Prosto z EICMA 2017: Nowy kask Shoei Neotec II 2018

Kask dla mnie musi być przede wszystkim bezpieczny, wygodny i uniwersalny. Ma się sprawdzić w mieście i w trasie, pasować do skutera, streeta i cruisera. Dzisiaj chciałem Wam pokazać kask, który jest absolutną nowością Shoei - Neotec II.

Kilka lat temu miałem możliwość jeździć przez kilka miesięcy w Neotecu pierwszej generacji. Moim zdaniem była to jedna z najlepszych skorup jakie miałem na swojej głowie. Mimo wszystko Japończycy i tak postanowili tę konstrukcję jeszcze poprawić.

Shoei mówi, że Neotec II został zbudowany praktycznie od nowa. Pod względem stylistycznym ten szczękowiec jest bardziej agresywny i wizualnie mocniej nawiązuje do sportu niż turystyki. Optycznie został wydłużony, pojawiły się też ostrzejsze boczne przetłoczenia i bardziej uwydatniono oba tylne spoilery. Te przesunięto też nieco bardziej ku tyłowi. Poprawiła się aerodynamika i osiągnięto jeszcze lepsze wyciszenie.

Zoptymalizowano też system wentylacji - w skrócie ma być tak samo skuteczny zarówno kiedy pochylicie głowę na sportowej maszynie, jak również podczas podróży w pozycji wyprostowanej i bardziej zrelaksowanej. To właśnie czyni ten kask uniwersalnym.

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Shoei opracował także nowy kształt wizjera. Ten charakterystyczny szlif ma za zadanie zwiększyć komfort akustyczny, a po drugie poprawić szczelność. Zastosowano także nową, zupełnie inaczej ukształtowaną uszczelkę.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo - skorupa składa się z pięciu warstw specjalnie opracowanego kompozytu, który ma za zadanie rozpraszać uderzenia. Pod nim z kolei znajduje się podwójny EPS. Zwróćcie też uwagę na metalowe zapięcie z dodatkowym zabezpieczeniem zapobiegającym przypadkowemu otwarciu. Co ciekawe Neotec II występować będzie także w wersji z DD.

Zauważyliście też pewnie charakterystyczne maskownice, które umożliwiają montaż dedykowanego intercomu marki SENA. Ma on kosztować 1299 zł i będzie w przyszłym sezonie dostępny w salonach SHOEI. Pod padami znajdziecie także specjalne kanały do prowadzenia kabli i mikrofonu oraz osadzenia głośników.

Skoro mówimy o wnętrzu - tutaj najważniejszą zmianą są specjalne osłony wyciszające we wkładce policzkowej. Formują one coś w rodzaju dodatkowego kołnierza, który chroni przez wiatrem i zawirowaniami powietrza w okolicach szyi. To także wpływa na wyciszenie tego kasku i ogólne poczucie komfortu podczas jazdy, zwłaszcza z większymi prędkościami.

Jakość wnętrza jest taka do jakiej przyzwyczaił nas Shoei. Dobrej jakości i miękkie materiały oraz duże kanały wentylacyjne znacznie wpływają na przyjemność z użytkowania kasku. Myślę, że będziecie zadowoleni z tego wyboru zarówno podczas codziennej miejskiej jazdy, jak również w trasie. Mam nadzieję, że wkrótce będę mógł się o tym przekonać osobiście podczas testu długodystansowego w przyszłym sezonie.

Na EICMA Shoei zdradził także, że będzie w sumie dostępnych 8 wersji kolorystycznych oraz 6 rozmiarów opartych na 3 różnych rozmiarach skorup. To jest bardzo ważne - poszczególne rozmiarówki są tworzone nie tylko poprzez ilość wewnętrznego wypełnienia. Znamy także cenę jednej z najważniejszych nowości na sezon 2018 - kask ma kosztować 2499 zł i pojawi się w salonach już w styczniu.

 

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button