Rebel to jeden z całkowicie nowych modeli Hondy na rok 2017. Motocykl ten to połączenie oldschoolowego wyglądu z nowoczesnością. Pojazd ten jest łatwy w eksploatacji, daje dużą przyjemność z jazdy i łatwo poddaje się indywidualnym modyfikacjom, dostosowującym go do użytkownika. Honda Rebel dedykowana jest młodym ludziom, a moc jego dwucylindrowego silnika pozwala na jazdę nim osobom posiadającym prawo jazdy kat. A2.
Celem stworzenia tego pojazdu była chęć inżynierów Hondy rozpalenia wyobraźni młodych motocyklistów. Model ten miał być czymś zupełnie innym od znanych każdemu cruiserów. Napędza go dwucylindrowy, rzędowy, 8-zaworowy silnik chłodzony cieczą o pojemności 471 cm3. Silnik ten trafił do Rebela ze sportowego modelu CBR 500 R. Aby charakter jednostki napędowej pasował do charakteru nowego motocykla zmodyfikowano mapy wtrysku paliwa. Zmniejszyła się moc maksymalna jednostki, ale uzyskano wyższy moment obrotowy oraz wyższą moc już przy niskich obrotach. Maksymalny moment obrotowy 44,6 Nm jest uzyskiwany przy 6 000 obr./min., a moc maksymalna 33,5 kW jest dostępna przy 8 500 obr./min.
Łatwe prowadzenie przy niskich prędkościach, liniowa charakterystyka pracy silnika w całym zakresie obrotów, nisko umieszczona kanapa, zrelaksowana pozycja za kierownicą – wszystkie te cechy powinny spodobać się młodym motocyklistom posiadającym prawo jazdy A2.
Pojazd ten można łatwo modyfikować, np. przekształcając siedzisko z jednoosobowego w dwuosobowe – tylko za pomocą dwóch śrub. Podnóżki pasażera można łatwo zdemontować, a w ofercie oryginalnych akcesoriów Honda dedykowanych do modelu Rebel nie zabraknie: tylnego bagażnika, sakw, przedniej szyby czy gniazda 12V.
Druidzie, to coś dla nas. Młodzi, wiatr we włosach… :-)
Podoba mi się, przypomina RCRa, a on też mi się podobał. Tylko jakość inna i cena inna (9K do 24K w PLNach).