- Triumph rozszerza swoją gamę o dwa modele - Speed 400 oraz Scrabmler 400 X
- Oba modele trafią do sprzedaży w Azji jeszcze w lipcu
- Jednostka napędowa o pojemności 399 cm3 generuje maksymalną moc 40 KM
- Kiedy trafią do salonów w Polsce?
Wszystkie znaki na niebie wskazują na to, że brytyjski producent motocykli dołączy do walki w segmencie motocykli o pojemności 400 cm3, a w szranki z konkurencją staną dwa modele – Speed 400 i Scrambler 400 X.
Triumph postanowił nieco wykorzystać swoją fabrykę na terenie Azji, a także charakterystykę tamtejszego rynku, aby rozbudować swoją ofertę o linię motocykli o pojemności 400 cm3. Połączenie klasycznego, brytyjskiego wyglądu ze sprawdzoną już indyjską jednostką ma być gwarancją sukcesu i niejako kluczem do serc motocyklistów. Sam segment szczególnie w Azji jest niezwykle silny, ale coraz lepsza pozycję ma również na Starym Kontynencie.
Dwa debiutujące modele, czyli Speed 400 i Scrambler 400 X, napędzane będą tą samą jednostką o pojemności 399 cm3 produkowaną przez firmę Bajaj, która generuje moc 40 KM przy 8000 obr./min i maksymalny moment obrotowy na poziomie 37,5 Nm przy 6500 obr./min. Wydawać by się mogło, że są to niemalże bliźniacze konstrukcje, ale poza kilkoma zmianami wizualnym należy zaznaczyć, że różnią się one również geometrią oraz wymiarami. Oba posiadają również różne felgi oraz opony i nie chodzi jedynie o bieżnik czy rozmiar – Scrambler 400 X ma z przodu felgę o średnicy 19 cali, natomiast Speed 400 posiada obie w rozmiarze 17 cali. Zmiany pojawiły się również w skoku zawieszenia oraz wielkości przedniej tarczy hamulcowej. Dodatkowo Speed 400 posiada zdecydowanie większy kąt pochylenia główki ramy, co znacznie wpłynie na jego prowadzenie, a off-rondowe usposobienie Scramblera sprawiło, że jest on o 9 kg cięższy od drogowego brata, który waży 170 kg. Oba modele wyposażone są w elektroniczną przepustnicę, kontrolę trakcji, ABS (można go dezaktywować jedynie w Scramblerze), zegary z cyfrowym wyświetlaczem LCD, gniazdo USB-C oraz ledowe oświetlenie.
Brytyjski przedstawiciel ponadto zadbał o możliwość personalizacji obu modeli oferując ponad 25 różnych akcesoriów. Nowe modele jako pierwsze pojawią się jednak w Azji i do sprzedaży trafią jeszcze w tym miesiącu. W Europie dostępne będą w styczniu 2024 roku. Cena nie została jeszcze podana.
SILNIK | SPEED 400 | |
Rodzaj | Jednocylindrowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą, DOHC | Jednocylindrowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą, DOHC |
Pojemność | 398.15 cm³ | 398,15 cm³ |
Średnica | 89,0 mm | 89,0 mm |
Suw | 64,0 mm | 64,0 mm |
Stopień sprężania | 12:01 | 12:01 |
Maksymalna moc | 40 KM / (29.4 kW) przy 8000 obr./min | 40 KM / (29.4 kW) przy 8000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 37.5 Nm przy 6500 obr./min | 37.5 Nm przy 6500 obr./min |
Układ zasilania | Elektroniczny wtrysk paliwa Boscha z elektroniczną kontrolą przepustnicy | Elektroniczny wtrysk paliwa Boscha z elektroniczną kontrolą przepustnicy |
Układ wydechowy | Dwuwarstwowy układy kolektorów z tłumikiem ze stali nierdzewnej | Dwuwarstwowy układy kolektorów z tłumikiem ze stali nierdzewnej |
Układ napędowy | Łańcuch X-ring | Łańcuch X-ring |
Sprzęgło | Mokre sprzęgło wielotarczowe ze Slip | Mokre sprzęgło wielotarczowe ze Slip |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa | 6-stopniowa |
PODWOZIE | ||
Rama | Hybrydowy grzbiet/obwód rama z rur stalowych, przymocowana śrubami do podramy | Hybrydowy grzbiet/obwód rama z rur stalowych, przymocowana śrubami do podramy |
Wahacz | Obustronny, odlewany ze stopu aluminium | Obustronny, odlewany ze stopu aluminium |
Przednie koło | Odlewane z aluminium, 10-ramienne, 17 x 3 cala | Odlewane z aluminium, 10-ramienne, 19 x 2.5 cala |
Tylne koło | Odlewane z aluminium, 10-ramienne, 17 x 4 cala | Odlewane z aluminium, 10-ramienne, 17 x 3.5 cala |
Przednia opona | 110/70 R17 | 100/90 R19 |
Tylna opona | 150/60 R17 | 140/80 R17 |
Przednie zawieszenie | Odwrócony widelec Big Piston o średnicy 43 mm. skok 140 mm | Odwrócony widelec Big Piston o średnicy 43 mm. skok 150 mm |
Tylne zawieszenie | Amortyzator gazowy RSU z zewnętrznym zbiornikiem i regulacją napięcia wstępnego. skok 130 mm | Amortyzator gazowy RSU z zewnętrznym zbiornikiem i regulacją napięcia wstępnego. skok 150 mm |
Przedni hamulec | 300 mm tarcza, 4-tłokowe radialne zaciski, ABS | 320 mm tarcza, 4-tłokowe radialne zaciski, ABS |
Tylny hamulec | 230 mm pływająca tarcza hamulcowa, ABS | 230 mm tarcza, ByBreTM tłokowy pływający zacisk, ABS |
Przyrządy | Analogowy prędkościomierz ze zintegrowanym wielofunkcyjnym wyświetlaczem LCD | Analogowy prędkościomierz ze zintegrowanym wielofunkcyjnym wyświetlaczem LCD |
WYMIARY ORAZ MASA | ||
Szerokość kierownicy | 795 mm | 825 mm |
Wysokość bez lusterek | 1,075 mm | 1,190 mm |
Wysokość siedzenia | 790 mm | 835 mm |
Rozstaw osi | 1,377 mm | 1,418 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 24.6 º | 23.2 º |
Wyprzedzenie | 102 mm | 108 mm |
Pojemność zbiornika paliwa | 13 L | 13 L |
Masa z płynami | 170 kg | 179 kg |
SERWIS | ||
Interwał między przeglądami | 16 000 km lub 12 miesięcy (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej) | 16 000 km lub 12 miesięcy (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej) |