Aktualnie czytasz:
Test Peugeot Ludix - brzydkie Peugeotciontko?
0

W 艣redniowieczu, ludzie wierzyli, i偶 po zmieszaniu odpowiednich sk艂adnik贸w np. wody, w艂os贸w, kurzu z kominka i psiej 艣liny mo偶na stworzy膰 np. kota. Je艣liby za艂o偶y膰, i偶 projektanci Peugeota wierz膮 dalej w tego typu praktyki, to Ludix powsta艂 poprzez wymieszanie w jednym garnku odkurzacza, dw贸ch k贸艂ek, paru rurek stalowych i sze艣ciu kilogram贸w polipropylenu...

Ludix, pojazd, kt贸ry ma w sobie niew膮tpliwie ca艂e mn贸stwo uroku przy jednakowej ilo艣ci paskudno艣ci. Jednym si臋 podoba innym wr臋cz przeciwnie. Kwestia gustu. Jak jednak wygl膮da najm艂odsze dziecko Peugeota na tle chi艅sko-korea艅skiej konkurencji? Niestety... mizernie. Zapytacie czemu... powod贸w jest baardzo wiele.

Zacznijmy od ceny. Siedem tysi臋cy z艂otych za skuter to wiele. W dobie niekoniecznie wysokiej jako艣ci pojazd贸w z dalekiego wschodu, przy takiej cenie klient spodziewa si臋 od skutera tego, czego nie oferuje Ludix.

Pod kanap膮 znajduje si臋 zbiornik paliwa i oleju oraz jakie艣 ma艂e, niezbyt praktyczne zag艂臋bienie... chyba na portfel...

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Ch艂odzenie silnika: Powietrze...patrz膮c na np. niewiele dro偶sze Kymco S9, troch臋 dziwi, czemu Peugeot w takim male艅stwie nie zastosowa艂 takiego rozwi膮zania. Tym bardziej, i偶 ma na wyposa偶eniu ca艂kiem przyjemn膮 jednostk臋 ze Speedfighta.

Zegary i pstryczki elektryczki: Praktycznie golizna. Otrzymujemy standardowy zestaw wska藕nik贸w. Nie ma ani wska藕nika paliwa, ani 艣wiate艂 d艂ugich. Jest tylko Pr臋dko艣ciomierz, kontrolka oleju i kierunk贸w... niestety kontrolki w 艣wietle s膮 po prostu niewidoczne. Z prze艂膮cznik贸w za艣 mamy jedynie klakson, przycisk startera i przycisk kierunkowskaz贸w.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

艢wiat艂a: Tu na pierwszy rzut oka ma艂y Peugeocik mo偶e wydawa膰 si臋 te偶 s艂aby. Niemniej jednak, mimo i偶 do dyspozycji mamy jedynie 艣wiat艂a mijania, to s膮 one ca艂kiem mocne i do艣膰 dobrze o艣wietlaj膮 drog臋.

Silnik: Pierwszy plus. Jednostka nap臋dowa jest ca艂kiem 偶wawa. Zapewnia skuterowi jednostajne, ci膮g艂e przyspieszenie a偶 do ko艅ca licznika, a nawet troch臋 powy偶ej budzikowych 80km/h. Moc oddawana jest spokojnie. Nie ma 偶adnej nerw贸wki. Wszystko jest pod kontrol膮. Tak偶e zu偶ycie paliwa nie jest wysokie. Nieco powy偶ej 2 litr贸w na 100 kilometr贸w, jest wynikiem bardzo dobrym. Zaznaczy膰 te偶 nale偶y, i偶 jednostka nie ma tendencji do wkrecania si臋 na kosmiczne obroty przez co jazda jest ca艂kiem przyjemna - nie m臋czy wycie silnika.

Zawieszenie: Zawieszenie nie do艣膰, 偶e jest twarde to jeszcze nie ma 偶adnej regulacji. Z przodu zastosowano teleskopy up-sidedown, z ty艂u standardowo jeden element resoruj膮co-t艂umi膮cy. Niestety, przy kr贸tkim rozstawie osi i twardym zawieszeniu trudno m贸wi膰 o komforcie jazdy. Za to na g艂adkim asfalcie urozmaiconym ostrymi zakr臋tami skuter pokazuje co daje takie zawieszenie. Z艂o偶y膰 si臋 mo偶na naprawd臋 g艂臋boko, co jest zas艂ug膮 du偶ego prze艣witu. Przeszkadza troche wysoko umieszczony 艣rodek ci臋偶ko艣ci, ale mo偶na sobie z tym poradzi膰.

Wspomnia艂em o kr贸tkim rozstawie osi. Ot贸偶 wraz z ma艂膮 mas膮 (65kg) skuterek jeste艣my praktycznie na ka偶dych 艣wiat艂ach postawi膰 na gumie. I to praktycznie bez wysi艂ku.

Hamulce: Z przodu tarcza z dwut艂oczkowym zaciskiem, z ty艂u b臋ben. Nic szczeg贸lnego. Hamuj膮 dobrze i pozwalaj膮 wyj艣膰 z nie jednej opresji.

Wyposa偶enie dodatkowe, a raczej jego brak: Brakuje przede wszystkim n贸偶ki bocznej. Innym niedoborem jest kranik. Niestety prosz臋 pa艅stwa tutaj trzeba kr臋ci膰 kranikiem manualnym! Kolejn膮 rzecz膮 kt贸rej brakuje to prawe lusterko. Wymusza to konieczno艣膰 cz臋stszego spogl膮dania przez prawe rami臋.

Wykonanie: Tutaj nie mam praktycznie 偶adnych zastrze偶e艅. Wszystkie plastiki s膮 solidnie spasowane. Nie ma 偶adnych wyp艂ywek czy niedor贸bek. Jedyne co mi si臋 nie podoba艂o to tylny b艂otnik, kt贸ry nie do艣膰, 偶e by艂 s艂abo zamontowany (na dwie 艣ruby) przez co si臋 przegina艂, to jeszcze potrafi艂 na nier贸wno艣ciach przyciera膰 o ko艂o. Razi艂 te偶 brak za艣lepek na 艣ruby montuj膮ce podesty.

Og贸lne wra偶enie: Skuter jak dla mnie jest hmm... bezp艂ciowy. Pozycja za kierownic膮 jest 艣rednio wygodna. Je艣li doda膰 do tego tward膮 kanap臋 i zawieszenie, mo偶emy sobie wyobrazi膰 jak czu膰 b臋d膮 si臋 nasze 4 litery. R贸wnie偶 miejsce na nogi nas nie rozpieszcza. Praktycznie brak mo偶liwo艣ci przesuwania n贸g w czasie jazdy.

Reasumuj膮c, jedynymi zaletami tego skutera, jest jego silnik, osi膮gi i jako艣膰 wykonania. Zawieszenie nie jest ani plusem ani minusem. Zdecydowanie nie odpowiada mi skuter w takiej formie jak Ludix - brak schowka, 艣redni poziom komfortu. Je艣li jednak szuka si臋 skutera do szale艅stw, Ludix jest idealny. Lekki, zwrotny, do艣膰 szybki (chocia偶 ze wzgl臋du na niewielkie rozmiary, powy偶ej 70km/h zaczyna robi膰 si臋 troch臋 nerwowy w prowadzeniu). Wydaje mi si臋 te偶, i偶 skuter ten 艣wietnie poradzi艂by sobie w wy艣cigach skuterowych, spokojnie stawiaj膮c czo艂a Piaggio Zipom.

Plusy: -mocny, elastyczny i ekonomiczny silnik -jako艣膰 wykonania -dobre chocia偶 zbyt twarde zawieszenie -dobre hamulce -dobre chocia偶 tylko jedno 艣wiat艂 o-niska masa pojazdu -dobre w艂a艣ciwo艣ci jezdne na g艂adkich nawierzchniach

Minusy: -brak schowka -niski poziom komfortu -cena -kranik manualny -brak n贸偶ki bocznej -mizerny zestaw wska藕nik贸w -kiepska ochrona przed wiatrem

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%