Aktualnie czytasz:
Jak bezpiecznie jeździć motocyklem w korku: Niebezpieczna pole position
1

Leniwy powrót motocyklem z pracy. Przed nami kilka zakorkowanych skrzyżowań i jesteśmy w domu. Przeciskamy się między samochodami i stajemy tuż przed przejściem dla pieszych, na tzw. pole position. Czekamy na zmianę światła nie zdając sobie sprawy z tego, że zaraz może zrobić się niebezpiecznie…

Każdy z nas tak właśnie jeździ, wykorzystując zwinność, małe gabaryty i szybkość swojego jednośladu. To dzięki miejskiej mobilności naszych pojazdów nie stoimy w korkach, lecz dla własnego bezpieczeństwa musimy pamiętać o możliwości agresywnego zachowania tych, co te korki tworzą.

Pamiętajmy, żeby po przeciśnięciu się między wszystkimi samochodami stanąć tuż przed zebrą na środku któregoś pasa tak, aby uniemożliwić zniecierpliwionemu kierowcy wyprzedzenie nas. Zdarzyło mi się ostatnio, że stanąłem między samochodami tuż przed przejściem dla pieszych. Zanim zapaliło się zielone światło ruszył stojący za mną samochód wyprzedzając mnie na centymetry, co spowodowało moje mocne zdziwienie – nie jechałem przecież 50tką, za którą kierowca musiałby (nie mając możliwości wyprzedzenia) jechać do następnych świateł. Moje zdziwienie było jeszcze większe, gdy już na zielonym, powoli ruszając zostałem wyprzedzony w równie niebezpieczny sposób przez następne auto. To wszystko stało się bardzo szybko. Przyczyna? Nie stałem na środku wybranego pasa. Moja wina, że nie przewidziałem zachowania krewkich kierowców SUVów. A może po prostu jest to jakiś przejaw niechęci płockich kierowców (miało to miejsce na Al. Józefa Piłsudskiego w Płocku) do warszawskich, bo korka, w którym by stali na tyle długo, by podniósł im się poziom irytacji, nie było.

 
Czytaj
REKLAMA

Kup motocykl Triumph i zyskaj do 15%

Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka.

Stawanie na środku wybranego przez siebie pasa ma jeszcze jedną zaletę, mianowicie robimy miejsce dla kolejnych motocyklistów, którzy mogą zająć miejsce tuż przed autami, a nie stać w środku między nimi, zablokowani naszym motocyklem.

Zatem jeżeli wyprzedzamy korek i dojeżdżamy do świateł, blokujmy możliwość niebezpiecznego wyprzedzenia nas przez auto/auta stające za nami oraz róbmy miejsce dla kolejnych motocykli.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Życzę wspaniałego, motocyklowego weekendu. Ja spędzam go w siodle, a Wy?

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
  • MalF
    20 czerwca 2016 at 01:15

    Jeśli nie znasz swojego moto to nie ma sensu jechać miedzy autami, najlepiej jechać z predkoscią nie wiekszą niż poruszające się pojazdy w korku, jeśli auta jadą 30 to ty możesz jechać 40, ale nie więcej.