Puchar świata FIM MotoE na elektrycznych motocyklach Energica od 2019 roku

Wbrew wcześniejszym informacjom, Dorna (promotor serii MotoGP) wybrała włoskiego producenta sportowych motocykli elektrycznych, firmę Energica, jako jedynego dostawcę pojazdów do klasy MotoE. Pierwotnie dostawcą miałaby belgijska manufaktura Sarolea.

Szczerze mówiąc jestem bardzo ciekawy, jak w praktyce wyjdzie elektryczne ściganie pod czułym okiem Dorny. Moim zdaniem może być lepiej niż nam się wydaje. Puchar Świata FIM MotoE rusza w 2019 roku i będzie to seria 6 rundy organizowanych przy europejskich imprezach Grand Prix. Dorna zakłada angaż dużych zespołów z MotoGP i pojawienie się szybkich zawodników, których łącznie ma być 18.

Wszyscy dosiądą także identycznego motocykla, wzorem klasy Moto2. Dostawcą sprzętu pierwotnie miała być belgijka firma Sarolea, ale finalnie padło na włoskiego producenta Energica. Powody nie są oczywiście znane, ale prawdopodobnie przeważyło doświadczenie właściciela motocykli Energica – grupy CRP, która powiązana jest z przemysłem samochodowym i F1.

Czym będą ścigać się zawodnicy MotoE? Modelem Energica Ego, który generuje 200 Nm momentu obrotowego. Waga szosowego motocykla jest ogromna jak na motocykl sportowy, bo sięga 260 kg, ale już teraz zapowiedziano, że motocykl klasy MotoE będzie mocno różnił się od szosowego odpowiednika (łącznie z dostosowywaniem pakietu baterii do danego toru).

Zapowiada się ciekawie. Co o tym myślicie?

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button