Nowe Triumphy: SPEED 400 I SCRAMBLER 400 X – ale będzie się działo!

Zupełnie nowe motocykle Triumpha z serii Modern Classics

W skrócie
  • Nowe motocykle Triumph z serii Modern Classics to zaprojektowane od podstaw dwie bardzo atrakcyjne wizualnie maszyny
  • Pierwszą z nich jest dołączający do bijącej rekordy popularności serii motocykli klasycznym o uniwersalno-sportowym charakterze
  • Drugi to rasowy scrambler, będący odpowiedzią na wciąz rosnąca popularność motocykli z tego segmentu
  • Obydwa motocykle będą różnić się geometrią podwozia, ale napędzać je będzie wspólny jednocylindrowy silnik, generujący moc na poziomie 40 KM
  • Nowe motocykle serii 400 będą dostępne w sprzedaży na początku 2024 roku

Dwa zupełnie nowe modele dołączą do oferty motocykli Triumph w 2024 roku: Speed 400 i Scrambler 400 X. Styl, niebanalna prezencja, przodujące w swojej klasie osiągi i niezrównana zwinność i łatwość prowadzenia. Nowe motocykle klasy 400 zapowiadają się więcej niż obiecująco.

Zrodzony z bezkonkurencyjnej linii motocykli Modern Classic roadster Speed 400 dołącza do najbardziej wymownej rodziny klasycznych motocykli Triumph – Speed Twin 900 i 1200. Z kolei Scrambler 400 X czerpie swoje wzornictwo z modeli Scrambler 900 i 1200, charakteryzujących się wytrzymałą konstrukcją oraz off-roadowymi korzeniami sięgającymi pierwszych fabrycznych Scramblerów z lat 50.

Zaprojektowane od podstaw, z zupełnie nową jednostką napędową, nowe modele stworzono by dostarczać zabawę, zwinność i pewność siebie dla kierowców w każdym wieku, niezależnie od poziomu doświadczenia.

Razem z niezrównanymi w swojej klasie możliwościami, technologią wspierającą kierowcę, wysoką jakością i dbałością o detale oraz bogatym poziomem standardowego wyposażenia, długimi okresami serwisowymi i kompleksową gwarancją – te nowe modele stanowią niesamowitą wartość i dostarczają ikoniczny styl, jakość i osiągi Triumpha dla całego nowego pokolenia motocyklistów.

KULTOWE DNA RODZINY SPEED I SCRAMBLER


Zaprojektowane i stworzone w Hinckley (Wielka Brytania), dwa nowoczesne klasyki zostały opracowane z taką samą dbałością o szczegóły jak najbardziej znane modele Triumph. Są one natychmiast rozpoznawalne dzięki swoim ponadczasowym liniom, kultowym zbiornikom paliwa i klasycznym profilom silników, oraz zostały zaprojektowane, aby dostarczyć jakości i odczucia znane z modeli o większej pojemności.

Tradycyjne elementy, takie jak żebrowania na cylindrze czy tradycyjne mocowania rur układu wydechowego, łączą się ze współczesnymi detalami – wysoko poprowadzonymi końcówkami tłumika, odważnymi grafikami i nowoczesną technologią, w tym w przemyślany sposób ukrytym chłodzeniem jednostki napędowej i układem wydechowym poprowadzonym w sposób umożliwiający schowanie głównego tłumika. Całość tworzy charakterystyczny styl motocykli Triumph Modern Classic. Wysoka jakość wykończenia i eleganckie detale komponują się z proszkowo lakierowanym na czarno silnikiem, anodowanym na złoto przednim widelcem, wysokiej jakości lakierem i detalom, które są wykończone zgodnie z wysokimi standardami marki premium.

Dwukolorowe malowania Speeda 400, każde zawierające unikalną grafikę Triumpha, odzwierciedlają dynamiczny styl roadsterów – dostępne kolory to Carnival Red, Caspian Blue i Phantom Black. Podkreślając uniwersalny charakter Scramblera 400, jego praktyczne zastosowanie, motocykl posiada ochronę przedniej lampy, chłodnicy oraz pompy, a także handbary, wzmocnienie kierownicy z gąbką ochronną i wysoki przedni błotnik.

Scrambler 400 X dostępny jest w trzech ciekawych malowaniach, każde zawierające unikalne scramblerowe pasy na zbiorniku – dostępne kolory to Matt Khaki Green-Fusion White, Carnival Red-Phantom Black oraz Phantom Black-Silver Ice.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Ponadczasowe DNA i kunsztowność Triumpha:

  • Ponadczasowa sylwetka roadsterów i scramblerów Triumpha
  • Unikalny zbiornik paliwa z osłonami kolan
  • Klasyczny profil silnika z logotypem Triumpha
  • Żebrowany cylinder i rury układu wydechowego
  • Współczesny, wysoko prowadzony układ wydechowy
  • Wysokiej jakości materiały i wykończenie
  • Każdy z motocykli dostępny w jednym z trzech, unikalnych dla danego modelu malowań

ZUPEŁNIE NOWY SILNIK SERII „TR”
Silnik nazwano by celebrować historyczną linię Triumph ‘Trophy’, której korzenie sięgają wyścigów jednocylindrowych motocykli z początku XX wieku, w tym przede wszystkim z off-roadowych zawodów Six Day Trial. Ten zupełnie nowy, chłodzony cieczą i posiadający wtrysk, jednocylindrowy silnik o pojemności 389 cm³, łączy unikalny, klasyczny styl Triumpha z topowymi rozwiązaniami inżynieryjnymi, by dostarczać najlepsze w klasie osiągi i pełen energii, responsywny sposób oddawania mocy, z pełnym charakteru brzmieniem.

Posiadająca cztery zawory i dwa wałki rozrządu głowica DOHC jest idealnie wyważona i zbalansowana, by zoptymalizować opory tarcia i poprawiać łatwość prowadzenia przy niskich prędkościach. Rozrząd z lekkimi popychaczami i powłoką DLC ogranicza tarcie i pozytywnie wpływa na łatwość wkręcania się na obroty, dając łatwe do opanowania i definiujące na nowo klasę osiągi.

Sześciobiegowa skrzynia biegów dostarcza lekką, precyzyjną zmianę biegów z przełożeniami pozwalającymi maksymalnie wykorzystać charakter pełnego mocy silnika.

Najważniejsze cechy zupełnie nowej jednostki napędowej:

  • Topowe osiągi; 40 KM mocy maksymalnej i 37,5 Nm momentu obrotowego
  • Chłodzony cieczą, jednocylindrowy silnik spełnia i przekracza wymogi normy Euro 5
  • Ukryte chłodzenie cieczą z żebrowaniami na cylindrze
  • Proszkowo lakierowana na czarno, unikalna obudowa silnika
  • Pełny charakteru, responsywny sposób oddawania mocy
  • Wzbudzający emocje, bogaty dźwięk układu wydechowego
  • Sześciobiegowa skrzynia biegów

BUDUJĄCE PEWNOŚĆ SIEBIE, ZWINNE I DYNAMICZNE WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE
Z ergonomią zaprojektowaną dla maksymalnego komfortu i kontroli, Speed 400 i Scrambler 400 X łączą niewielką szerokość z niskimi siedzeniami, 790 mm dla modelu Speed 400 i 835 mm dla modelu Scrambler 400 X, i niską wagą 170 / 179 kg, by zapewniać świetne właściwości jezdne przy niskich prędkościach i łatwość manewrowania z możliwością postawienia stopy na ziemi.

Obydwa modele posiadają specyficzne dla siebie ustawienie podwozia, z zupełnie nowymi ramami, skręcaną ramą pomocniczą, aluminiowym wahaczem połączonym z zawieszeniem zestrojonym w kierunku łatwości prowadzenia – obydwa modele dostarczają znaną właścicielom Triumpha łatwość prowadzenia, zwinność i dynamikę.

Speed 400 posiada większy, 43 mm widelec upside-down typu big piston z przodu i pojedynczy amortyzator RSU z dodatkowym, zewnętrznym zbiornikiem z tyłu, lekkie, 17-calowe koła oraz typową dla roadsterów geometrię i rozstaw kół.

Scrambler 400 X oferuje większy rozstaw kół, zawieszenie o dłuższym skoku i większe, 19-calowe koło z przodu, z szerszą kierownicą dla lepszej stabilności i pełnej kontroli podczas jazdy na luźnych nawierzchniach, która wpływa także na bardziej wyprostowaną pozycję kierowcy. Większa, stalowa dźwignia zmiany biegów i podnóżki o świetnej przyczepności są umieszczone niższej i szerzej, co daje neutralną pozycję do jazdy na stojąco w terenie, w czasie gdy 320 mm przednia tarcza hamulcowa i zoptymalizowane klocki hamulcowe pozwalają na pewne, progresywne hamowanie w każdych warunkach.

Zabawa, pewność siebie i intuicyjne czucie

  • Zupełnie nowa rama ze skręcaną ramą pomocniczą i aluminiowym wahaczem
  • Różna geometria dostosowana do potrzeb poszczególnych modeli Speed 400 i Scrambler 400 X
  • Wąska talia motocykli pozwala na łatwy dostęp do ziemi
  • Komfortowa i angażująca pozycja za kierownicą w modelu Speed 400 oraz bardziej wyprostowana w modelu Scrambler 400 X
  • 43 mm widelec big piston USD z przodu
  • Pojedynczy amortyzator centralny z dodatkowym, zewnętrznym zbiornikiem
  • Tylne zawieszenie zoptymalizowane do jazdy solo lub z pasażerem, z regulacją napięcia wstępnego sprężyny
  • Czterotłoczkowy, radialny zacisk z przodu z przewodami w stalowym oplocie
  • Większy rozstaw kół i wyprostowana ergonomia dla modelu Scrambler 400 X


TECHNOLOGIA WSPIERANIA KIEROWCY
Dodając wygodę, osiągi i bezpieczeństwo dla kierowcy, modele Speed 400 i Scrambler 400 X oferują niektóre z najnowszych technologii skupionych na wsparciu motocyklisty, dostosowanych do każdego modelu.

Przepustnica Ride-by-Wire
System zarządzania silnikiem Bosch z przepustnicą Ride-by-Wire zapewnia liniową i intuicyjną reakcję przepustnicy oraz przewidywalne dostarczanie mocy, co poprawia łatwość prowadzenia, bezpieczeństwo i kontrolę.

Kontrola trakcji i ABS
System kontroli trakcji w obu modelach jest przełączalny za pomocą prostego włącznika on/off, dzięki czemu kierowca może szybko i łatwo dezaktywować układ. Dwukanałowy system ABS Bosch zapewnia pewne hamowanie we wszystkich warunkach, co zwiększa bezpieczeństwo i spokój ducha, a w modelu Scrambler 400 X można go również dezaktywować, dla jeszcze większej kontroli podczas jazdy w terenie.

Stylowe zegary
Czyste i nowoczesne zegary posiadają duży analogowy prędkościomierz oraz zintegrowany ekran LCD, obejmujący cyfrowy obrotomierz, zasięg i wyraźny wskaźnik biegu, widoczny w każdych warunkach oświetleniowych.

Cała ta funkcjonalność jest dostępna za pomocą intuicyjnego, łatwego w użyciu przycisku przewijania zamontowanego na kierownicy, a wyświetlacz jest nawet gotowy do pokazywania stanu akcesoriów, takich jak podgrzewane manetki (jeśli są zamontowane). Wygodnie umieszczony port ładowania USB-C umożliwia ładowanie urządzeń zamontowanych na kierownicy, takich jak smartfony i systemy nawigacyjne, w trakcie jazdy.

Sprzęgło ułatwiające ruszanie
Ten genialny system zmniejsza siłę potrzebą do operowania dźwignią sprzęgła, redukując zmęczenie podczas jazdy z częstymi zatrzymaniami, a także poprawiając pewność i spokój kierowcy poprzez zapobieganie blokowaniu się tylnego koła podczas redukcji biegów.

Oświetlenie LED
Zaprojektowane pod kątem wydajności, potężna przednia lampa posiada charakterystyczne światło do jazdy dziennej sygnowane Triumph, podczas gdy światło tylne zawiera nowoczesną sygnaturę świetlną wraz z formowanymi prowadnicami światła i brandingiem Triumph. Smukłe, współczesne kierunkowskazy uzupełniają całość.

Bezpieczeństwo w standardzie
Zarówno Speed 400, jak i Scrambler 400 X są wyposażone w standardzie w blokadę kierownicy oraz immobilizer antykradzieżowy. Zintegrowany z kluczem zapłonowym chip transpondera zapewnia, że tylko właściciel może uruchomić silnik.

Najważniejsze cechy specyfikacji obejmują:

  • Wysoki poziom technologii skoncentrowanej na kierowcy, aby poprawić osiągi i bezpieczeństwo
  • Przepustnica ride-by-wire dla poprawy łatwości prowadzenia, bezpieczeństwa i kontroli
  • Wyłączalna kontrola trakcji zarówno w modelu Speed 400, jak i Scrambler 400 X
  • Dwukanałowy system ABS (wyłączalny w modelu Scrambler 400 X)
  • Łatwe do operowania sprzęgło
  • Stylowe nowe przyrządy (analogowe i LCD)
  • Oświetlenie LED
  • Immobilizer


ZBUDUJ MOTOCYKL DLA SIEBIE

Ponad 25 oryginalnych akcesoriów dostępnych dla modeli Speed 400 i Scrambler 400 X. Od stylizacji i komfortu po bagaż i zabezpieczenia, oba motocykle mogą być dostosowane do szerokiego zakresu potrzeb kierowców.

Właściciele mogą skonfigurować swój nowy motocykl w łatwym w użyciu konfiguratorze online lub zakupić akcesoria od dowolnego autoryzowanego dealera Triumph – wszystkie akcesoria Triumph są projektowane i rozwijane razem z motocyklami, aby zapewnić idealne dopasowanie i funkcjonalność oraz są objęte tą samą, dwuletnią, nieograniczoną kilometrami gwarancją.

WARTOŚĆ NIE DO POBICIA
Z przodującymi w klasie osiągami, niezrównaną jakością i niskimi kosztami eksploatacji, te ekscytujące modern klasyki posiadają niesamowity stosunek ceny do wartości.

Zarówno Speed 400, jak i Scrambler 400 X będą miały konkurencyjną cenę w porównaniu z głównymi konkurentami na każdym rynku, zapewniając niesamowicie atrakcyjną propozycję dla kupujących – zarówno pod względem ogólnej wartości, jak i ceny początkowej.

Oba modele zostaną wprowadzone na rynek indyjski od przyszłego miesiąca i będą dostępne w sprzedaży na innych rynkach od początku 2024 roku, wtedy też zostaną ogłoszone ich ceny.

 

Triumph Speed 400 i Scrambler 400 X; dane techniczne: 

Speed 400 Scrambler 400 X
SILNIK I SKRZYNIA BIEGÓW
Typ Chłodzony cieczą, 4 zaworowy, DOHC, jednocylindrowy
Pojemność 398.15 ccm
Średnica cylindra 89.0 mm
Skok tłoka 64.0 mm
Kompresja 12:1
Moc maksymalna 40 KM / 39.5 bhp (29.4 kW) @ 8,000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 37.5 Nm @ 6,500 obr./mon
Zasilania Elektroniczny wtrysk paliwa Bosch z elektronicznie sterowaną przepustnicą
Wydech Układ wydechowy ze stali nierdzewnej z tłumikiem końcowym ze stali nierdzewnej
Przełożenie końcowe Łańcuch X-ring
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe, slip & assist
Skrzynia biegów 6-biegowa

  

Speed 400 Scrambler 400 X
PODWOZIE
Rama Hybrydowa grzbietowo/kołyskowa, stalowa rama z przykręcaną ramą pomocniczą
Wahacz Dwustronny, aluminiowy
Przednie koło 10-szprychowe, z odlewanego aluminium, 17 × 3 cala 10-szprychowe, z odlewanego aluminium, 19 × 2.5 cala
Tylne koło 10-szprychowe, z odlewanego aluminium, 17 × 4 cala 10-szprychowe, z odlewanego aluminium, 17 × 3.5 cala
Opony Metzeler Sportec M9RR Metzeler Karoo Street
Opona przód – rozmiar 110/70 R17 100/90 R19
Opona tył – rozmiar 150/60 R17 140/80 R17
Przednie zawieszenie Widelec 43 mm upside-down Big Piston o skoku 140 mm Widelec 43 mm upside-down Big Piston o skoku 150 mm
Tylne zawieszenie Centralnie mocowany amortyzator RSU z dodatkowym, zewnętrzny zbiornikiem i regulacją napięcia wstępnego sprężyny, o skoku 130 mm Centralnie mocowany amortyzator RSU z dodatkowym, zewnętrzny zbiornikiem i regulacją napięcia wstępnego sprężyny, o skoku 150 mm
Przedni hamulce 300 mm tarcza hamulcowa, 4-tłoczkowy, radialne mocowany zacisk, ABS 320 mm tarcza hamulcowa, 4-tłoczkowy, radialne mocowany zacisk, ABS
Tylny hamulec 230 mm tarcza hamulcowa, pływający zacisk hamulcowy, ABS 230 mm tarcza hamulcowa, pływający zacisk hamulcowy, ABS
Zegary Analogowy prędkościomierz ze zintegrowanym, wielofunkcyjnym ekranem LCD

 

Speed 400 Scrambler 400 X
WYMIARY I MASA
Długość 2056 mm 2117 mm
Szerokość (z kierownicą) 795 mm 825 mm
Wysokość (bez lusterek) 1075 mm 1190 mm
Wysokość siedzenia 790 mm 835 mm
Rozstaw kół 1377 mm 1418 mm
Kąt główki ramy 24.6° 23.2°
Wyprzedzenie 102 mm 108 mm
Masa z płynami* 170 kg 179 kg
Pojemność zbiornika paliwa 13 litrów

*(90% paliwa – gotowy do jazdy)

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button