125 ccm
Aktualnie czytasz:
RMT Daelim Steezer 125, pierwsza jazda: #7 Szybcy i Wolni Vlog Jedno艣lad.pl

Arkus & Romet zdecydowa艂 si臋 na wprowadzenie do swojej oferty, portfolio korea艅skiego Dealima pod mark膮 RMT.聽RMT Daelim Steezer 125 to pierwsza propozycja jaka wkr贸tce zago艣ci w polskich salonach.

RMT Daelim Steezer 125 to 艣redniej wielko艣ci, uniwersalny skuter na prawo jazdy B. Ten zosta艂 standardowo wyposa偶ony w ch艂odzenie ciecz膮, wtrysk paliwa i system bezkluczykowego dost臋pu. To brzmi do艣膰 ciekawie. Zw艂aszcza po bli偶szym kontakcie nabieramy przekonania do korea艅skiego producenta. 艢wietne wyko艅czenie, dobre materia艂y i spasowanie. Ca艂o艣膰 wygl膮da bardzo solidnie, jednak niekt贸rym design mo偶e si臋 nie spodoba膰.聽RMT Daelim Steezer 125 zosta艂 narysowany bardzo zachowawczo i przez to nie zachwyca, nie powoduje przy艣pieszonego bicia serca. Skuter jest wizualnie pragmatyczny.

Pierwsze kilometry zdradzaj膮 oblicze konstrukcji. Pozycja za kierownic膮 jest wygodna, a prowadzenie pewne. Skuter dobrze wybiera nier贸wno艣ci, a na p艂askim mamy wra偶enie, 偶e jedno艣lad po prostu p艂ynie po drodze. Nie czu膰 te偶 masy 150 kg - jest to dobra propozycja tak偶e dla pocz膮tkuj膮cych mi艂o艣nik贸w dw贸ch k贸艂ek.

 

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Siemka, cze艣膰, tutaj Leszek! Dzisiaj chcia艂bym wybra膰 si臋 z wami na nieco leniw膮 wycieczk臋, bo po drogach, kt贸re raczej nie nale偶膮 do publicznych ze wzgl臋du na to, 偶e mam do czynienia ze sprz臋tem, kt贸ry jest nie zarejestrowany, kt贸ry po偶yczy艂em sobie dos艂ownie na kilka chwil. Wy patrz膮c i ogl膮daj膮c to przy czym stoj臋 mo偶ecie powiedzie膰 "jaki fajny Daelim", a bardziej wtajemniczeni wiedz膮, 偶e jest to Steezer, kt贸ry jest dosy膰 popularn膮 konstrukcj膮 chocia偶by na rynku zachodnim. Do艣膰 ciekawie wygl膮daj膮cy sprz臋t, kt贸ry b臋dzie dost臋pny od tego sezonu za po艣rednictwem grupy Arkus & Romet. Ona wprowadza w艂a艣nie subbrand zwany RMT. To jest taka, my艣l臋, z filarowych maszyn jakie b臋d膮 dost臋pne ju偶 za kilka chwil. Zanim ruszymy, kilka s艂贸w o samej tej konstrukcji. Jest to 125 cm3, stoj膮cy na dw贸ch 14'tkach ko艂ach, oparta na silniku, kt贸ry posiada 13 KM, jest zasilany wtryskiem, spe艂nia normy Euro 4 i kt贸ry te偶 jest wyposa偶ony w ch艂odzenie ciecz膮 oraz kilka bardzo ciekawych gad偶et贸w jak chocia偶by kluczyk zbli偶eniowy. Mam w kieszeni kluczyk, kt贸rego nie musz臋 u偶ywa膰 bezpo艣rednio podczas kontaktu z maszyn膮. Wystarczy mie膰 co艣 takiego w swojej kieszeni, a nast臋pnie zbli偶y膰 si臋 do swojej stacyjki, nacisn膮膰 i przekr臋ci膰, mamy zap艂on w艂膮czony, 艂adnie zegary nam si臋 przeresetowa艂y. Co do tego w jaki spos贸b je藕dzi ta maszyna powiem wam ju偶 za kilka chwil, ale w mi臋dzy czasie jeszcze na pewno to co interesuje mi艂o艣nik贸w skuter贸w, czyli praktyczno艣膰. Bardzo fajny baga偶nik pod siedzeniem, kt贸ry pomie艣ci p贸艂tora pe艂nego kasku. S膮 te偶 dwie wersje tej maszyny. Jedna jest z przekrokiem, a druga z p艂ask膮 pod艂og膮. Na to, na jak膮 si臋 zdecydujecie zale偶y tylko i wy艂膮cznie od was. Ostatnie rzeczy, na kt贸re warto zwr贸ci膰 uwag臋 to ledy znajduj膮ce si臋 z przodu pojazdu oraz tylny klosz zespolony te偶 jest zaopatrzony w ledy i jedynie co mnie gryzie pod wzgl臋dem designu w tej maszynie to kolorowe kloszy kierunkowskaz贸w. Moim zdaniem milion razy lepiej wygl膮da艂yby tutaj prze藕roczyste, ale to jest w艂a艣nie kwestia gust贸w, a o gustach si臋 nie rozmawia.
Jest to m贸j pierwszy kontakt z maszyn膮, kt贸ra ma 1,6 kilometr przebiegu, kt贸ra nawet jeszcze nie zd膮偶y艂a si臋 rozgrza膰, a zegary s膮 wyskalowane do 140 km/h, ale w rzeczywisto艣ci maszyna pojedzie, z tego co pami臋tam, nie wi臋cej ni偶 110 km/h.
Pierwsze wra偶enie jakie mam po przekr臋ceniu manetki to dosy膰 wysoka pozycja za kierownic膮, ale tak偶e bardzo komfortowa i je偶eli mia艂bym por贸wnywa膰 komfort jazdy to przychodzi mi na my艣l na przyk艂ad Downtown, kt贸ry jest sporo wi臋ksz膮 maszyn膮, ale prowadz膮 si臋 one dosy膰 podobnie. To, 偶e jest to nie najmniejszy 125 艣wiadczy jego masa 150 kg, kt贸ra raczej moim zdaniem nie jest a偶 tak bardzo wyczuwalna. Tylne zawieszenie jest dosy膰 mi臋kkie. Prz贸d, wydaj臋 mi si臋, skonfigurowany bardziej tak zdrowo-rozs膮dkowo, aby kto艣 kto kieruje tym skuterem nawet przy du偶ych pr臋dko艣ciach nie mia艂 problemu z precyzj膮 jego prowadzenia. Na przodzie znajduje si臋 dosy膰 spora szyba, ale z tego co widz臋 nie jest ona chyba regulowana, ale taka os艂ona te偶 jest w stanie nam da膰 sporo przy wi臋kszych pr臋dko艣ciach, czy opadach deszczu, czy ch艂odniejsze dni.
No i to co jest naj艣mieszniejsze 鈥 dzisiaj jest 9 stopni, a jest ko艅c贸wka stycznia. Co do osi膮g贸w. Uda艂o mi si臋 tak minimalnie rozgrza膰 silnik tej maszyny. Tak jak wam wspomina艂em 鈥 nie mam tablic rejestracyjnych, wi臋c nie wyjad臋 nigdzie na prost膮, by pokaza膰 wam w pe艂ni mo偶liwo艣ci tego sprz臋tu, jednak偶e w przysz艂o艣ci na pewno b臋dzie okazja, 偶eby bli偶ej i na d艂u偶ej zapozna膰 si臋 w艂a艣nie z t膮 maszyn膮.
Dosy膰 fajne hamulce. Zobaczmy co ta maszyna potrafi. W por贸wnaniu z 50'tk膮 oczywi艣cie nie ma por贸wnania. Dopiero po przekroczeniu 50 km/h czu膰, 偶e skrzynia przekazuje nieco wi臋cej momentu obrotowego, 偶e ten silnik wtedy dopiero zaczyna pracowa膰 na takim chyba najbardziej optymalnym zakresie obrotowym. Mam jak najbardziej pozytywne wra偶enia z tych dw贸ch kilometr贸w, kt贸re przejecha艂em na tej maszynie. Wydaj臋 mi si臋, 偶e jest to co艣 dla ludzi, kt贸rzy poszukuj膮 zar贸wno komfortu jak i praktycznych walor贸w u偶ytkowania takiego jedno艣ladu. Konstrukcja jest fajnie wywa偶ona, zachowuje si臋 bardzo przewidywalnie, jedzie niesamowicie g艂adko. Silnik jest r贸wnie偶 dobrze wywa偶ony za po艣rednictwem wa艂ka, kt贸ry si臋 znajduje i przez to na takiej p艂askiej nawierzchni mamy wra偶enie, 偶e ta maszyna po prostu p艂ynie i m贸wi臋 wam to szczerze, tak na gor膮co.
Dalej jecha膰 za bardzo nie mo偶emy, ale z przyjemno艣ci膮 zrobi臋 sobie drug膮 rundk臋 zw艂aszcza, 偶e jest ciep艂o. Wracaj膮c jeszcze co do designu. Jest on taki zr贸wnowa偶ony, zdrowo-rozs膮dkowy. Wida膰, 偶e jest to skuter nieco wy偶szej klasy i maszyna wygl膮da do艣膰 ciekawie. Nie mia艂bym 偶adnego problemu, 偶eby podje偶d偶a膰 tym pod prac臋, albo szko艂臋. Zaprojektowany jest po prostu z g艂ow膮 i nie ma tutaj grama przesady. Nie udaje sportowej maszyny, bo te偶 nie do tego s艂u偶y. Naprawd臋 bardzo fajnie si臋 czuj臋 prowadz膮c t膮 maszyn臋, bardzo pewnie. Mam wra偶enie, 偶e jad臋 czym艣 lepszym i oto chyba w艂a艣nie chodzi podczas podr贸偶owania skuterem i jednocze艣nie patrz膮c na ten komfort jazdy, na szerok膮 kanap臋 sk艂ania艂bym si臋 ku temu, 偶e jest to dobra propozycja r贸wnie偶 dla tych, kt贸rzy chcieliby podr贸偶owa膰 gdzie艣 nieco dalej ni偶 od punktu A do punktu B. Powiem wam szczerze. Z niecierpliwo艣ci膮 czekam na jeszcze cieplejsze dni. Nie tylko dlatego, 偶e podr贸偶uj臋 w r臋kawiczkach, do kt贸rych mam ogromny sentyment i kt贸re maj膮 10 lat i kt贸re jak widzicie s膮 ... ale nie mam serca ich zmieni膰. G艂贸wnie ze wzgl臋du na to, 偶e chcia艂bym na przyk艂ad wyruszy膰 jakim艣 ciep艂ym wieczorem w nieco dalsz膮 wypraw臋 na tym sprz臋cie i w贸wczas podzieli膰 si臋 z wami refleksjami z d艂u偶szej eksploatacji tego sprz臋tu. A tym czasem dzisiaj bardzo mi by艂o mi艂o, 偶e towarzyszyli艣cie mnie podczas tych nieca艂ych 6 km. Jest to zdecydowanie jeden z najszybszych test贸w, ale mam nadzieje, 偶e ten materia艂 jest przekonywuj膮cy i je偶eli kto艣 z was poszukuje maszyny takiej na co dzie艅, niekrzykliwej, to 偶e b臋dzie to fajny pomys艂 na spe艂nienie swoich marze艅. Kurcze, silnik jeszcze si臋 nie zagrza艂 do temperatury roboczej. 7, czy tam 9 stopni to nie jest temperatura na jazd臋 motocyklem. Zach臋cam was do subskrypcji, zach臋cam do obejrzenia kolejnego i poprzedniego odcinka i do zobaczenia.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
33%
11 Komentarze
1 2
  • Zdj臋cie profilowe anonim
    21 maja 2016 at 04:29

    To co RMT wystawi艂o na targach w Wawie, jednak – moim zdaniem – odstawa艂o wykonaniem i materia艂ami od syma i kymco. Mo偶e inne modele b臋d膮 lepszej jako艣ci, ale akurat w tym przypadku mia艂em podobne odczucia, jak po por贸wnaniu (na tej samej wystawie) RCRa do HYO GT. To by艂 model wykonaniem i materia艂ami zbli偶ony raczej do najnowszego skutera bartona/zippa/junaka.