Motocykle do 4000 zł powyżej 600 ccm. Czy to w ogóle możliwe?

W skrócie
  • Czy zakup sprawnego i niezawodnego motocykla za około 4000 zł jest możliwy?
  • Naszym zdaniem, jak najbardziej. W naszym zestawieniu znajdziecie Suzuki, Kawasaki, Hondę i Yamaha.
  • To tylko niektóre z naszych typów. Jak zawsze, po więcej zapraszamy na nasz kanał YouTube.
  • Czym kierować się przy zakupie używanego motocykla? Na to pytanie również postaramy się odpowiedzieć.

Marzysz o tym, by cieszyć się wolnością i adrenaliną, jaką daje jazda na dwóch kółkach? Masz ograniczony budżet, ale serce pełne pasji do motocykli? Dobrze trafiłeś/-aś!
Poniżej znajdziesz nasze zestawienie tanich motocykli o pojemności min. 600 cm³ do 4000 złotych (lub nieco droższych), które możesz znaleźć na OLX. Skupimy się na maszynach, które są idealne zarówno dla początkujących motocyklistów, jak i dla tych, którzy chcą rozszerzyć swoją kolekcję.

1. Suzuki GSF 600 Bandit

Suzuki-GSF-600-Bandit
Suzuki GSF 600 Bandit

Suzuki Bandit 600, legenda rynku motocyklowego od Suzuki, debiutował w 1995 roku i z miejsca zyskał status ikony w kategorii “sześćsetek”. To kwintesencja uniwersalności w kategorii motocykli 600 cm3. Idealnie sprawdza się zarówno jako dynamiczny miejski naked bike, jak i solidny motocykl turystyczny. Zaprojektowany jako bardziej dostępna alternatywa dla większych i bardziej zaawansowanych jednośladów, Bandit 600 oferuje szerokie spektrum możliwości jazdy, a jego klasyczny design i niska cena eksploatacji czynią go świetnym wyborem dla początkujących.

Przez pierwsze lata swojej obecności na rynku, model ten utrzymywał się na czele sprzedaży bez większych zmian w konstrukcji, aż do 2000 roku, kiedy to przeszedł istotny lifting. Udoskonalenia objęły zarówno design, jak i samo serce motocykla.

Bandit 600, z silnikiem czterocylindrowym o pojemności 599 cm3 i mocy 78 KM, osiąga prędkość maksymalną do 200 km/h. Ma 6-biegową skrzynię oraz hamulce tarczowe zarówno z przodu, jak i z tyłu. Produkcja zakończyła się w 2004 roku, lecz motocykl ten wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym, ze względu na swoją niezawodność i uniwersalność. To model, który można łatwo serwisować, a jego trwałość i dostępność części sprawiają, że nawet używane egzemplarze są atrakcyjne na rynku. Z jego zakupem rzadko kiedy można stracić, co czyni go bezpiecznym wyborem dla nowych motocyklistów.

Źródło: https://www.olx.pl/motoryzacja/motocykle-skutery/q-Suzuki-GSF-600-Bandit/?search%5Border%5D=filter_float_price:asc&search%5Bfilter_float_price:to%5D=5000

Przeczytaj o zmianach, jakie przeszedł Bandit 600 w ciągu wielu lat produkcji:

Suzuki GSF 600 Bandit (1995-2004): tani motocykl dla każdego. Opinie, dane techniczne, zdjęcia, ceny

Suzuki GSF 600 Bandit. Dane techniczne:

DANE TECHNICZNE Suzuki GSF 600 Bandit
Typ silnika czterosuwowy, chłodzony powietrzem i olejem
Układ rzędowy
Ilość cylindrów 4
Rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność skokowa 599 ccm
Średnica x skok tłoka 62,6 x 48,7 mm
Stopień sprężania 11,3:1
Moc maksymalna silnika 57 kW (78 KM) przy 10 500 obr/min
Moment obrotowy 54 Nm przy 9500 obr/min
Zasilanie gaźniki Keihin 32 mm x4
Smarowanie Mokra misa olejowa
Ilość oleju w silniku 3,5 l
Rozruch Rozrusznik elektryczny
Moc alternatora 250W
Akumulator 12V 11Ah
Zapłon tranzystorowy z mikroprocesorem
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Sprzęgło wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów 6-przełożeń
Napęd tylnego koła łańcuch
PODWOZIE
Rama podwójna, zamknięta, z rur stalowych
Zawieszenie przednie Klasyczne teleskopowe, 41 mm, skok 130 mm
Zawieszenie tylne wahacz wleczony, centralny element resorująco-tłumiący, skok 121 mm
Hamulec przedni Podwójny układ tarczowy, rozmiar tarcz: 290 mm
Hamulec tylny Jedna tarcza, rozmiar: 240 mm
Rozmiar opon, przód/tył 110/70 H 17 / 150/70 H 17
WYMIARY I MASA
Długość 2150 mm
Szerokość 810 mm
Wysokość 1290 mm
Wysokość siedzenia 790 mm
Rozstaw osi 1430 mm
Kąt główki ramy 64,5°
Masa pojazdu gotowego do jazdy 220 kg
Dopuszczalna masa całkowita 420 kg
Zbiornik paliwa 19 l
OSIĄGI
V-Max 200 km/h
Zużycie paliwa 6,5 l/100 km
Przyspieszenie od 0-100 km/h 4,2 s

2. Suzuki GSX 600 F i  GSX 750F

Suzuki GSX 600 F

Suzuki GSX 600 F, znany jako Katana, a po liftingu jednej z edycji zwany Jajkiem. Od premiery w 1987 zajmuje ważne miejsce w ofercie marki, oferując przystępne cenowo, ale wydajne rozwiązanie sportowe dla przeciętnego Kowalskiego. Premiera nie była rewolucją w świecie motocykli. Model zapewniał jednak dostęp do sportowych osiągów przy zachowaniu komfortu i prostoty konstrukcji, przekładającej się na niższe koszty eksploatacji, czyniąc go idealnym wyborem dla szerokiej gamy motocyklistów. Zaprojektowany z myślą o funkcjonalności, GSX 600 F łączy sportowy styl z turystycznymi możliwościami dzięki chłodzonej powietrzem i olejem czterocylindrowej jednostce. GSX 600 F to dwa wałki rozrządu oraz 16 zaworów, 86 KM oraz 59 Nm.

Mimo że model nie dominował w sportowych rankingach, jego uniwersalność i przystępność cenowa zyskały mu szeroką popularność. To wytrzymały, a jednocześnie dynamiczny motocykl, idealny do codziennej jazdy, jak i na dłuższe trasy, będący świetną alternatywą dla bardziej zaawansowanych technologicznie i droższych motocykli sportowych.

GSX 750 F, wprowadzony rok później, podzielał wiele cech z mniejszym bratem, ale zyskał większy silnik o mocy 106 KM, co uzupełniało ofertę Suzuki o bardziej zaawansowany technicznie i mocniejszy motocykl. Oba modele były projektowane z myślą o uniwersalności, idealnie mieszcząc się pomiędzy czysto sportowymi a turystycznymi motocyklami.

Przez lata produkcji obydwa modele zachowywały dużą popularność, którą zawdzięczają solidnym osiągom i niezawodności w rozsądnej cenie.

Źrodło: https://www.olx.pl/motoryzacja/motocykle-skutery/q-Suzuki-GSX-600-F/?search%5Border%5D=filter_float_price:asc&search%5Bfilter_float_price:to%5D=5000

Suzuki GSX 600 F (1990) dane techniczne

Silnik
Pojemność silnika (pojemność skokowa) 599 cm³
Typ silnika rzędowy, 4 cylindry
Średnica x skok Ø62,6 mm x 48,7 mm
Stosunek średnicy do skoku 1,29
Ilość suwów 4
Zawory na cylinder 4
Układ rozrządu DOHC
Układ chłodzenia powietrze i olej
Układ napędowy
Skrzynia biegów 6-biegowa
Podwozie/zawieszenie/hamulce
Hamulce przednie Podwójne tarcze 290 mm
Hamulce tylne Pojedyncza tarcza 250 mm
Przednia opona 110/80-17
Tylna opona 140/80-17
Wymiary
Masa własna 223 kg
Pojemność paliwa 20 litrów
Osiągi
Moc maksymalna 86,00 KM (62,8 kW) przy 11000 obr./min
Stosunek mocy do masy 59 Nm przy 9600 obr./min
Prędkość maksymalna 215 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,4 sekundy

Suzuki GSX 750 F (1990) dane techniczne

Silnik
Pojemność silnika (pojemność skokowa) 748 cm³
Typ silnika rzędowy, 4 cylindry
Średnica x skok Ø73 mm x 44,7 mm
Stosunek średnicy do skoku 1,63
Ilość suwów 4
Zawory na cylinder 4
Układ rozrządu DOHC
Układ chłodzenia powietrze i olej
Układ napędowy
Skrzynia biegów 6-biegowa
Podwozie/zawieszenie/hamulce
Hamulce przednie Podwójne tarcze 290 mm
Hamulce tylne Pojedyncza tarcza 250 mm
Przednia opona 110/80-17
Tylna opona 150/70-17
Wymiary
Masa własna 224 kg
Pojemność paliwa 20 litrów
Osiągi
Moc maksymalna 106 KM (72,9 kW) przy 10500 obr./min
Maks. moment obrotowy 73,5 Nm przy 9500 obr./min
Prędkość maksymalna 235 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,9 sekundy

Przeczytaj:

Suzuki GSX 600 F i GSX 750 F

Suzuki GSX 600 F i GSX 750 F Katana: motocykl sportowy dla ludu [zdjęcia, dane techniczne, opinie]

3. Yamaha XJ 900 Diversion

Yamaha XJ 900 Diversion
Yamaha XJ 900 Diversion

Yamaha XJ 900 Diversion, z klasycznym wyglądem i niezawodnością, stanowi idealny wybór dla motocyklistów poszukujących solidnego i przystępnie cenowego motocykla. Model idealnie wpisuje się w potrzeby osób szukających jednośladu zarówno do codziennych dojazdów, jak i dłuższych wycieczek turystycznych. Z konstrukcją, opartą na czterosuwowym silniku chłodzonym powietrzem o pojemności 892 cm³ i układzie rzędowym z ośmioma zaworami, zapewnia solidne osiągi. Średnica i skok tłoka wynoszą odpowiednio 68,5 mm i 60,5 mm, co w połączeniu ze stopniem sprężania 10:1 pozwala osiągnąć maksymalną moc 66 kW (90 KM) przy 8250 obr./min oraz moment obrotowy 83,5 Nm przy 7000 obr./min. Pozwala to na płynną jazdę przy szerokim zakresie obrotów. Na deser mamy napęd wałem Cardana, co oznacza, że w trakcie długiej trasy nie trzeba go codziennie smarować.

Źródło: https://www.olx.pl/motoryzacja/motocykle-skutery/q-XJ-900-Diversion/?search%5Border%5D=filter_float_price:asc&search%5Bfilter_float_price:to%5D=5000

Przeczytaj:

Yamaha XJ 900 Diversion: klasyczna do bólu i jeszcze bardziej uniwersalna.

Yamaha XJ 900 Diversion: klasyczna do bólu i jeszcze bardziej uniwersalna. Opis, cena, zdjęcia, dane techniczne

Yamaha XJ900 Diversion. Dane techniczne:

Typ Czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Układ 8 zaworowy, rzędowy
Pojemność 892 cm3
Średnica/skok tłoka 68,5 x 60,5 mm
Stopień sprężania 10 : 1
Moc maksymalna 66 kW (90 KM) przy 8250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 83,5 Nm przy 7000 obr./min
Zasilanie Cztery gaźniki Mikuni 34 mm
Pojemność zbiornika paliwa 24 l
Skrzynia biegów 5 stopniowa
Przeniesienie napędu Wał kardana
Długość 2230 mm
Szerokość 750 mm
Wysokość 1300 mm
Prześwit 130 mm
Wysokość siedzenia 780 mm
Rozstaw osi 1505 mm
Masa z płynami 265 kg
Opona przód | tył 120/70 – 17 | 150/70 – 17
Zawieszenie przednie Teleskopowe, skok 140 mm
 Zawieszenie tylne Pojedynczy amortyzator, skok 110 mm
Hamulce przednie Dwutłoczkowy zacisk,

Podwójna tarcza 320 mm

Hamulce tylne Jednotłoczkowy zacisk,

Pojedyncza tarcza 267 mm

4. Honda CB600F Hornet

Honda Hornet 600
Honda Hornet 600

Honda CB600F Hornet stanowi doskonałą równowagę pomiędzy sportowymi osiągami a codziennym komfortem, będąc motocyklem, który z powodzeniem można polecić zarówno młodym jak i doświadczonym motocyklistom. Jednoślad jest łatwy i stabilny w prowadzeniu. Będzie komfortowy także dla niższych osób.

Honda CB600F Hornet, zadebiutowała w 1998 roku i natychmiast zrewolucjonizowała segment naked bike’ów. Używając sprawdzonych komponentów, w tym silnika z CBR 600F F3, Hornet oferował mniejszą moc (94 KM i moment obrotowy 61 Nm w porównaniu do 105 KM i 66 Nm), ale z lepszymi osiągami na niższych i średnich obrotach, co sprawiało, że był idealny zarówno do codziennych dojazdów, jak i dynamicznej jazdy. Honda połączyła w nim lekkość i łatwość prowadzenia ze stabilnością, dzięki czemu model szybko zyskał popularność.

Kolejne generacje jednośladu to m.in. zwiększenie średnicy przedniej felgi z 16 na 17″ w 2000 roku (jeżeli kupować, to z 17″, ze względu na dużo większą pewność prowadzenia), zmiana przewodów hamulcowych z gumowych na stalową plecionkę, nowy katalizator i gaźniki w 2003 (norma EURO 2), ale o prawdziwej rewolucji możemy mówić w 2007 roku.

W 2007 roku, japoński producent przedstawił zupełnie nową, świeżą wersję Horneta. W miejsce dotychczasowego silnika zastosowano nowocześniejszą jednostkę pochodzącą z modelu supersportowego Honda CBR600RR. Nowy motor, również czterocylindrowy i rzędowy, został wyposażony w system wtrysku paliwa, oferując bardziej agresywne osiągi przy wysokich obrotach, niższą o 5 kg wagę oraz zwiększoną moc do 102 KM, co stanowiło znaczną poprawę w porównaniu do poprzednich wersji. Chociaż moc była o 15 KM mniejsza niż w CBR600RR, zrekompensowano to lepszymi osiągami na niskich i średnich obrotach. Dzięki użyciu nowej, bardziej sztywnej, całkowicie aluminiowej ramy oraz modernizacji zawieszenia i układu hamulcowego, Hornet zyskał na zwartości i zwinności, jednocześnie zachowując idealny balans między sportowym charakterem a komfortem jazdy.

Na rynku wtórnym jednoślad cieszy się uznaniem ze względu na swoją trwałość i atrakcyjny design, który nawet po latach nie traci na atrakcyjności. Jego cena jest wyższa niż 4000 zł, ale dokładając około 1000 zł, można upolować już perełkę.

Źródło: https://www.olx.pl/motoryzacja/motocykle-skutery/q-CB600F-Hornet/?search%5Bfilter_float_price%3Ato%5D=9000&search%5Border%5D=filter_float_price%3Aasc

Honda CB600F Hornet. Dane techniczne:

Dane techniczne  Honda CB 600F Hornet 2005-2007
Silnik czterosuwowy, chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy, DOHC 16V
Pojemność skokowa 599 ccm
Średnica x skok tłoka 65 x 45,2 mm
Stopień sprężania 12 : 1
Moc 97,5 KM przy 12 000 obr./min
Moment obrotowy 65,6 Nm przy 10 000 obr./min
Zasilanie gaźniki 4x34mm
Smarowanie mokra miska olejowa
Sprzęgło wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów Sześciostopniowa, manualna
Rama Grzbietowa, stalowa belka centralna, aluminiowa część tylna
Zawieszenie przód Teleskopy upside down Showa 41 mm, skok 120 mm
Zawieszenie tył Amortyzator centralny, regulacja napięcia wstępnego, skok 120 mm
Hamulec przedni Tarczowy, podwójny 296 mm, zaciski dwutłoczkowe
Hamulec tylny  Tarczowy pojedynczy 220 mm, zacisk jednotłoczkowy
Opony przód/tył 120/70ZR17 / 180/55 ZR17
Długość  2100 mm
Szerokość 740 mm
Wysokość 1070 mm
Wysokość siedzenia 740 mm
Rozstaw osi 1420 mm
Kąt pochylenia główki ramy 25º 30′
Masa pojazdu  176 kg
Zbiornik paliwa 17 l
Średnie spalanie 6 l/100 km
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,5 s

Więcej o Hornecie:

CB600F: Honda Hornet

Honda CB600F Hornet. Kto od niego zaczynał? Opinie, zdjęcia, dane techniczne, wady i zalety

5. Kawasaki GTR 1000

Kawasaki GTR 1000
Kawasaki GTR 1000

 

Kawasaki GTR 1000, produkowany od 1986 do 2006 roku, to motocykl, który łączy w sobie niezawodność z komfortem długodystansowej jazdy. Wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 997 cm³, generujący 110 KM, oferuje wystarczającą moc do pokonywania długich tras. Przeniesienie napędu odbywa się za pomocą wału napędowego (wał Cardana), co zwiększa trwałość i redukuje potrzebę częstych serwisów. Do tego mamy zawieszenie przednie z pneumatyczną regulacją napięcia sprężyny, olbrzymią owiewkę, mocny silnik i bardzo wygodną pozycję za kierownicą. Te elementy, a także bezawaryjność, stworzyły motocykl kompletny.

Choć jego estetyka może wydawać się przestarzała, szczególnie w porównaniu z nowoczesnymi maszynami, to właśnie prostota i solidność konstrukcji czynią go idealnym wyborem dla tych, którzy mają ograniczony budżet. Używane modele można znaleźć już od około 5 tysięcy złotych, co sprawia, że jest to doskonała opcja dla osób poszukujących ekonomicznego, ale niezawodnego motocykla turystycznego.

Źrodło: https://www.olx.pl/motoryzacja/motocykle-skutery/q-gtr-1000/?search%5Border%5D=filter_float_price:asc

Kawasaki GTR 1000. Dane techniczne

pecyfikacja Kawasaki GTR1000
Lata produkcji 1986 – 2006
Silnik Czterosuwowy, czterocylindrowy, DOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność 997 cm³
Średnica x skok 74×58 mm
System chłodzenia Chłodzony cieczą
Stopień sprężania 10,2:1
Zasilanie Gaźniki Keihin CV: 32mm
Zapłon Elektroniczny
Startowy Elektryczny
Maksymalna moc 110 KM / 85 kW przy 9500 obr./min (ZG 1100 – 97 KM / 72,3 kW przy 7000 obr./min) – w zależności od roku produkcji i miejsca sprzedaży
Maksymalny moment obrotowy 90 Nm przy 6500 obr./min
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Napęd końcowy Wał Cardana
Przednie zawieszenie 41 mm Teleskopowe, wspomagane powietrzem regulowane napięcie wstępne sprężyny
Skok zawieszenia (przód) 140 mm
Tylne zawieszenie UNI-TRAK z regulacją napięcia wstępnego, tłumienie odbicia
Skok zawieszenia (tył) 140 mm
Hamulce przednie 2x tarcze 272mm 1-tłoczkowy zacisk (1986), w 1994 dokonano modyfikacji
Hamulce tylne Pojedyncza tarcza w rozmiarze 280mm, 1-tłoczkowy zacisk
Przednia opona 110/80 18
Tylna opona 130/80 16
Kąt główki ramy 28°
Szerokość 100 mm
Rozstaw osi 1554 mm
Wysokość siedzenia 797 mm
Masa na sucho 270 kg
Masa gotowego do jazdy 296,0 kg
Pojemność zbiornika paliwa 28,5 litra
Spalanie 7-8 l/100 km
Prędkość maksymalna 190 – 210 kilometrów na godzinę

Przeczytaj:

Kawasaki GTR 1000: zdjęcia, opinie, dane techniczne.

Kawasaki GTR 1000 (1986-2006): produkowali go 20 lat! Zdjęcia, opinie, dane techniczne

Zasady dotyczące zakupu używanego motocykla

Warto prosić o pomoc bardziej doświadczonych motocyklistów

W poszukiwaniach, szczególnie będąc na początku swojej drogi, warto poprosić o pomoc znajomych motocyklistów. Społeczność dwóch kółek pod tym względem nie zawodzi. Czytać, pisać, pytać! W XXI wieku pomoc od zmotoryzowanych kolegów można uzyskać na wyciągnięcie ręki. Wybierając się do sprzedawcy, warto wybrać się we dwójkę.

Używany motocykl – wyzwania i korzyści

Trzeba też pamiętać o tym, że kupując używany motocykl, musimy liczyć się z potencjalnymi naprawami. Używane maszyny, choć często tańsze, mogą wymagać dodatkowych nakładów finansowych na początku, aby przywrócić je do pełnej sprawności. Warto zatem dokładnie przejrzeć stan techniczny przed zakupem i być przygotowanym na ewentualne koszty napraw.

Dostępność części zamiennych

Kolejną kwestią, bez względu na to czy kupujemy używane czy nowe motocykle, jest dostępność części zamiennych na rynku. Dobrej jakości części zamienne są kluczowe dla utrzymania motocykla w pełnej sprawności. Na szczęście, modele o których wspomnieliśmy, cieszą się dużą popularnością, a części do nich są łatwo dostępne i stosunkowo tanie. Przed zakupem warto zorientować się, jak wygląda rynek części zamiennych do konkretnego modelu, aby uniknąć problemów w przyszłości.

Czasami warto poczekać

Czasami warto też poczekać i uzbierać 1000 zł więcej, aby kupić motocykl dużo lepszy jakościowo. Cierpliwość może się opłacić, szczególnie gdy na horyzoncie pojawia się okazja zakupu modelu z wyższej półki. Lepszy stan techniczny i większa niezawodność mogą przynieść oszczędności w dłuższej perspektywie, zarówno pod względem kosztów eksploatacji, jak i wartości odsprzedaży. Inwestując nieco więcej na początku, można cieszyć się wyższym komfortem jazdy i mniejszymi problemami technicznymi w przyszłości.

Chcieć to móc

Marzenie o posiadaniu motocykla nie musi być zarezerwowane wyłącznie dla tych, którzy mają na koncie spore sumy. Oczywiście, zawsze należy dysponować pewnym zasobem gotówki, aby móc pozwolić sobie na zakup motocykla. Niemniej jednak, jak pokazuje nasze zestawienie, nie zawsze potrzeba 20 tysięcy złotych, aby móc cieszyć się sprawnym i dobrym jakościowo motocyklem. Wystarczy kilka tysięcy, aby znaleźć solidną maszynę, która posłuży przez wiele lat i zapewni wiele radości i satysfakcji. Wystarczy dobrze poszukać, aby znaleźć perełki takie jak Suzuki GSF 600 Bandit czy Kawasaki GTR 1000, które pomimo swojego wieku, nadal oferują świetne osiągi i niezawodność. Dzięki takim motocyklom można cieszyć się wolnością na drodze, nie wydając fortuny.

Czujecie niedosyt? A może uważacie, że w tym zestawieniu nie znalazły się Wasze TOP-ki? Inne motocykle, które naszym zdaniem warto rozważyć znajdziecie w poniższym materiale:

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button