Kymco AK 550 2017 jest pionierem nowego segmentu skuterów klasy “Super Touring”, który łączy w sobie zarówno wygodę i komfort klasycznego skutera z osiągami zarezerwowanymi dla motocykli. Tajwańczycy coraz wyraźniej chcą gonić zachodnią konkurencję zarówno pod względem designu, jak i osiągów.
Napędzany jest dwucylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 550 ccm, który generuje moc aż 53 KM (55.64 Nm @ 5500 rpm). Niski środek ciężkości oraz idealne rozłożenie masy gwarantuje nienaganne prowadzenie, a przeniesienie napędu pasem zapewnia płynną pracę oraz szybką reakcję na gaz. Za zatrzymanie nowego Kymco odpowiada niezwykle skuteczny system hamulcowy dostarczony przez firmę Brembo. W pełni cyfrowy kokpit z opcją personalizacji Noodoe poza niezbędnymi wskazaniami dostarcza także informacje m.in. o temperaturze otoczenia czy ciśnieniu powietrza w oponach.
Polski przedstawiciel marki nie ujawnia jeszcze ceny nowego Kymco AK 550 2017
Dane techniczne Kymco AK 550 | |
Norma emisji spalin | Euro 4 |
SILNIK | |
Silnik | Chłodzony cieczą, dwucylindrowy rzędowy, DOHC, 8 zaworów |
Pojemność silnika | 550.4 cm3 |
Pojemność zbiornika paliwa | 15 litrów |
Moc | 53.5 KM (39.3 kW) przy 7500 rpm |
Moment obrotowy | 55.64 Nm przy 5500 rpm |
NAPĘD | |
Sprzęgło | Sprzęgło mokre |
Przeniesienie napędu | Bezstopniowa przekładnia pasowa CVT |
Prędkość maksymalna | 161.7 km/h |
RAMA | |
Wysokość kanapy | 785 mm |
Waga | 226 kg |
Stosunek moc / waga | 0.236 |
Rozkład siły hamowania (przód:tył) | 49:51 |
Rama | Aluminiowa |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2165 x 795 x 1400 mm |
Rozstaw osi | 1580 mm |
Lusterka | składane, fotochromatyczne |
Podgrzewane manetki | Tak |
Kanapa | Z regulowanym podparciem lędźwiowym |
Szyba | Z dwustopniową regulacją położenia |
ZAWIESZENIE | |
Przednie zawieszenie | Widelec Up-Side Down 41 mm |
Tylne zawieszenie | Wahacz jednoramienny z leżącym amortyzatorem |
Rozmiar opony przedniej | 120/70-R15 (METZELER) |
Rozmiar opony tylnej | 160/60-R15 (METZELER) |
ELEKTRYKA | |
Tryby jazdy | Full Power / Rain Mode |
Czujniki ciśnienia w oponach | Tak |
Światło przednie | LED |
Światło tylne | LED |
Kierunkowskazy, światła awaryjne | LED |
SYSTEM HAMULCOWY | |
ABS | Tak |
Hamulec przedni | Brembo, 2x tarcza pływająca φ280 mm |
Hamulec tylny | Tarcza pojedyncza φ260 mm |
Zdjęcia i parametry mogą się różnić od aktualnego modelu dostępnego w danym regionie. |
Fajny, ale czekam niecierpliwie na hondę X-ADV. Kymco chyba przesadziło z zegarami. W Downtownie był zakład pogrzebowy, no to teraz będzie Las Vegas… Lekki odpust. Ale ma też pasek napędowy, a oddzielenie silnika od koła pewnie da szansę na poruszanie się nie tylko po gładkim asfalcie.
Ostatnio Kymco jako marka (nie tylko w Polsce) zaczyna mocno iść w ceny, zbliżając się do uznanej konkurencji. Efektem może być utrata dotychczasowego klienta, a aspirację na odbicie klientów tym uznanym, mogą się skończyć niewesoło.
Zulusie, nie wiem co masz na myśli mówiąc o poruszaniu się nie tylko po gładkim? W moim bzyku raczej ograniczeniem są opony, niż skok zawieszenia, ale mimo to szutrowymi też daje się jeździć.
W AK550 problemem do jazdy po dziurach może być prawie poziomo idący amortyzator.
Ale to duże Kymco zawsze było dość drogie.
To jest raczej model tak jak MyRoad – bardziej na potrzeby wizerunkowe. Szał na kymco kończy się w okolicy klasy Downtowna 300.
Kymco ciągle walczy ze stereotypem który kiedyś sam lansował jako swój glejt jakościowy – że Kymco to taka tańsza honda ale przyzwoita.
teraz wiadomo ze hondy tam nie ma. Te wcześniejsze bardzo autorskie modele nie wymiatały w swoich kategoriach – były albo zbyt mulaste albo za dużo to paliło. Choć solidne, trwałe – nie robiło łoł!
Działa ten sam mechanim który powoduje że ludzie od Skody chcieli kupować Octavie na podbudowie Golfa a Passata to chcieli od VW a nie Superba od skody – bo nikt nie chciał limuzyny z kalafiorem na masce. Tak samo jak z kolei nikt nie chciał mega limuzyny ze znaczkiem VW wiec Phaeton się nie sprzedawał pod marką VW. Nie w tych rolach ludzie widzą te marki i nie w takich rolach chcą być w nich widziani.
Tutaj Kymco usiłuje sprzedać jakby T-Maxa pod marką własną a TMax to mocno okopany i ufortyfikowany cel. Rady nie dadzą raczej ale nikt nie powie że nie mają propozycji z tym segmencie.
Miałem takie przykre doświadczenie z moim SYMek na wycieczce po Kampinosie. SYM nienawidzi szutru, jakiekolwiek dołki, dziurki i jest masakra. Silnik chce wyskoczyć z ramy razem z kołem, nie da się jechać, trzeba się toczyć i to bardzo wolni i ostrożnie. To miałem na myśli.
wszystkie zawieszenia robione z myślą o drogach i cywilizacji będą jęczeć na kocich łbach i szutrach i tłuczniach
Nie bałem się o zawieszenie, obawiałem się, że zgubię cały zespół napędowy. Modliłem się o asfalt… jakiekolwiek 🙂
u mnie też jak zjeżdżam z utwardzonej to mi się kontury skutera zacierają od wibracji :). Znam to.
Tyle że w efekcie nie wybiera takiej częstotliwości, przenosi dalej i jęczy wszystko.
A tu generalnie nie było źle, tylko jego masa + moja masa + dołko-chopki i masz wrażenie, że zgubiszctylne koło razem z silnikiem i przekładnią. Niemiłe.
Mialem juz dwa xcitingi 500 na gazniku i na wtrysku obecnie nie jezdze jednoslade ale to co zobaczylem w formie AK 550 mnie osobiscie porazilo bardzo pozytywnie,to jest cacuszko pod kazdym wzgledem osiagi i dane techniczne górują nad Tmax 500 moim zdaniem stylistycznie rowniez,po prostu Kymco zrobil przepiekny skuter i do tego super nowoczesny,co wazne bedzie napewno duzo tanszy od Tmax-a i to mu daje ogromna przewage,wiadomo juz od dawna ze serwis Kymco jest duzo tanszy od jamahy a po za tym bezawaryjnosc kymco jest znana od wielu lat,ja ja potwierdzam eksploatujac swoje skutery zadnych awarii.Z mojej strony szapoba dla producenta,oby jeszcze cena byla do ugryzienia,mam nadzieje ze miedzy 25-27 tys.zl sie zmieszcza
Wszytko wygląda supper cena 35 900 dużo tańsza od T’maxa, czekam na testy i jazde testową.
No i nic nie ma na temat kontroli trakcji : jest czy nie ma ?
przyśpieszenie i spalanie AK 550 to póki co wielka tajemnica…..
Cena Hondy X-ADV jest trochę za duża chociaż w testach wszyscy ją chwalą , wg mnie juz zdecydowanie bardziej atrakcyjne cenoowo wydaje się kupno manualnego 2017 Suzuki V-stroma 650 ktorym mozna pojechać dalej i z większym bagazem i również posiada kontrolę trakcji… ale w sumie to kwestia zasobności portfela i i upodobań CVT/DCT/manual.