Aktualnie czytasz:
Strefa czystego transportu: Będzie nowy znak drogowy, za wjazd mandat 500 zł
1

Strefa czystego transportu: Będzie nowy znak drogowy, za wjazd mandat 500 zł

autor: Michał Mikulski31 marca 2018

Wraz z wprowadzeniem w życie ustawy o elektromobilności w miastach będą mogły być ustanowione tzw. strefy czystego transportu. Rząd wprowadza właśnie nowe znaki drogowe, które będą o takich strefach informować. Wjedziesz nieodpowiednim pojazdem do strefy czystego transportu? Mandat może wynieść nawet 500 zł. 

Dwa nowe znaki będą pojawiać się (w teorii) na polskich drogach. Znak D54 informujący o strefie czystego transportu oraz znak D55 informujący o jej zakończeniu.

Co oznaczają dla kierowców? Ano fakt, że wjechać do strefy czystego transportu można tylko samochodem elektrycznym, napędzanym woderem lub gazem ziemnym. Jak tłumaczy Olgierd Rudak z czasopisma Lege Artis:

 
Czytaj
REKLAMA

Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.

Potrzeba wprowadzenia nowego znaku drogowego wynika oczywiście z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, zaś  znakiem tym będą oznaczane rewiry, do których nie będzie można wjechać innym samochodem niż elektryczny, napędzany wodorem lub gazem ziemnym CNG.

Jeśli do strefy wjedziemy pojazdem innym nim dopuszczonym możemy zapłacić mandat. Nawet 500 zł (art. 96c). Teraz pojawia się pytanie: czy i kiedy w polskich miastach zaczną pojawiać się strefy czystego transportu.

 
Czytaj
REKLAMA

Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.

Źródło: Lege Artis

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
21%
Interesujące
11%
heh...
0%
Że co?
5%
Grrrr!
0%
Smutne
37%
  • kupznakpl
    2 kwietnia 2018 at 21:14

    przepisy na pewno uregulują obecne sytuację prawną w dużych miastach w których już dawno w rożny sposób wprowadzono ograniczenia takich stref