Aktualnie czytasz:
Kradzież motocykla: Zabezpieczyłeś sprzęt tylko blokadą na kierownicę? Czyli nie zabezpieczyłeś!
2
 
Czytaj
REKLAMA

SUZUKI TRAVEL PACK EDYCJA SPECJALNA

Wybierz wymarzony motocykl Suzuki. Teraz ze specjalnym pakietem wyposażenia Travel Pack.Advertisement

Zostawiasz swój pojazd na parkingu, na którym już stoi kilka samochodów. Parking nie jest strzeżony, ale na maszcie jest kamera, której oko patrzy dokładnie na twój motocykl. Blokujesz kierownicę i spokojny o bezpieczeństwo swojej Yamahy idziesz swoje sprawy.

Gdy wracasz – najpierw zdziwienie, potem zdenerwowanie, aż w końcu czujesz po prostu smutek. Motocykla nie ma. Zgłaszasz sprawę policji, a ta pokazuje ci nagranie z kradzieży twojej sportowej Yamahy. Od tej chwili już wiesz, że blokada kierownicy nie jest żadnym zabezpieczeniem, a nawet prosty disclock mógłby chociaż trochę pokrzyżować plany złodziejom. A kamera? Daje wiedzę co do przebiegu zajścia, ale raczej nie pomoże w złapaniu złodziei – motocykl, którym przyjechali amatorzy nie posiada widocznej na nagraniu tablicy rejestracyjnej, a twarze złodziei skrywają kaski. Kolejna sprawa nie do rozwiązania, a ty jeśli nie miałeś AC właśnie straciłeś sporo pieniędzy… Wyciągnijmy wnioski z cudzego nieszczęścia.

 
Czytaj
REKLAMA

Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
  • Zdjęcie profilowe jas13
    23 lipca 2016 at 13:54

    Jeśli motocykl nie ma automatycznego zabezpieczenia typu immobiliser lub alarm, ciężko jest o polisę AC. Disclock, U-lock czy łańcuch mogą wpływać na obiżenie stawki, ale raczej rzadko są uznawane jako podstawa do AC, o czym niestety nie wie wielu sprzedawców motocykli.

  • Zdjęcie profilowe Wombat
    23 lipca 2016 at 14:39

    prawda jest taka że motocykl (większość z nich) daje się podnieść 2 osobom. Wiec jeżeli jest ZAMÓWIONY – to żadne x-locki i alarmy mu nie pomogą.
    Blokadę można złamać, przednie koło z Ulockiem można postawić na tacke z kółkami, można podjechać niską przyczepką i materacem z boku i go na nią przewrócić ze wszystkimi blokadami..itd.
    Wszystkie tego typu blokadki/blokady chronią przed tzw okazyjną kradzieżą. Ale jeżeli jest zamówiony i wiadomo jak stoi, gdzie stoi i jak jest zabezpieczany – to złodzieje są przygotowani.
    I nie zakładajcie że złodzieje nie posuną się do tego żeby kawałek motocykla uszkodzić zdejmując blokady. Sami widzieliście jak się łamie blokade – na chama i co przy tym strzeli to cóż…. wypadek przy pracy i straty musza być.