Aktualnie czytasz:
Scorpion EXO-R1 AIR: Sportowy kask motocyklowy nie tylko do jazdy po torze? Pierwsze wra偶enia

Marka ScorpionEXO przebojem wdar艂a si臋 na sportowe areny najbardziej presti偶owych klas motocyklowych mistrzostw. To w艂a艣nie tam testowane s膮 najnowsze rozwi膮zania, kt贸re szybko trafiaj膮 do produkt贸w konsumenckich. Przyk艂adem jest per艂a w sportowej koronie producenta, czyli sportowy kask EXO-R1 AIR. Sprawdzamy co oferuje.

W moje r臋ce trafi艂 EXO-R1 w malowaniu Infini - jest to tegoroczna nowo艣膰 w艣r贸d dost臋pnych grafik. Musz臋 przyzna膰, 偶e kask wygl膮da na 偶ywo ob艂臋dnie. Grafika sk艂ada si臋 z wielu dopracowanych detali, kt贸re ci臋偶ko odda膰 na zdj臋ciach. Ten kask po prostu trzeba zobaczy膰 na 偶ywo. Soczyste kolory nie tylko przykuwaj膮 uwag臋, ale tak偶e poprawiaj膮 twoj膮 widoczno艣膰 na drodze. Oczywi艣cie grafika, czy te偶 malowanie, to rzecz gustu - tutaj na szcz臋艣cie jest w czym wybiera膰. ScorpionEXO oferuje 4 rodzaje grafik - ka偶da w dw贸ch, trzech, a nawet czterech wersjach kolorystycznych. Do tego nie zabrak艂o w kolekcji repliki, czyli w malowaniu zawodnika 艣cigaj膮cego si臋 w kasku ScorpionEXO. Dost臋pna w tym sezonie replika to kask Fabio Quartararo - piekielnie szybkiego m艂odziana z MotoGP. EXO-R1 AIR dost臋pny jest tak偶e w wersjach bez grafiki (solid) w czarnym oraz bia艂ym kolorze, a tak偶e w odr臋bnej wersji EXO-R1 AIR CARBON, gdzie skorupa kasku zosta艂a w ca艂o艣ci wykonana z w艂贸kna w臋glowego.

B臋d膮c przy skorupie, warto wspomnie膰, 偶e w podstawowej wersji wytworzono j膮 z autorskiego kompozytu o nazwie Ultra TCT, kt贸ry wykonywany jest w technologii pre-preg, czyli wst臋pnej impregnacji. W tym wypadku skr贸t TCT oznacza Thermodynamic Composite Technology. Ultra TCT to ulepszona wersja kompozytu, na kt贸ry sk艂adaj膮 si臋 warstwy z w艂贸kna szklanego, aramidowego (kevlar), w艂贸kna organicznego oraz w臋glowego w r贸偶nych konfiguracjach. Ca艂o艣膰 formowana jest przy utrzymaniu 艣ci艣le okre艣lonych parametr贸w ci艣nienia i temperatury. Dzi臋ki temu skorupa staje si臋 lekka, wytrzyma艂a i jednocze艣nie posiada zdolno艣膰 absorpcji i rozpraszania energii uderzenia. Tyle nauka. Ja mog臋 jedynie potwierdzi膰, 偶e kask faktycznie jest bardzo lekki (w rozmiarze L wa偶y 1350 gram贸w). Innych w艂a艣ciwo艣ci skorupy mam ogromn膮 nadziej臋 nie sprawdza膰 w praktyce.

Nie tylko parametry, ale tak偶e spos贸b wykonania z nale偶yt膮 staranno艣ci膮 oraz聽u偶yte materia艂y daj膮 poczucie obcowania z produktem klasy premium. Wn臋trze wykonane jest z delikatnego w dotyku materia艂u. W standardzie dostajemy wyciszaj膮cy i zapobiegaj膮cy podwiewaniu ko艂nierz, kt贸ry 艣wietnie si臋 sprawdza nie rzutuj膮c w 偶aden spos贸b na komfort jazdy. Po bokach dolnego wype艂nienia nie zabrak艂o elemant贸w odblaskowych z logiem producenta, sprz膮czki od zapi臋cia tupu DD wykonano z tytanu a ich luzowanie przed zdj臋ciem kasku odbywa si臋 za pomoc膮 wygodnego w u偶yciu uchwytu, w miejsce samego paska. Tak偶e pasek mocuj膮cy kask jest wystarczaj膮cej d艂ugo艣ci, by nie trzeba by艂o go za ka偶dym razem odpina膰 przy wk艂adaniu i 艣ci膮ganiu - ma艂e rzeczy a bardzo ciesz膮. W standardzie otrzymujemy tak偶e pin-lock oraz drug膮, przyciemnian膮 szyb臋, kt贸ra zast膮pi nieobecn膮 w sportowych kaskach blend臋 przeciws艂oneczn膮. Szyby maj膮 tak偶e sportowy zatrzask umieszczony centralnie, kt贸ry zapobiega przypadkowemu otwarciu wizjera podczas jazdy z du偶膮 pr臋dko艣ci膮 oraz przygotowane s膮 fabrycznie do monta偶u wy艣cigowych zrywek. Do wyboru w ofercie dodatkowej s膮 tak偶e bajerancko wygl膮daj膮ce szyby lustrzane w r贸偶nych kolorach.

Wentylacja kasku, jak przysta艂o na wy艣cigow膮 skorup臋, jest bardzo rozbudowana. Powietrze wpadaj膮ce wlotami w szcz臋ce mo偶na skierowa膰 wy艂膮cznie na szyb臋, lub cz臋艣ciowo tak偶e na doln膮 cz臋艣膰 twarzy. S艂u偶y do tego dodatkowa regulacja po wewn臋trznej stornie szcz臋ki. Nie zabrak艂o tu tak偶e charakterystycznego dla kask贸w Scorpion systemu AIR, kt贸ry za pomoc膮 specjalnej mikro-pompki pozwala napompowa膰 wype艂nienie pozwalaj膮c jeszcze lepiej dopasowa膰 wn臋trze do kszta艂tu g艂owy oraz dodatkowo wyciszy膰 kask. Mamy tu tak偶e stabilizuj膮cy spojler kt贸ry pe艂ni tak偶e funkcj臋 wyci膮gacza powietrza z wn臋trza skorupy, co ma wspomaga膰 wentylacj臋. Producent zadba艂 tak偶e o Emergency Release System, kt贸ry pomaga 艂atwo usun膮膰 doln膮 cz臋艣膰 wype艂nienia, by w razie wypadku umo偶liwi膰 bezpieczne zdj臋cie kasku.


ScorpionEXO R1-AIR, mimo, 偶e jest typowo wy艣cigowym kaskiem, pozwala na spor膮 funkcjonalno艣膰. Nie ka偶dy fan sportowej jazdy chce od razu rezygnowa膰 z walor贸w u偶ytkowych. Przyk艂adem na to jest nie tylko bogate wyposa偶enie, ale r贸wnie偶 fakt, 偶e w wype艂nieniu przygotowano miejsce pod g艂o艣niki dla akcesoryjnego interkomu.

Pierwsze wra偶enia zwi膮zane z EXO-R1 AIR s膮 bardzo pozytywne. Kask wydaje si臋 by膰 wygodny a system wymiany szyb dzia艂a bardzo sprawnie. Czekamy teraz na mo偶liwo艣膰 sprawdzenia jego walor贸w podczas sportowej jazdy. Oby okazja ku temu nadarzy艂a si臋 jak najszybciej.

Z pe艂n膮 ofert膮 kask贸w ScorpionEXO zapoznasz si臋 w najnowszym聽kataloguoraz na stronie polskiego importera Riccardo Motosport.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%

Podziel si臋 opini膮

lub