TRIUMPH TIGER 900 ARAGÓN 2023 – nowe wersje brytyjskich motocykli adventure

Ambitne Tygrysy w nowej limitowanej wersji

W skrócie
  • Motocykle Triumph Tiger 900 Rally Pro oraz Tiger 900 GT Pro są teraz dostępne w specjalnej, zarezerwowanym tylko dla rocznika 2023 wersji Aragón Edition
  • Nowe, niespotykane dotąd malowania i unikalne wzory obicia siedzeń mają jeszcze lepiej podkreślić charakter oby ultra-uniwersalnych maszyn o wysokich możliwościach

W lipcu 2022 roku Iván Cervantes odniósł zwycięstwo w Baja Aragón, jednym z najbardziej wymagających rajdów motocyklowych. Dokonał tego oczywiście na Triumphie Tiger 900. Rok później Triumph świętuje ten wyjątkowy wyczyn wprowadzając na rynek modele Tiger 900 Rally Aragón i Tiger 900 GT Aragón. Dostępne tylko w 2023 roku, te specjalne edycje mają unikalne malowania i specyfikacje.

Prowadząc Tigera 900 Rally Pro, Cervantes zdominował wyścig na dystansie 450 km, przekraczając linię mety z imponującą przewagą 1 godziny i 6 minut nad rywalami, co potwierdza możliwości Tygrysa by rywalizować na elitarnym poziomie i przetrwać w jednym z trudniejszych terenów.

Aby upamiętnić ten wyczyn, Brytyjczycy przygotowali dwie specjalne wersja Tigera 900. Jest Tiger 900 Rally Aragón oraz Tiger 900 GT Aragón. Obie edycje oferują specyfikacje, technologię i możliwości liderów segmentu – Tigera 900 GT Pro i Rally Pro. Ich wysokie osiągi, w połączeniu z zupełnie nowymi malowaniami, pozwalają jeszcze bardziej podkręcić agresywny wygląd, jednocześnie oddając gotowość do rywalizacji.

Tiger 900 Aragón 2023: urodzony zwycięzca

Tiger 900 Rally Aragón posiada malowanie z trzema kolorami Matt Phantom Black, Matt Graphite i Crystal White, z wyraźnymi akcentami Racing Yellow, które idealnie współgrają z detalami Triumpha Tigera i edycji Aragón, a także nowym i unikalnym, dwukolorowym wzornictwem siedzenia.

GT Aragón podąża za Tigerem Rally i szczegółami edycji Aragón. Oprócz odświeżającego projektu siedzenia w dwóch kolorach Triumph Tiger 900 GT Aragón posiada trzykolorowy schemat Diablo Red, Matt Phantom Black i Crystal White, aby oddać swój  odważny i zarazem elegancki charakter.

Oba modele nadal mogą pochwalić się imponującym momentem obrotowym wynoszącym 87 Nm przy 7 250 obr./min, sprzęgłem slip & assist oraz świetnymi osiągami trzycylindrowca. Zachowując lekką modułową ramę i wysokiej klasy zawieszenie, te nowe edycje rodziny Tiger są dostosowane by wykorzystywać zarówno potencjał na drodze, jak i w terenie, oferując zwinność i dynamikę na najwyższym poziomie, nie rezygnując jednocześnie z wysokiego poziomu komfortu.

Przeczytaj też:

Nowe Triumphy: SPEED 400 I SCRAMBLER 400 X: ale będzie się działo!

By maksymalizować właściwości jezdne, edycja GT Aragón posiada w pełni elektronicznie regulowany, 45 mm widelec USD Marzocchi, podczas gdy edycja Rally Aragón wyposażona jest w widelce Showa zestrojony dla jeszcze lepszej wydajności w terenie.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Osłony silnika są montowane standardowo w obu edycjach Aragón, podczas gdy edycja Rally Aragón ma również osłony zbiornika paliwa w standardzie, aby dopełnić konkurencyjny wygląd. W ofercie dostępna jest także kolekcja ponad 65 dedykowanych akcesoriów dla obu modeli, pozwalając Ci dostosować swoją maszynę do własnej przygody.

 

Znamy także ceny nowych odsłon Tigera 900. Motocykle wycenione zostały odpowiednio: Tiger 900 GT Aragón, kosztuje 74 400 zł, a Tiger 900 Rally Aragón 75 400 zł. Co ważne, pierwsze sztuki już pojawiły się w salonach w Polsce.

 

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button