Aktualnie czytasz:
Romet Classic 400 Cafe Racer: Twe piękno w całej ozdobie…
1

Romet Classic 400 już występował u nas w przeszłości. To co dziś widzicie to nowa odmiana Cafe Racer z charakterystyczną owiewką, niżej osadzonymi gripami kierownicy oraz pięknym pośladkiem. Mi osobiście bardzo się podoba ta maszyna, jednak lepiej prezentuje się w czerwonym malowaniu. Sprzęt zwraca na siebie uwagę i podczas jazdy po mieście możecie poczuć na sobie dużo spojrzeń.

Przy tym nowy Classic 400 Cafe dość fajnie się prowadzi i co najważniejsze zdaje się być łatwy już podczas pierwszej randki. Do opanowania w sensie. Ładnie się to składa, co dla kogoś takiego jak ja ma ogromne znaczenie.

To na co niektórzy mogą narzekać to pozycja. Geometra wymusza pochylenie się nieco bardziej do przodu. Początkowo mogą boleć ręce, albo plecy. Jednak to kwestia treningu. Po przejechaniu kilkuset kilometrów problem ten znika. Zapewniam Was.

Jeśli chodzi o silnik to znajduje się tutaj jeden gar 400 ccm chłodzony powietrzem i pompowany tryskiem, który ma w stajni 27 koni i 30 niutonometrów. W praktyce oznacza to wystarczające osiągi w mieście i poza terenem zabudowanym podczas normalnego użytkowania. Mi na obwodnicy, na dotarciu udało się osiągnąć bez problemu 140 km/h z perspektywą na więcej.

Fajnym bajerem są dwie końcówki wydechu zrobione z kwasówki, które brzmią dostojnie i nie przesadzają z poziomem głośności. Na pokładzie mamy też ABS na obu osiach. Działa on nieco ospale moim zdaniem, ale ważne, że jest. Z ciekawostek – trzeba też powiedzieć o regulowanym napięciu tylnych sprężyn i o prawdziwej rzadkości w dzisiejszych czasach – metalowym przednim błotniku.

Całość jest moim zdaniem spójna i jest fajnym sposobem na powrót do klasyki. Podoba mi się moda na cafe racery i ten styl, choć jestem niestosowanie ubrany do tych sprzętowych okoliczności. Nie mniej przygodę z Rometem uważam za udaną. Motocykl daje to co najważniejsze, czyli poczucie wyjątkowości, wolności i po prostu najzwyklejszej w świecie radochy z jazdy.

Zobacz także:
Szczegóły
Cena

17 599 zł

Dane techniczne

wymiary [mm] 2100×730×1230 mm
rozstaw osi [mm] 1425 mm
waga [kg] 167 kg
silnik 1-cylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy
średnica×skok 85×70 mm
pojemność [ccm] 397 ccm
chłodzenie chłodzony powietrzem
moc max [KM] 20.2kW/6500 r/min
moment obrot. [Nm/rpm] 30.8 N.m/5000 r/min
prędkość max [km/h] 135 km/h
rozruch elektryczny
zapłon TLI
przeniesienie napędu łańcuch
skrzynia biegów 5-biegów
sprzęgło mokre, wielotarczowe
smarowanie obieg wymuszony, sucha misa olejowa
opony przód | tył 100/90-19 | 130/70-18
zawieszenie przód amortyzator teleskopowy
zawieszenie tył amortyzatory olejowe
pojemność zbiornika [L] 16 L
hamulec przód / tył 320 mm tarcza / 240 mm tarcza
system hamulcowy ABS
rodzaj paliwa P lub E5
zużycie paliwa 3.4L/100 km
Emisja CO2 CO2 –> 78 g/km
Stosunek: moc/masa 0.121 (kW/kg)

Opinie
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
Oceń tutaj
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
7 Oceny
Już oceniłeś, dziękujemy!
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
33%
Interesujące
33%
heh...
0%
Że co?
33%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
O autorze
Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
Leszek Śledziński
Zaczynałem jak każdy. Od Komara przez Simsona, chiński skuter... aż do spełniania swoich marzeń. W Jednoślad.pl Tworze swoje moto vlogi, testuje motocykle i motorowery oraz informuję o najważniejszych zmianach w prawie.
1 Komentarze
  • Tomek
    10 września 2017 at 21:46
    Plusy

    Wygląd

    Minusy

    Cena

    Opinie
    Ocena ogólna
    Design
    Jakość
    Cena do jakości

    Prawie 18k za chinczyka….chyba ktos sie ostrych piguł nałykał.

Podziel się opinią

lub
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości