Strefy czystego transportu nie będą płatne. Ustawa o elektromobilności 2018

Dzięki inicjatywie Krzysztofa Sitarskiego z Kukiz'15 wycofano się z pomysłu wprowadzania płatnych stref czystego transportu. Projekt ustawy o elektromobilności został zmieniony, a sama ustawa weszła w życie 11 stycznia

ZOBACZ TAKŻE: Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Sejm przegłosował na "TAK"

Najwyraźniej pracująca nad projektem ustawy Komisja Infrastruktury oraz Komisja do Spraw Energii i Skarbu Państwa doszły do wniosku, że jeszcze nie jesteśmy gotowi na płatne strefy czystego transportu. To w sumie logiczne, biorąc pod uwagę ilość pojazdów elektrycznych w stosunku do pojazdów spalinowych.

Wstępnie zakładało, że wjazd tradycyjnym samochodem do takiej strefy, jeśli kompletnie nie zabroniony, miałby kosztować nie więcej niż 30 zł / dobę, a pieniądze miałyby zasilać budżety gminne. To właśnie gminy ustałaby gdzie taka strefa się znajduje. Dzięki Krzysztofowi Sitarskiemu odrzucono ten punkt - a przynajmniej czasowo się z niego wycofano.

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Nie oznacza to, że nie będzie "opłacać się" jeździć elektrykiem. Pojazdy elektryczne będą zwolnione z opłaty za parkowanie w płatnych strefach parkowania, będą mogły korzystać z buspasów, a akcyza będzie na nie niższa.

Źródło: PAP, orpa.pl

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button