Aktualnie czytasz:
Suzuki GN 125. Lekki i sprawdzony motocykl na prawo jazdy kategorii B!
0

Suzuki GN 125 to jeden z najbardziej popularnych motocykli na 艣wiecie. Czy kogo艣 to dziwi? Wystarczy powiedzie膰, 偶e jego produkcja wystartowa艂a w 1982 roku i ze zmianami konstrukcyjnymi trwa do dzisiaj! Tak, GN 125 nadal dost臋pny jest w niekt贸rych krajach.

Suzuki GN 125 to lekki motocykl, kt贸ry chocia偶 swoim wygl膮dem nawi膮zuje do soft chopper贸w z lat osiemdziesi膮tych, to mimo wszystko jest niezwykle uniwersalny.聽Ogromne dystanse, s艂abe drogi i ci臋偶kie warunki atmosferyczne, to sprawy z kt贸rymi poczciwie Gienki musz膮 si臋 mierzy膰 ka偶dego dnia w najr贸偶niejszych miejscach 艣wata.

Warto zaznaczy膰 r贸wnie偶, 偶e to w艂a艣nie ten model sta艂 si臋 baz膮 dla wszelkich konstrukcji, produkcji chi艅skich oraz korea艅skich. Suzuki GN 125 poprzez swoj膮 niezawodno艣膰 i niskie koszty produkcji szybko sta艂o si臋 jednym z najcz臋艣ciej kopiowanych sprz臋t贸w na 艣wiecie, cz臋sto bez pardonu. Niestety z jako艣ci膮 tych motocykli bywa r贸偶nie.

W ramie GN 125 znajdziemy niezawodny i sprawdzony w najtrudniejszych warunkach jednocylindrowy silnik czterosuwowy ch艂odzony powietrzem oraz olejem. Jednostka generuje moc na poziomie 12 KM (8,5 kW) przy 9500 obr/min i pozwala na w miar臋 sprawne poruszanie si臋 po mie艣cie, a tak偶e w d艂u偶szej trasie. Co prawda sprz臋t ten nie jest demonem pr臋dko艣ci (rozp臋dza si臋 do oko艂o 85 km/h) i nie聽jest najmocniejszy w stawce, ale nie musi - to przecie偶 soft chopper. Dodatkowo musimy pami臋ta膰, 偶e niska masa w艂asna (w czasach 艣wietno艣ci) stawia艂a ten jedno艣lad w czo艂贸wce sprz臋t贸w聽w odniesieniu masy do mocy, a to kwestia bardzo wa偶na!

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Suzuki GN 125. Legendarna bezawaryjno艣膰

Jednak najwa偶niejszym atutem tego sprz臋tu jest bezawaryjno艣膰. Obs艂uga GN 125 tak naprawd臋 ogranicza si臋 do wymiany oleju, regulacji zawor贸w oraz czyszczenia ga藕nika, kt贸ry zreszt膮 jest bardzo wdzi臋czny i prosty w obs艂udze. Waga na poziomie 116 kg oraz nisko po艂o偶ony 艣rodek ci臋偶ko艣ci sprawiaj膮, 偶e z tego motocykla na pewno b臋d膮 zadowoleni pocz膮tkuj膮cy kierowcy oraz panie, kt贸re w przypadku innych motocykli聽skar偶膮 si臋 na problemy聽z utrzymaniem masy pojazdu.

Suzuki GN 125 na pewno jest doskona艂膮 alternatyw膮 dla nowszych pojazd贸w chi艅skiego pochodzenia. W tym przypadku nie powinni艣my si臋 ba膰 wi臋kszego przebiegu czy wieku - wielce prawdopodobne, 偶e leciwy Japo艅czyk prze偶yje chi艅skiego brata i zrobi to w zdecydowanie przyjemniejszy spos贸b. Co ciekawe w latach, w kt贸rych GN debiutowa艂 na azjatyckich rynkach, by艂 reklamowany jako najta艅szy 艣rodek transportu. C贸偶, bezawaryjno艣膰 to jedno, druga kwestia to spalanie: w przypadku tego sprz臋tu bez problemu jeste艣my w stanie zej艣膰 do 2l/100 km - doskona艂y wynik, prawda? Zupe艂nie odr臋bn膮 kwesti膮 jest pojemno艣膰 zbiornika - to tylko 10 litr贸w! Jednak przy spalaniu na poziomie dw贸ch litr贸w jeste艣my w stanie (teoretycznie) pokona膰 500 kilometr贸w聽bez ponownej wizyty na stacji paliw.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

MOTOCYKLE NA PRAWO JAZDY KATEGORII B. CZY MOG臉 JE殴DZI膯?

Najwi臋ksze wady? Uk艂ad hamulcowy, ale tylko ten z pierwszych lat produkcji. Pocz膮tkowo Suzuki GN 125 by艂y wyposa偶ane w b臋bnowy uk艂ad hamulcowy (zar贸wno z przodu jak i z ty艂u), wkr贸tce jednak Japo艅czycy zmodernizowali uk艂ad i zast膮pili przedni b臋ben tarcz膮 hamulcow膮, co totalnie odmieni艂o charakterystyk臋 hamowania tego modelu. Co ciekawe zawieszenie praktycznie od pocz膮tku produkcji nie zmieni艂o si臋. Zapewnia艂o spory komfort jezdny i by艂o praktycznie bezobs艂ugowe. W roku 2001 Suzuki postanowi艂o dokona膰 kilku zmian stylistycznych (wymuszonych pewnie finansami) i postanowi艂o wyposa偶a膰 model GN 125 w odlewane z aluminium felgi. Oszcz臋dno艣膰 ta jednak totalnie nie przypad艂a do gustu klienteli Suzuki i producent bardzo szybko wycofa艂 si臋 z tego kroku - dzisiaj bardzie ci臋偶ko jest znale藕膰 sztuk臋 wyposa偶on膮 w takie ko艂a.

Ma艂ego "Gienka"聽mo偶na 艣mia艂o nazwa膰 szar膮 eminencj膮 rynku motocyklowego. Z jednej strony, jedno艣lad ten nie zwraca na siebie jako艣膰 szczeg贸lnie uwagi, ani za spraw膮 rozwi膮za艅 technologicznych, ani mocy czy wygl膮du, ale z drugiej tabelki sprzeda偶owe nie k艂ami膮 - to doskona艂y sprz臋t, kt贸ry sprosta oczekiwaniom pocz膮tkuj膮cych kierowc贸w, a przy tym nadto nie uszczupli portfela nowego nabywcy.

 

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%