200 KM niezbędne do motocyklowej turystyki? Pewnie nie, ale kto by się nie skusił? Kawasaki właśnie pokazało kolejny motocykl wyposażony w kompresor. Jest nim Ninja H2 SX.
Trzeba przyznać, że Kawasaki wie, jak robi szybkie i emocjonujące motocykle “turystyczne”. H2 SX jest godnym następcą legendarnego ZZR-a 1400. Tak jak zapowiadano, nowy model będzie uzupełnieniem gamy motocykli Kawasaki wyposażonych w kompresor.
Kawasaki H2 SX będzie dostępne w dwóch wersjach. Podstawowej i nieco bogaciej wyposażonej wersji z dopiskiem “SE” (tak, dobrze zauważyliście – wtedy pełna nazwa pojazdu to “H2 SX SE”). Podstawowa wersja w kolorze czarnym w sumie oferuje wszystko to, czego moglibyśmy się spodziewać po motocyklu z rodziny H2. To oczywiście posiadający kompresor silnik o pojemności 998 ccm, który generuje 200 KM. Kawasaki w swoich notach prasowych mówi o “drugiej generacji” jednostki napędowej, która posiada przemodelowaną krzywą momentu obrotowego. Nie podano szczegółów, ale – w słowach producenta – chodzi o lepsze dostosowanie pracy jednostki do realnych warunków drogowych.
SX posiada także większą nośność (190 kg), dzięki czemu spokojnie będzie można podróżować z pasażerem i kuframi. Rozstaw osi także jest nieco większy, dla poprawienia stabilności.
W standardzie znajdziemy oczywiście pełen pakiet elektronicznych wspomagaczy, w tym IMU odpowiadające za dokładniejszą pracę kontroli trakcji i ABS pozwalający na hamowanie w zakrętach (cornering ABS). Nie zabrakło także tempomatu.
Sama wersja SE to dodatkowo wyświetlacz TFT (pierwszy raz w motocyklach marki Kawasaki), adaptacyjne oświetlenie oraz quickshifter. SE na zdjęciach poznacie po tym, że jest zielone.
Kawasaki H2 SX 2018:
Piękna maszyna. Spodobały mi się ostatnio modele Kawasaki, ale te http://bit.ly/2ydYgJB też niczego sobie