Skuter klasy 125 nie tylko do miasta? Junak 711 2020: Duży może więcej

Junak 711 to jeden z największych gabarytowo pojazdów w swojej klasie. Nie bez powodu przy nazwie modelu 711 pojawił się przydomek “Maxi”. Czy to wystarczy by poczuć się w mieście i także poza nim naprawdę swobodnie?

Zacznijmy od wyglądu. Ten maxi-skuter wygląda naprawdę dobrze. Ostre dynamiczne linie sprawiają, że już na dzień dobry robi się nowocześnie i nieco sportowo. Efekt potęgują ładnie zaprojektowane oprawy świateł z technologią LED. Podobnie jest patrząc zza kierownicy. Rozbudowany kokpit centralnie umieszczonym prędkościomierzem oraz udzielającym dużej ilości informacji wyświetlaczem LCD wyglądają dobrze i są czytelne. Z drugiej strony wyraźnie wyprofilowana szeroka kanapa oraz duże uchwyty dla pasażera sprawiają wrażenie, że jest tu także wygodnie. Czy tak jest w rzeczywistości?

Spore gabaryty to dużo miejsca dla kierowcy i pasażera. Na tym skuterze chyba nikt nie będzie narzekać na uczucie ciasnoty. Pozycja za kierownica jest wygodna, umiarkowanie szeroka kierownica dobrze leży w dłoniach, a rozbudowane podesty pozwalają na ustawienie stóp w kilku pozycjach. Nie mają one (stopy) nic do roboty podczas jazdy oprócz podparcia po zatrzymaniu, wiec spokojnie można zmieniać ich pozycję, co, jak powszechnie wiadomo, dodatnio wpływa na komfort podczas dłuższej jazdy. A do takiej Junak 711 się także spokojnie nadaje, bo nawinięcie nim kilkuset kilometrów dziennie nie będzie żadnym wyczynem. Pomoże w tym może niezbyt wysoka, ale jednak odchylająca większość strugi powietrza szyba, czy pojemne schowki pod kokpitem oraz ten największy, mieszczący integralny kask ijeszcze sporo bibelotów – pod kanapą.

Na pochwałę zasługują także hamulce. Nie należą może do najwyższej sportowej ligi względem wydajności, ale spokojnie sobie radzą z wyhamowaniem maszyny. Układ CBS sprawia, że właściwie można korzystać tylko z klamki tylnego hamulca. Dozowalność także jest na poziomie nie budzącym zarzutów.

Junak 711 125: Czy 7.6 KM w skuterze wystarczą do sprawnego przemieszczania się po mieście?

Znajdziemy jakąś łyżkę dziegciu w tym sprzęcie? Podczas jazdy po bardziej dziurawych nawierzchniach prosiłoby się wyposażyć 711 w jeszcze trochę większe koła. 14 cali z przodu oraz 13 z tyłu to nie powód do płaczu, zwłaszcza, że mniejsze koła to większa zwinność, ale większym kołom łatwiej przetaczać się przez nierówności. Tutaj także dochodzi do głosu zawieszenie zestrojone nieco bardziej w stronę twardości niż bujanego komfortu znanego z amerykańskich samochodów z lat 60. Na szczęście tylne amortyzatory mają regulację wstępnego napięcia sprężyn, co przydać się może podczas jazdy z większym obciążeniem jak pasażer, czy spory bagaż.

Z pewnością nikt by także nie pokręcił nosem gdyby silnik generował nieco więcej mocy. Takie 10-12 KM w miejsce deklarowanych przez producenta 7,6 KM poprawiłoby osiągi, a wtedy ważąca 146 kg maszyna zdecydowanie lepiej odpychałaby się spod świateł. Nie jest źle, skuter całkiem żwawo przyspiesza i można rozpędzić go nawet do ok. 100 km/h, ale gdyby tak dorzucić jeszcze trochę dynamiki, to po prostu poza miastem wyprzedzanie przychodziłoby jeszcze łatwiej. Trzeba także oddać, że nawet przy maksymalnych prędkościach prowadzi się pewnie – wtedy zestrojenie zawieszenia objawia swoje zalety. 

Ten sprzęt okazuje się zaskakująco poręczny i funkcjonalny. Jeśli szukasz czegoś nie tylko do sprawnego poruszania się po mieście na co dzień, ale także by wyskoczyć gdzieś dalej w weekend, to przymierz się do tego skutera. Może cię pozytywnie zaskoczyć, zwłaszcza, że jego nieoczywisty wygląd może się podobać, a sportowe linie połączone z matowym lakierem do wyboru w trzech eleganckich odcieniach, tworzą nieoczywiste połączenie. Czy jest to skuter także na dalsze podróże? Dlaczego nie? Po np. dorzuceniu kufra okaże się bardzo wygodnym i pojemnym pojazdem dającym całkiem sporo możliwości. Od tego roku Junak 711 dostępny jest z bagażnikiem pod kufer centralny w standardzie.
Czy wspomnieliśmy, że tym sprzętem możesz legalnie jeździć posiadającym wyłącznie prawko B? Właśnie wspomnieliśmy… 😉

 

  • POJEMNOŚĆ
  • 125 CM³
  • RODZAJ SILNIKA
  • CZTEROSUWOWY
  • ZASILANIE SILNIKA
  • WTRYSK PALIWA
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
  • 85 KM/H
  • MOC
  • 7,6 KM
  • WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY
  • ROZRUCH
  • ELEKTRYCZNY I NOŻNY
  • HAMULEC PRZÓD
  • TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • HAMULEC TYŁ
  • TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • ROZMIAR OPONY PRZÓD
  • 120 / 80 - 14
  • ROZMIAR OPONY TYŁ
  • 130 / 60 - 13
  • WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( MM )
  • 2150 / 785 / 1325
  • MASA WŁASNA
  • 146 KG
  • DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE
  • 150 KG
  • WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( MM )
  • 760
  • POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
  • 13 L
  • ILOŚĆ MIEJSC
  • 2
  • DOSTĘPNE KOLORY
  • BRĄZOWY, GRAFITOWY, NIEBIESKI

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button