b臋dzie mo偶na rozmiary wybra膰, ale jak tak to spoko

  • Zdj臋cie profilowe Raf
    11 sierpnia 2010 at 09:49

    Takie pytanie mam, to jakie艣 nowe modele na rok 2010 s膮? Bo nie widz臋 na stronie Naxa w/w 510B, za kt贸rego cena 365 z艂 wydaje mi si臋 rewelacyjna w por贸wnaniu do FBO, kt贸ry kosztuje obecnie 495 z艂.

    Ja akurat swego czasu kupowa艂em FBO i musz臋 stwierdzi膰 po ponad roku u偶ywania, 偶e wiatr troszeczk臋 przy pr臋dko艣ci 60 / 70 km s艂ycha膰 w nim (taki gwizd), jednak s艂yszalno艣膰 rozm贸w mimo wszystko jest ok w FBO i potwierdzam, 偶e faktycznie bluetoth to 艣wietny wynalazek w kasku (do nawigacji, muzyki, rozm贸w telefonicznych).

    Bateria w miar臋 dobrze trzyma – co do tego mia艂em nies艂usznie najwi臋ksze obawy, tak wi臋c og贸lnie w mojej opinii warto – zw艂aszcza 偶e osobne modu艂y BT kt贸re mo偶emy domontowa膰 osobno do posiadanego ju偶 kasku, s膮 po prostu niejednokrotnie dro偶sze.

  • u偶ytkownik
    18 maja 2016 at 10:05

    Naxa F9

    Wady:
    – szyba nieszczelna- wiatr hula w 艣rodku, szum niesamowity i zmarzni臋ta twarz
    – uszczelka nie przylega do szyby- woda wlewa si臋 do 艣rodka i sp艂ywa po wewn臋trznej stronie szyby
    – blenda ma s艂abe mocowanie- p臋ka przy normalnym u偶ytkowaniu
    – antyfog to tylko nasiona warstwa na wewn臋trznej stronie szyby- ma艂o skuteczny
    – wlot powietrza w szcz臋ce, otwiera si臋 samoczynnie pod wp艂ywem naporu powietrza
    – Gwarancja to pic na wod臋. Wyklucza wszystkie uszkodzenia, nie obejmuje niczego.
    Zalety:
    – cena
    – dobra pow艂oka lakiernicza
    – estetycznie wykonane wn臋trze
    Podsumowuj膮c, nie polecam…