35 999 zł za motocykl, którym objedziesz świat. Zontes 703F: cena, wyposażenie, jak to wygląda i co otrzymamy?

W skrócie
  • Nowy Zontes 703 F budzi wiele emocji, i nic w tym dziwnego!

Zontes 703F to kolejny przykład na to, że chińscy inżynierowie i projektanci doskonale wiedzą, co robią. Po sukcesie wcześniejszych modeli, Zontes w tym sezonie zaserwuje nam maszynę, która śmiało wchodzi na terytorium adventure i robi to z pełnym impetem, oferując rozwiązania technologiczne i praktyczne, których próżno szukać w tej klasie i w takim zestawieniu.

Nadchodząca na przełomie kwietnia i maja premiera nowego Zontesa 703F w Polsce budzi więc wiele emocji, a zainteresowanie nowym motocyklem rośnie z dnia na dzień. Nic w tym dziwnego – debiutujący tej zimy w Hiszpanii z ceną 7992 euro (około 34 tys. zł) Zontes 703F już zdążył podbić serca motocyklistów, którzy doceniają balans między zaawansowaną technologią a przystępną ceną.

Po tygodniach spekulacji dotyczących ceny premierowego modelu w Polsce, wreszcie posiadamy oficjalne informacje. Cena 35 999 zł za motocykl tej klasy? To propozycja, której trudno się oprzeć. Przyjrzyjmy się więc jej bliżej!

Design i pierwsze wrażenia

Odważny, dynamiczny, nowoczesny – to chyba najlepsze słowa opisujące Zontesa 703F. Motocykl zadebiutował na mediolańskich targach EICMA w 2023 roku i od razu wzbudził spore zainteresowanie uczestników. Już na pierwszy rzut oka przyciągał uwagę nowoczesną i dynamiczną stylistyką, która wraz z drapieżnym malowaniem sprawiła, że ciężko było by pozostał niezauważony.

Motocykl wygląda jakby był gotowy do akcji już na postoju – ostre linie boczne, agresywna linia nadwozia i błotnik, a do tego futurystyczne Full LED-owe światła od Osrama z wbudowanymi DRL-ami. Kierunkowskazy aktywowane automatycznie przy zmianie pasa? To pokazuje, że Zontes myśli także o szczegółach. Projektanci umiejętnie połączyli śmiałe wzornictwo z funkcjonalnymi rozwiązaniami, tworząc motocykl o ciekawej osobowości.

Według informacji podanych na stronie Zontesa, standardowe wyposażenie obejmować ma regulowane zawieszenie Marzocchi, opony Michelin, przednią i tylną kamerę, reflektory przeciwmgielne, bumper, osłonę silnika oraz fabryczne stelaże pod kufry. Co więcej, motocykl będzie dostępny aż w czterech wariantach: z kuframi lub bez (za wersję z kuframi zapłacimy 2 tysiące więcej: 37 999 zł) , oraz 21 lub 19-calowym przednim kołem (z tego z kolei będą wynikać drobne różnice pomiędzy modelami, ale o tym później), pomijając same opcje malowań nadwozia, których również jest cztery (białe, szare, niebieskie, czarne). Widać, że twórcy nie poszli na skróty, a funkcjonalność była dla nich równie ważna jak sam wygląd.

Technologia na pokładzie

Zontes 703F to kolejny dowód na to, że chińska marka nie zamierza odpuszczać w wyścigu o technologiczne pierwszeństwo. Motocykl został naszpikowany elektroniką do granic możliwości – na pokładzie znajdziemy przednią i tylną kamerę Full HD z szerokim kątem widzenia (140°)  i sensorami nocnymi, co pozwala rejestrować każdy przejazd (karta pamięci 128 GB).

W centrum kokpitu umieszczono 6,75-calowy ekran TFT z łącznością Bluetooth i funkcją Screen Mirroring, która umożliwia wyświetlanie nawigacji czy sterowanie multimediami prosto z telefonu.

Standardem w Zontesie jest już system bezkluczykowy, ale tutaj obejmuje on także korek paliwa.

Elektronika dba też o bezpieczeństwo, oferując kontrolę trakcji, system monitorowania ciśnienia i temperatury opon oraz dwa tryby jazdy – standardowy i sportowy. Do tego dochodzą dwa porty USB (typ A i C) oraz gniazdo do podłączenia ładowarki baterii.

Wszystko to sprawia, że Zontes 703F bardziej przypomina nowoczesny gadżet niż klasyczną maszynę, co może być zarówno jego największym atutem, jak i cechą, która nie każdemu przypadnie do gustu. My jednak znajdujemy się w tej pierwszej grupie!

Zontes 703F
Zontes 703F

Silnik: przygoda w sercu

Serce Zontesa 703F to trzycylindrowy silnik o pojemności 699 cm³, generujący 95 KM przy 10 000 obr./min i 76 Nm przy 7500 obr./min. Takie parametry sugerują, że będzie można sobie pozwolić na więcej niż dynamiczną jazdę, zarówno na prostych odcinkach asfaltu, jak i w trudniejszych, bardziej wymagających warunkach terenowych. Aby się o tym przekonać, musimy jednak poczekać.

System chłodzenia cieczą DOHC ma gwarantować optymalne parametry pracy nawet w ekstremalnych warunkach, wydłużając tym samym żywotność silnika. Detale takie jak kute tłoki czy powłoka DLC na elementach wewnętrznych mają wspólnie łączyć siły by obniżać tarcie i zwiększać trwałość.

Rama, zawieszenie i hamulce

Rama Zontesa 703F to lekka, aluminiowa podwójna konstrukcja ważąca zaledwie 11 kg, co w połączeniu z demontowalną podramą (3,8 kg) daje solidną, ale jednocześnie elastyczną bazę, pozwalającą na dostosowanie motocykla do różnych preferencji użytkownika.

Zontes oferuje dwie konfiguracje kół – przednie o średnicy 21 lub 19 cali, co bezpośrednio wpływa na rozmiar tylnego koła (odpowiednio 18 i 17 cali), prześwit (190 mm lub +20 mm w wersji z większym przednim kołem), wagę (241 kg lub +3 kg) oraz wysokość kanapy (830 mm lub +20 mm).

Specyfikacja Zontes 703  F (19”)  Zontes 703 F (21”) Różnica
Wysokość siodła 830 mm 850 mm +20 mm
Prześwit 190 mm 210 mm +20 mm
Masa gotowa do jazdy 241 kg 244 kg +3 kg
Koła (przód / tył) 110/80-19, 150/70-17 90/90-21, 150/70-18 Różnica w rozmiarze kół

Terenowe szprychowe koła obute zostały w bezdętkowe opony Michelin Anakee Adventure, co zapowiada niezłe właściwości jezdne zarówno na asfalcie, jak i poza nim.

Napęd przenosi sześciostopniowa skrzynia biegów, wspierana przez quickshifter umożliwiający zmianę przełożeń w górę bez użycia sprzęgła, a antyhoppingowe sprzęgło dba o płynne redukcje bez ryzyka uślizgu tylnego koła.

Zawieszenie? Marzocchi, w pełni regulowane – z przodu upside-down o średnicy 43 mm i skoku 180 mm, z tyłu monoshock z 195 mm skoku. Promień skrętu wynoszący 2,6 m ma zapewnić dobrą manewrowość, a spory prześwit i bumper na przodzie podnoszą jego terenowe możliwości.

Układ hamulcowy dostarcza renomowany J. Juan – przednie koło wyposażono w podwójne, półpływające tarcze 310 mm z czterotłoczkowymi radialnymi zaciskami, z tyłu znajdziemy tarczę 265 mm z pływającym zaciskiem. Całość dopełnia dwukanałowy ABS z możliwością dezaktywacji tylnego obwodu, co przyda się w terenie.

Ergonomia i detale

Projekt Zontesa 703F wyraźnie pokazuje, że producent postawił na wszechstronność, oferując motocykl, który ma sprawdzić się zarówno w mieście, jak i na dalszych trasach, a także poza asfaltem.

Dostępność dwóch wariantów kół – 21/18 cali lub 19/17 cali – nie jest tylko stylistycznym zabiegiem, ale realnie wpływa na charakter maszyny. Wersja z większym przednim kołem oferuje lepsze właściwości terenowe, większy prześwit (+20 mm) i zapewne bardziej zrelaksowaną pozycję za kierownicą, podczas gdy konfiguracja 19/17 cali może okazać się bardziej naturalnym wyborem dla osób, które częściej poruszają się po utwardzonych drogach.

Wysokość kanapy od 830 mm (lub +20 mm w wariancie 21-calowym), powinna zapewnić wygodną pozycję dla szerokiego grona motocyklistów, a same wymiary (2110 mm długości, 835 mm szerokości i 1150 mm wysokości) sugerują, że motocykl powinien być zwinny i łatwy w manewrowaniu, nawet w miejskim gąszczu.

Masa własna (na mokro) – 241 kg lub +3 kg w zależności od wersji – wskazuje na solidność konstrukcji, ale jednocześnie nie powinna przesadnie obciążać kierowcy podczas jazdy.

Aluminiowa osłona silnika oraz prześwit do 205 mm (w zależności od wersji) podkreślają gotowość do zjechania z asfaltu, a szprychowe koła obute w bezdętkowe Michelin Anakee Adventure powinny poradzić sobie zarówno na suchym asfalcie, jak i luźniejszych nawierzchniach.

Jak ten zestaw sprawdzi się w rzeczywistości? Na odpowiedź trzeba będzie poczekać do pierwszych jazd, ale patrząc na specyfikację, Zontes 703F zdaje się być motocyklem, który chce zaspokoić potrzeby różnych typów kierowców.

Specyfikacja techniczna

Specyfikacja dotycząca różnic Zontes 703 F 19 i 21 cali
Wysokość siodła 830 mm lub 850 mm
Prześwit 190 mm lub 210 mm
Masa gotowa do jazdy 241 kg lub 244 kg
Koła (przód / tył) 110/80-19, 150/70-17 lub 90/90-21, 150/70-18
 

Specyfikacja

ZT 703 F
Długość całkowita 2315 mm
Szerokość 960 mm
Wysokość 1510-1603 mm
Rozstaw osi 1550 mm
Kąt główki ramy 27,5°
Zbiornik paliwa 22 L
Silnik 3-cylindrowy, 699 ccm
Moc maksymalna 70 kW (95,69 KM) @ 10 000 obr./min
Maksymalny moment 76 Nm @ 7500 obr./min
Skrzynia biegów 6-biegowa manualna, Quickshifter działający w górę
Napęd Łańcuch
Hamulce Hydrauliczne tarczowe z ABS, z możliwością dezaktywacji ABS na tylnym kole
Oświetlenie Full LED, wbudowane DRL

Nowy Zontes 703 F: znamy cenę w Polsce!

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button