Aktualnie czytasz:
Jak bezpiecznie jeździć motocyklem w korku: Niebezpieczna pole position
1

Leniwy powrót motocyklem z pracy. Przed nami kilka zakorkowanych skrzyżowań i jesteśmy w domu. Przeciskamy się między samochodami i stajemy tuż przed przejściem dla pieszych, na tzw. pole position. Czekamy na zmianę światła nie zdając sobie sprawy z tego, że zaraz może zrobić się niebezpiecznie…

Każdy z nas tak właśnie jeździ, wykorzystując zwinność, małe gabaryty i szybkość swojego jednośladu. To dzięki miejskiej mobilności naszych pojazdów nie stoimy w korkach, lecz dla własnego bezpieczeństwa musimy pamiętać o możliwości agresywnego zachowania tych, co te korki tworzą.

Pamiętajmy, żeby po przeciśnięciu się między wszystkimi samochodami stanąć tuż przed zebrą na środku któregoś pasa tak, aby uniemożliwić zniecierpliwionemu kierowcy wyprzedzenie nas. Zdarzyło mi się ostatnio, że stanąłem między samochodami tuż przed przejściem dla pieszych. Zanim zapaliło się zielone światło ruszył stojący za mną samochód wyprzedzając mnie na centymetry, co spowodowało moje mocne zdziwienie – nie jechałem przecież 50tką, za którą kierowca musiałby (nie mając możliwości wyprzedzenia) jechać do następnych świateł. Moje zdziwienie było jeszcze większe, gdy już na zielonym, powoli ruszając zostałem wyprzedzony w równie niebezpieczny sposób przez następne auto. To wszystko stało się bardzo szybko. Przyczyna? Nie stałem na środku wybranego pasa. Moja wina, że nie przewidziałem zachowania krewkich kierowców SUVów. A może po prostu jest to jakiś przejaw niechęci płockich kierowców (miało to miejsce na Al. Józefa Piłsudskiego w Płocku) do warszawskich, bo korka, w którym by stali na tyle długo, by podniósł im się poziom irytacji, nie było.

Stawanie na środku wybranego przez siebie pasa ma jeszcze jedną zaletę, mianowicie robimy miejsce dla kolejnych motocyklistów, którzy mogą zająć miejsce tuż przed autami, a nie stać w środku między nimi, zablokowani naszym motocyklem.

 
Czytaj
REKLAMA

ZONTES: Odkryj nowości w segmencie 310

Futurystyczny design i najlepsze wyposażenie w klasie. System bezkluczykowy, wyświetlacz TFT, full LED. Do tego imponujące osiągi i jakość wyrażana każdym detalem.Poznaj nową markę ZONTES. Wkrótce w salonach.

Zatem jeżeli wyprzedzamy korek i dojeżdżamy do świateł, blokujmy możliwość niebezpiecznego wyprzedzenia nas przez auto/auta stające za nami oraz róbmy miejsce dla kolejnych motocykli.

Życzę wspaniałego, motocyklowego weekendu. Ja spędzam go w siodle, a Wy?

 
Czytaj
REKLAMA

-10% na wszystko. Dostawa w 24h bez wychodzenia z domu

Ponad 30 000 części w Sklep Jednoślad.pl z rabatem 10% przy użyciu kodu K8GI6-Q1DVC-4OJH3. Darmowa dostawa od 290 złotych i ekspresowa realizacja z bezpłatnym zwrotem.

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
  • MalF
    20 czerwca 2016 at 01:15

    Jeśli nie znasz swojego moto to nie ma sensu jechać miedzy autami, najlepiej jechać z predkoscią nie wiekszą niż poruszające się pojazdy w korku, jeśli auta jadą 30 to ty możesz jechać 40, ale nie więcej.